Veren bijten

Gestart door nellie, april 14, 2007, 20:59:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nellie

 Hoi
Toen ik mijn parkiet Croky kocht was hij gekortwiekt.   >:(
Alleen zijn twee buitenste veren had hij nog.
Nu wilt hij met alle geweld die twee ook nog weg hebben.
Eentje staat nu alle kanten op, en probeert hem er vanaf tekrijgen.
Dat kan toch niet normaal zijn, ofwel?
Verder is hij levendig genoeg, fluit en kwetterd de hele tijd door.
Eet en poept hij goed.

:( Groetjes Nellie

Caradow

Veel parkieten hebben last van de 2 overgebleven pennen. Ze blijven overal achter hangen en het is lastig. daarom wil Croky ze zelf wegbijten. Je kan het beste de 2 buitenste pennen er nu ook afknippen. Dan heeft hij er geen last van en houd hij ook op met dat bijten.


Mars

Ik ben het wel met Renate eens. Mijn Jimmetje kocht ik ook met twee overgebleven pennen aan beide zijden en ze trok ze aan 1 kant er uit. Daarna heb ik de andere twee maar bij laten knippen, want ze fladderde uit evenwicht.

Pas je wel op met knippen? Of laat het anders even door de kweker doen waar je je parkiet gekocht hebt. Knip ze liever te lang af (dus wat langer dan de lijn die er nu al zit) dan te kort en doe het het liefst even met zijn tweeen: eentje houdt de parkiet beet en het vleugeltje gespreid en eentje knipt. Wees alsjeblieft voorzichtig! We hebben helaas al veel te vaak gezien dat parkieten verkeerd geknipt zijn en geloof me, dat wil je niet meemaken.

Mocht je vragen hebben over het wieken, stuur me maar een PB.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

nellie

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. ;D
Gisteren heeft hij er nog eentje vanaf gehaald.
Hij is nu aan de laatste bezig, en er zit een knik erin.
Deze knippen doe ik als er iemand bij is.
Ik neem aan dat je daar kan knippen, waar hij nu geknikt is?
Voor zekerheid wacht ik nog op antwoord, voordat ik ga knippen.

Bedankt, groetjes Nellie

Mars

#4
Aangezien wij niet weten waar de knik zit, kunnen we ook niet zeggen of je daar mag knippen.

Ik stuur je even een PB, met een uileg, waar wel gewiekt mag worden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..