Parkietje voer

Gestart door Fenixjuh, april 17, 2007, 12:15:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

Hoi,
tijdens wat zinloos gesurf op internet, en wat advertenties op marktplaats bekeken te hebben, krijg ik angstige gedachten. Tamme parkietjes te koop, vanaf het begin met de hand gevoerd!! Ik zou er niet aan moeten denken, dat iemand zelf een vogeltje voert met opfokvoer, 4 keer per dag, en de moeder buiten spel zet. Het is toch juist de bedoeling dat moeder parkiet de jongen voert. Ik vind dat een vogeltje dat met de hand gevoerd is, niet tammer hoeft te zijn dan een vogeltje dat lekker bij zijn moeder heeft gezeten. Zelf vind ik het ook fijn klinken, een vogeltje dat lekker bij zijn moeder zat.

sweet angel

Citaat van: Fenixjuh op april 17, 2007, 12:15:35
Hoi,
tijdens wat zinloos gesurf op internet, en wat advertenties op marktplaats bekeken te hebben, krijg ik angstige gedachten. Tamme parkietjes te koop, vanaf het begin met de hand gevoerd!! Ik zou er niet aan moeten denken, dat iemand zelf een vogeltje voert met opfokvoer, 4 keer per dag, en de moeder buiten spel zet. Het is toch juist de bedoeling dat moeder parkiet de jongen voert. Ik vind dat een vogeltje dat met de hand gevoerd is, niet tammer hoeft te zijn dan een vogeltje dat lekker bij zijn moeder heeft gezeten. Zelf vind ik het ook fijn klinken, een vogeltje dat lekker bij zijn moeder zat.
Hai hai,
ja ik heb ook een keer zow een advertentie zien staan. Ik ben het helemaal met je eens dat de moeder haar jongen moet opvoeden. Jonge parkietjes leren een hoop van de ouders, dus je moet de moeder nooit weghalen bij haar jongen. Een parkiet wordt ook op latere leeftijd nog goed tam. Als je er maar genoeg geduld voor hebt. Ik neem altijd een parkiet die van de moeder vandaan komt.
Groetjes Angela

Josephine

Ik vind ook dat je gewoon de moeder de kleintjes moet laten opvoeden. Laat het gewoon op de natuurlijke manier gaan!!! En als je ze echt goed handtam wilt hebben kan je ze altijd eventjes eruit halen(als ze daar oud genoeg voor zijn!) om aan je handen te laten wennen.

Je moet ze alleen met de handopvoeden als de situatie daar is, dus alleen als het echt nodig is!

nick

Ik vind het echt zielig om een jong parkietje bij zijn moeder weg te halen.
Waarom doen mensen dat.


gr nick

yanni

ik sluit me ook aan bij de rest
waarom zou je het zelf doen als je de natuur gewoon zijn werk kan laten doen
oke in noodgevallen zoals sterfte van de moeder maar anders is het onverantwoord






             yanni

Meltjuh

Ik vind het vreselijk dat dit gebeurd.
Mijn jongen werden gewoon gevoerd door pa en ma en ik vind dit noodzakelijk. De jongen haal ik wel geregeld uit het blok als ze hun dons veertjes krijgen. Daarna zet ik ze weer gewoon terug in het blok.
Dat ze tammer zijn als ze met de hand gevoerd worden vind ik onzin. De jongen van Macho & Tika zijn ook heel tam.
Dat sommige kwekers voor handvoeding kiezen vind ik al erg. Maar dat ze die jongen verkopen is helemaal vreselijk. Vaak hebben mensen er niet eens verstand van. Helaas overlijden daarom veel parkieten maar ook papagaaien baby's.
De jongen leren ook een hoop van pa en ma. Macho heeft de jongen bijvoorbeel leren spelen, maar ook wat ze allemaal kunnen eten.

Daarnaast is naar pap voor parkietjes en andere vogels is nog lang niet zoveel onderzoek uitgevoerd als bij fles voeding voor mensen baby's. Daarom heb ik ook het gevoel dat de pap (die er trouwens niet specifiek voor parkieten is) niet alle afweerstoffen e.d bevat die ze normaal gesproken zullen krijgen van pa en ma.

opal, sitah en misty

laat de jong bij de moeder ik keur hetallen goed als de moeder dood is ge gaan of dat ze de jonge verstoot anders niet doen je kan nooit een moeder parkiet vervangen ik vind dat het allen maar mag als de jonge dood zouden gaan als ze bij de moeder blijven.