Wat te doen met dit parkietje...

Gestart door Scotty - Keecko, april 14, 2007, 13:13:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Het is te triest voor woorden wat ik vanochtend zag op marktplaats :(

Kijk zelf maar:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/87640458-grasparkiet-kooi-voer.html

Ik heb de neiging om hem op te halen... zo ver is het hier niet vandaan.
Maar toch had ik een paar vraagjes.

* Komt dit parkietje gezond over? Lijkt hij niet ziek?
* Ik heb thuis 2 kooien, waarvan 1 echt ongeschikt is voor parkietjes. In de andere kooi zitten Scotty & Keecko zelf. Nu heb ik een kamervoliere op het oog, maar tot die tijd moet dit parkietje (ALS ik hem ophaal) in zijn eigen kooitje zitten... Is dat erg? Ik weet namelijk niet hoe snel ik de voliere krijg (en of ik diegene die ik op het oog heb, krijg).
* Ook ben ik zo bang dat als ik deze ophaal, dat hij straks weer gewoon een nieuw diertje aanschaft en dat die net zo erbij komt te zitten als deze...

Misschien wil iemand anders van dit forum hem ophalen...? Oww... ik heb echt zin om hem daar weg te halen... zo zielig zit ie daar op zijn stokje, zijn enigste stokje :(

DarkWolf

Waarom zou die persoon een nieuw parkietje kopen als hij deze weg wil?
Hij ziet er volgens mij niet ziek uit.

En je krijgt er de kooi bij (+ voer) dus tot die tijd kan deze kleine wel in zijn kooi blijven..gewoon stokjes en speeltjes bijhangen en hij is dolgelukkig :D

roha

Hoi Ilse,

Hij ziet er in ieder geval niet echt gelukkig eruit.
Je kunt informeren waarom hij deze parkiet weg doet.
Je kan evt. nog een check up laten doen bij de VA, als je niet zeker bent of hij ziek is, maar bij jou zal hij wel beter worden en een stuk gelukkiger!!

Groetjes Hanneke

Scotty - Keecko

Ik heb een mailtje gestuurd met een aantal vragen...

Thuis ook nog even goed overleggen... :-\

We wachten af...

Josephine

Wat goed dat je dit parkietje misschien wilt opvangen! Hij ziet er inderdaad heel zielig uit :( Laat je weten als je een reactie hebt op het mailtje?

Scotty - Keecko

#5
Ik zou dit parkietje heel graag een goed thuis willen geven!
Alleen het is wel een beetje dubbel... eerst twijfel ik of ik Keecko niet een nieuw thuis moet geven en nu ineens haal ik er een parkietje bij.

En hij lijkt misschien heel zielig in een kooitje, maar straks is dat alleen zijn slaapkooitje en is hij voor de rest altijd uit zijn kooitje... :-\

Ik weet het niet zo goed, misschien heeft iemand anders van dit forum belangstelling voor dit parkietje?

Ik zou hem echt het liefst vandaag nog ophalen, dat beestje verveeld zich een ongeluk! (als het echt zo is dat hij dag en nacht in die kooi zit). Maar ik weet niet of het wel zo verstandig is dat ik hem ophaal, in verband met Keecko.

Ik hoop dat iemand me nog begrijpt :-\

P.S. Ik heb nog niets te horen gekregen op het mailtje...

oww er schiet me nog wat te binnen... (deze berichtjes mogen samen worden gevoegd, kon niet meer editten)

Ik heb het gevoel dat een aantal forumleden het idee hebben dat ik niet precies weet wat ik wil. En dat klopt ook, ik weet niet wat ik met dit parkietje moet, maar ik kan hem daar moeilijk zo laten zitten... Ik trek me dat heel erg aan, vooral omdat ik nu ook een mailtje heb gestuurd en dit topic heb aangemaakt.

Volgens mij zijn er ook een aantal forumleden die het beter vinden dat ik het bij 2 moet houden, of het liefst helemaal geen parkietjes aan had moeten schaffen als ik overal zo aan zit te twijfelen.

Daarom vraag ik ook:
Als er niemand anders voor dit parkietje kan zorgen, haal ik hem op als mijn ouders dat goed vinden...

Ik weet niet of ik er wel goed aan doe om hem op te halen, aangezien hij eerst 2 maanden alleen moet zitten (wel met speeltjes, bewegingsvrijheid, meer stokken, XtraVital als voer, groente en fruit, vers water, en een schone kooi).
Ik weet niet of ik hem een beter thuis kan geven... daarom vraag ik ook of er misschien iemand anders is die hem een thuis kan geven, die hij verdiend.

Nu heb ik het zeker nog ingewikkelder gemaakt... :-\

DarkWolf

Ik zou hem ook heel graag willen maar ik denk niet dat mijn ouders daar zo blij mee gaan zijn.
Ze houden niet zo van dieren en ze vinden 1 grasparkiet die met momenten krijst al meer dan genoeg..En ook, als ik nog een 2e parkiet wil liefst geen blauwe want Falkor is ook blauw en straks hou ik ze niet meer uit elkaar :P
Dusja..Ik zou echt willen maar NL is beetje ver voor mij en thuis zullen ze er niet zo blij mee zijn.

roha

Het is toch ook een optie van je om 2 mannetjes erbij te nemen, nou heb je er al eentje en moet je binnen die 2 maanden nog een ander manneke zoeken.
Ik hoop dat je ouders akkoord gaan!!

Hanneke

Josephine

Ja, het is lastig om te kiezen, en het is logisch dat je niet precies weet wat je wilt! Je wilt het beste voor Keecko, maar je wilt hem ook niet kwijt. Het is gewoon een beetje dubbel, en dat is erg lastig. Maar ik heb je andere topic ook gevolgd, en je bent nu toch van plan om een binnenvoliére aan te schaffen? En dan was je toch ook van plan om er nog twee bij te nemen?(of heb ik dit nu weer mis?).

Ik denk dat je dit parkietje best in huis kan halen, maar aan de andere kant, wat als blijkt dat dit parkietje ziek is? Wat haal je dan weer in huis? Het is echt heel lastig, ik weet het. Ik kan je dan ook erg moeilijk helpen met je keus :(

Ik wens je heel veel sterkte om de goede keus te maken.

Groetjes Josephine

Kiwi en Weepeetje

het is wel heel triest hoe dit diertje erbij zit... de tranen springen hier ook van in mijn ogen. Ik zeg hierbij dan ook doe wat je hart je ingeeft, bij jou zal hij inderdaad wel een beter leven hebben.

nou succes ermee!

groetjes sabrina

Mars

Hey Ilse,

Het parkietje zal het bij jou enorm naar zijn zin krijgen, als het mag van je ouders.

Ik heb eventueel wel een ander kooitje voor je te leen, die zal in ieder geval wat groter zijn dan de ronde kooi. Maar met lenen moet je dan wel even wachten tot di 24 april, dus tot zo lang zal hij in ieder geval dan in zijn ronde kooi moeten zitten. Hopelijk hoor ik op die dag dat Winky niet ziek is van de papegaaienziekte, dus daar hangt het even van af.

Als het van je ouders niet mag, laat het dan nog even weten. Misschien dat we dan toch nog iets kunnen regelen, want dit parkietje zit er wel heel zielig bij he?

En denk je er om dat twee popjes en een mannetje niet echt ideaal is?

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Peter62

Het gaat mij te ver om hem op te halen alleen omdat het er op de foto zo triest uitziet. Je krijgt pas een goede indruk als je de verkoper hebt gesproken. Hoewel....de tekst bij de advertentie erg vaag is.  :-[  

Annika

Citaat van: Scotty&Keecko op april 15, 2007, 09:27:51
Ik heb het gevoel dat een aantal forumleden het idee hebben dat ik niet precies weet wat ik wil. En dat klopt ook, ik weet niet wat ik met dit parkietje moet, maar ik kan hem daar moeilijk zo laten zitten... Ik trek me dat heel erg aan, vooral omdat ik nu ook een mailtje heb gestuurd en dit topic heb aangemaakt.

Volgens mij zijn er ook een aantal forumleden die het beter vinden dat ik het bij 2 moet houden, of het liefst helemaal geen parkietjes aan had moeten schaffen als ik overal zo aan zit te twijfelen.

He lieve Ilse, wat betreft dit stukje : maak je daar niet druk om!  Ten eerste omdat het eigenlijk niet uit moet maken wat een ander van je denkt (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want ik herken dat soort gevoelens ook nog wel eens) en ten tweede : je wilt het beste voor Keecko en ook voor dit parkietje.

Ik denk alleen dat je uit moet kijken voor het gevoel van : hij/zij is zo zielig, daar moet wat aan gedaan worden, want helaas zijn er zovaak parkietjes (en andere dieren) die het niet goed hebben bij hun huidige eigenaar, maar helaas valt daar lang niet altijd wat aan te doen. 
Tuurlijk is het hartstikke lief van je en als je het parkietje op mag en wilt halen vind ik dat erg goed, daar is geen twijfel over mogelijk.

Groetjes Annika

Scotty - Keecko

Het gaat niet helemaal zo als ik gedacht had :(

Ik heb nog steeds geen reactie terug op mijn mailtje...

Bovendien ben ik nu 2 dagen lang bezig geweest om mijn ouders over te halen. We zitten momenteel met verbouwing hier en mijn vader is daar heel druk mee bezig en ze zitten niet te wachten op meer dieren hier thuis... :(

Gistermiddag leek het te mogen...
En nu wordt de mooie kamervoliere die ik op het oog had, zo voor mijn neus weggegrepen :(

Ik baal hier zo ontzettend van, ik had het diertje graag een goed thuis geboden... zat ook al over een naam te denken... :-\

Verder weet ik ook niet of ik er eigenlijk wel goed aan doe, sinds gisterochtend zit Keecko weer constant bij het drinkbakje en ik heb er eens op gelet, en ze drinkt echt heel veel! Volgens mij wel 20 ml, maar dat kan toch nooit voor zo'n klein beestje?

Maar goed... ik voel me nu al schuldig dat ik dat diertje niet kan opvangen... misschien mag ik hem wel tijdelijk opvangen van mijn ouders?

:(

Peter62

CiteerIk heb nog steeds geen reactie terug op mijn mailtje...

Heb je geprobeerd om te bellen?


Scotty - Keecko

#15
Citaat van: Peter62 op april 16, 2007, 11:36:26Heb je geprobeerd om te bellen?

Dat is nu het probleem...
mijn ouders hebben gisteravond laten blijken dat ik het parkietje helemaal niet meer mag opvangen...
Ze vinden dat ik niet verantwoordelijk ben voor een ander zijn dieren.

Dat mailtje heb ik nu al verstuurd en ik hoop dat als ik daar antwoord op krijg, dat mijn ouders er dan nog over na gaan denken.

Ik weet het, ik kan ook bellen, maar dan vind ik dat ik hem eigenlijk wel op moet vangen, want ik toon immers interesse in het diertje... :-\ En als mijn ouders merken dat ik heb gebeld voor het diertje, heb ik het echt verknald :(

Vanochtend nog eens heel lief gevraagd, maar ik maak het alleen nog maar erger :'(
Ik wou dat ik antwoord kreeg op mijn mailtje, dan zou ik het nog eens kunnen proberen te vragen. Als ik ga bellen, maak ik het echt alleen nog maar erger hier thuis...

En niet denken dat ik het diertje niet wil opvangen, dat wil ik echt heel graag, maar ik heb het hier thuis niet zo makkelijk en ik voel me al schuldig genoeg als straks echt blijkt dat ik het diertje niet kan opvangen :'(

Mensen
Dit begint hier al meer op chatten te lijken
en chatten doen we in de chatbox ;)
gr Safrena

Fenixjuh

hey,
we weten dat jij het parkietje graag op wilt vangen, maar als het niet kan, dan hoeft het niet. Jij hebt je eigen vogeltjes, en je bent niet verantwoordelijk voor alle diertjes op de wereld. Ik weet dat ik vervelend en bot klink, maar wij verwachten niets van jou. Als jij dit parkietje zou willen opvangen, zou ik je geweldig vinden, maar ik vind jou zowieso al geweldig, zoals je nu bent. Je hebt 2 parkietjes waar je heel erg om geeft, en door die liefde voor jou vogeltjes te tonen, hoef je verder niet te bewijzen dat je een dierenvriend bent, dat weten we.
Denk asjeblieft goed na voor je dit doet, misschien is het handiger als je een parkietje wilt, om even te wachten na de verbouwing, en je ouders geen stress meer hebben.
groetjes!!

Scotty - Keecko

#17
Het is al te laat...

Marcia en ik hadden al plannen gemaakt om het parkietje op te vangen...
mijn moeder was om en vond het goed om het parkietje (tijdelijk) op te vangen, mijn vader was bijna om...

En nu...
Marcia had gebeld om te vragen of het parkietje er nog was, maar dat was niet zo... het parkietje was al verkocht...

Dat wou ik even kwijt...
Ook al heeft het parkietje een nieuw thuis en zat ik te twijfelen of ik hem wel moest opvangen, klinkt misschien stom, maar ik mis hem nu al...

Mars

En we hadden hem al een naam gegeven... Of eigenlijk twee... omdat het duo werk was.

Maar goed, hopelijk heeft het ventje een goed huisje gekregen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Laten we er dan van uit gaan dat het ventje nu een goed thuis heeft gekregen ;).
En een slotje lijkt mij op zijn plaats *KLIK*