HELP!!!!

Gestart door margret, april 17, 2007, 19:38:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

margret


Help
Mijn parkietje kenji is net op de kooi van een andere parkiet gaan zitten, nu heeft die parkiet hem in zijn tong gepikt
en nu bloed hij weet iemand wat ik hier mee moet.



                                 Groetjes Margret

Josephine

Zo snel mogelijk naar de dierenarts!!!

Trippy

Hallo margret !

Hoe is het inmiddels met Kenji ?
Ben je naar de DA geweest of is het bloeden vanzelf gestopt ?

Gewoon nieuwgierigheid ?!

Groetjes,Ursula  ;)

margret

Hallo,

het bloeden was vrij vlug gestopt maar ben wel erg geschrokken.
Kenji is er nog wel een beetje van onder de indruk.

                            Groetjes Margret

         

Floortje

goed dat het gestopt is,
succes ermee nog !

Idske

Gelukkig!

Ik hoop dat Kenji snel weer de oude is!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

sweet angel

Hai hai
oei dat is niet zo best. Gelukkig is het bloeden gauw gestopt. Hou wel het wondje goed in de gaten of het niet gaat ontsteken en of het goed geneest. Is dit niet het geval zou ik zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan en daar dan niet te lang meewachten.
Groetjes Angela

margret

Hallo,
ik wil jullie even laten weten dat met kenji weer alles goed is.
Maar wil even jullie mening ik heb namelijk een parkietje gevonden een tijdje geleden.
Deze parkiet speelt nergens mee wat ik ook probeer, als ik tegen hem praat gaat hij altijd zover mogelijk weg zitten ook met zijn kooi schoonmaken.
Nu zou ik van jullie willen weten of het misschien beter voor hem is als hij in een voliere zou zitten, of hebben jullie misschien een andere oplossing.



                        Groetjes Margret

Mars

Als hij niet speelt en stil zit, dan zou ik eerder denken dat hij ziek is. Ik zou er dus even mee naar de vogelarts gaan.
Hij zou volgens mij ziek of eenzaam zijn en aangezien je nog een parkietje hebt, valt eenzaam voor mij af.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

margret

Ziek lijkt hij mij niet eet goed zit nooit dik.
Maar hij wil niets van mijn andere parkietje weten heeft hij deze week ook gebeten.
Zijn speelgoed laat hij links liggen en is er ook bang van.
En als je tegen hem praat gaat hij zover mogelijk van je weg zitten, hij zit het liefst op zijn stokje en zit dan alleen maar naar buiten te kijken.

                      Groetjes

Mars

Als je hem al meer dan drie weken hebt, dan zou ik hem toch even na laten kijken. Een gezond parkietje hoort aardig beweeglijk te zijn, als hij dat niet is, dan lijkt het me niet goed met hem. Ook al denk je dat hij het gewoon niet kan vinden met je andere parkietje, dat kan, maar dan zou hij wle afleiding zoeken in andere dingen. Goed eten is geen garantie dat ie niet ziek is.

Mogelijk heeft hij zich geblesseerd buiten. Ik snap dat je het eerst afwacht, maar na een paar weken moet je ergens de grens trekken en dat is natuurlijk lastiger als het niet je 'eigen' parkietje is.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

Inderdaad ik ben het met de rest eens..
Ik zou even met het vogeltjee naar een vogelarts gaan..

Timo moest ook niks van mij of speelgoed hebben.. en pikte elmo ook [ bijna ] altijd weg..
Maar ze was wel levendig en huppelde vrolijk heen enweer door de kooi..
Dus toch denk ik dat er wat niet lekker zit als "ze maar wat op haar stokje naar buiten zit te kijken"

[ Ps.. voor alle was. nee timo is niet dood.. maar is gewoon helemaal opgebloeit na 3 jaar zomaar ineens ]

margret

Ik heb deze parkiet nu ongeveer 6 maanden en ben met hem bij een DA geweest die zij dat hij helemaal gezond is.
Daarom wilde ik ook graag jullie mening hierover.
Mijn ideeen beginnen een beetje op te raken.
Ik weet echt niet meer hoe ik hem vrolijk kan krijgen.


                                                                      Groetjes

Nadine

Hmm.. Wat voor voer geef je hem/haar?

Laat je hem wel is vrij los vliegen?
Mijn timo is nog steeds niet tam.. maar als ik heb haar geleerd data ls ik het zijklepje van de kooi open doe.. en met me hand de kooi in ga zij eruit kan vliegen met een klein zetje in de goede richting  ::)
Ze vinde vaak de weg zelf wel terug als ze honger krijgen ofzo :)
Misschien wil ze zich wel is even helemaal uitleven en helemaal gekr ond vliegen en lekker schreeuwe :D

uhm.. Andere parkietjee mocht ze niet zij je.. zijn het soms 2 popjes? want dan sta ik daar niet zo van te kijken  :)

Bang voor jou: En als je haar nou is lekker trosgierst gaat voeren! :D Ze zal je misschien niet als vriendje gaan zien. maar elke keer als jij aan kotm zette denkt ze dan wel heej! die heeft lekkers voor mij  ::)
Al is het maar een klein beetje dan is de grootste angst wel weg want ze eethetuit je hand..
[ waarschijnlijk wel vanaf haar stokje maar daar gaat het niet om. ]

Uhm.. Wat heb je als bodum bedekking? als je houtsnippers hebt, heb je er dan ook gritkorrels door heen?
Misschien heeft ze wel last met verteren..  ;) Ookal zij de dierenarts dat ze gezond is :)

Nouja.. hier raken mijn ideeën ook op :( Heel veel sterkte! en houd ons op de hoogte  ::)

margret

Ik heb 2 parkietjes het zijn beide mannen.
Ze hebben ieder een aparte kooi.
Ze hebben nooit in de zelfde kamer gestaan, omdat ik deze ook eerst wat tam wilde maken omdat hij veel ouder is als mijn andere parkietje, maar dus niet lukt.
Ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat dat niet goed ging, omdat hij nergens iets van wil weten.
Ik heb ze nu ongeveer twee weken met hun kooi langs elkaar gehad omdat ik dacht als hij kenji los ziet vliegen dat hij dan misschien wel uit zijn kooi zou komen, maar nee kenji vloog op zijn kooi en de rest van dit verhaal is bekend.
Ze krijgen parkietenvoer, fruit en trosgierst, tot op heden moet hij van trosgierst en fruit niets hebben.
Als ik met trosgierst in of voor zijn kooi sta gaat hij ook zover mogelijk weg zitten en komt echt niet naar je toe.
Als ik de deur van zijn kooi open zet gaat hij zover mogelijk weg zitten en komt echt niet uit zijn kooi.
Op de bodem liggen houtsnippers  en hij heeft ook gritkorrels.


                    Groetjes