Nieuw baasje gezocht. (Alphen aan de Rijn)

Gestart door Nelleke^^, maart 08, 2007, 19:46:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nelleke^^

Hallo lieve parkietenfreaks.

Ik vind het moeilijk om dit hier allemaal te zeggen maar het is gewoon zo. Jullie parkietenfreaks zullen mij vast een beetje  (of heel erg) stom vinden, maar het is de waarheid.

Ik heb oktober vorrig jaar een parkietje gekocht. Uzi, na een paar maandjes kreeg ik de indruk dat hij een beejte alleen was dus heb ik een vriendje voor haar erbij gekocht enSpas genoemt. Ik merk dat ik de laatste tijd steeds minder tijd krijg voor mijn parkietjes en ik ben bang dat ze het helemaal niet zo leuk hebben. Ze zijn ook best bang voor me en willen hun kooitje niet uitkomen om in mijn kamer los te vliegen. Ik maak wekelijks hun hokje schoon en geef ze elke dag schoon drinken en eten. Het is dus niet zo dat ik ze helemaal verwaarloos ofzo, maar ik merk gewoon dat ik ze te weinig tijd geef.
Daarbij is het zo dat ik volgendjaar hoogstwaarschijnlijk niet meer thuis woon en misschien wel voor een paar maanden naar Afrika ga. Ik wil mijn moeder niet met de diertjes opschepen. Ze is een dierengek, maar  ook zij heeft het erg druk en we hebben ook een hond. Ze zullen dus niet beneden komen te staan en als ik dan nooit meer op mijn kamer ben, waar ze nu staan, vind ik dat een rot idee, en ik denk niet dat ze zo'n leuk leven zullen hebben als de parkietjes waar ik op dit forum verhalen over lees. Ik gun dat ze wel, en ik vroeg me dus af of iemand hier op dit forum mijn taak als (slecht) baasje over zou willen nemen (en dan natuurlijk een goed baasje zijn).

Ik vind het erg rot om dat te zeggen, want ik had er goed over nagedacht een parkietje te nemen (dacht ik). Ik vind het ook erg lieve en leuke beestjes, ze twietelen lekker veel en zorgen zo dat ik niet alleen ben, en ze spelen en dat is leuk om naar te kijken. maar ik denk gewoon dat ze het ergens anders beter nullen hebben.

Ik hoor graag of iemand geinteresseerd is (via een pb misschien?), en ook dat jullie niet erg boos zijn ofzo.

Groetjes Nelleke (en van mijn parkietjes)

Woonplaats aan topictitel toegevoegd. Gr. Ingrid

ibi

#1
even reageren op je bericht.
ik vind je totaal niet stom.
kijk nou je maakt vaak genoeg de kooi schoon en geeft ze elke dag nieuw voer.
ik doe het omd de 2 dagen behalve het water dat om de 1 dag.
ik vind je niet dom stom of wat je ook denkt ;) en je bent ook geen slecht baasje.

ik zou vragen of ik misshcien 2 parkietjes mag opvangen.
als het mag geef ik nog wel een antwoord.


groetjes

Nelleke^^

#2
Dankjewel:) Ik ben blij dat je dat zegt. Ik ga nu even sporten, ik hoor het nog wel:)
En alvast heel erg bedankt!

ibi

#3
hallo mijn moeder is thuisgekomen en vond het niet goed.  :(

ze zei dat we een te kleine kooi hadden voor 4 parkieten.
en ben morgen jarig en krijg allemaal kado's.
een kooi kan er dan echt niet bij.
het spijt me dan vreselijk   :( :( *traantjes*
je parkietje leek me zo lief op die foto.



droevige groetjes


Nelleke^^

#4
En niemand anders heeft eventueel interesse?:)

De kooi (is splinternieuw) waar de parkietjes inzitten zou ik mee willen geven, en ook heb ik nog voer en zand. Ik hoef er niets voor, wil alleen een goed huis en baasje voor de pietjes

lief-hebber

Oke hier is je redder in nood.
Nee hoor, grapje  :D je lijkt er wel helemaal wanhoopig van.  :P
Ik woon in Anna Paulowna, en ik ben in het bezit van een grote buitenvoliere.
En ik heb er absoluut geen problemen mee als ze bij ons komen wonen.
Dan mogen ze van mij van de zomer met de rest mee buiten vliegen.
Laat maar even weten wat je ervan denkt.
         Groetjes lief-hebber.    ::)


ashley

hallo,

eigenlijk mag hier een slotje op want ik ben de nieuwe eigennaar van de vogeltjes :D

groetjes ashley

Parkieten-Freak

Slotje zit er op, en proficiat Ashley, veel succes met beide vogeltjes!!  :)