Hoe doen jullie dat in de zomer?

Gestart door PZN, april 12, 2007, 16:46:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PZN

Wij zitten in een appartement dat zomers nogal warm kan worden. Nu heeft mijn vriend een hor gemaakt voor de ramen zodat de ramen toch open kunnen en de vogeltjes rond kunnen blijven vliegen. Verder denk ik dat we de ventilatoren maar aan moeten houden overdag!

Hoe doen jullie dat?

DarkWolf

Ik weet zelf niet hoe ik het moet doen deze zomer. Ik heb mijn parkiet pas eind augustus gekocht, 2 dagen voor school weer begon.
Wij hebben ook zo'n vliegenraam, maar daar zit geen magneet aan ofzo dus dat gaat nogal makkelijk open en dan is ie weg.
Ik denk dat ik hem op mijn kamer moet zetten, maar daar is het echt een sauna (de zon komt op en schijnt tot na de middag binnen, en reken daar nog eens DONKERblauwe gordijnen bij...)

Ranni

In de zomer is het bij mij in het appartement ook heel warm!
's Ochtends spuit ik altijd met de plantenspuit op mijn parkietjes. Hebben ze alvast een verkoeler. En uiteraard hang ik een badje. Als ik thuis kom in de middag doe ik meestal eerst even een tijdje mijn raam open. En dan na max. 2 uur dan raam dicht en dan mogen mijn parkietjes even rondvliegen. Want ik vind het belangrijk dat ze even kunnen vliegen elke dag.

groetjes en suc-6 in de zomer, hij begint vroeg!  8)

Ranni Puk en Joepie

Cheryl87

Lekker paar uur de ramen openhouden per dag. Meestal laat ik mijn parkieten er in de zomer pas 's avonds uit, dan koelt het lekker af en is het in huis niet meer zo verstikkend heet.
Let met ventilatoren op dat ze niet aanstaan als je parkieten los vliegen.
De reden lijkt mij logisch.

Groetjes Cheryl

Fenixjuh

Hoi,
Mijn kamer is zeg maar aan de zon-kant van het huis. In de zomer heb ik continu een ventilator op mijn kamer, en zo gauw ik er ben staat-ie ook aan. Als het even kan, dan zorg ik tegen een uur of half 12 dat mijn raam en mijn rolgordijnen dicht zitten, dat er ook geen warme lucht of wat dan ook naar binnen kan, en dan mijn deur open houden. Mijn vogel gaat dan even in de achtertuin op een terasje in de schaduw zitten. Tegen een uur of 5 is het nog wel heel warm, maar dan gaan we gewoon op mijn kamer zitten, en ventilator maar aanzetten. Vaak staat deze 's nachts dan ook nog aan. (ik heb het hier echt over de extreme zomerdagen!!)
groetjes!!

sweet angel

hoi hoi
ik spuit me parkietjes ook altijd s'ochtends nat met een plantenspuit. Sowieso doe ik dat 1x/2x per week als ik de kooi schoonmaak. Dat vinden ze echt heerlijk! En ik probeer de kamer zo koel mogelijk te maken door de lamellen dicht te houden als de zon erop staat. En s'avonds zet ik de ventilator tegenover het raam om alle warmte naar buiten te laten gaan. Wat mijn parkietjes ook lekker vinden voor verkoeling is gekoeld fruit/ groente. En als het s'avonds afkoeld zet ik ze in mijn tuin neer om ze te laten afkoelen. Maar over het algemeen kunnen parkieten veel hebben. Ze hebben de hitte golf van vorig jaar ook overleefd ;) Misgien ook een leuk ideetje: Zet een klein bakje met water en een ijsblokje(wel van te voren afspoelen, anders zit je vogel vast) erin. Lekker koel en leuk speelgoed.
Groetjes Angela

DarkWolf

Citaat van: sweet angel op april 12, 2007, 18:19:04
Misgien ook een leuk ideetje: Zet een klein bakje met water en een ijsblokje(wel van te voren afspoelen, anders zit je vogel vast) erin. Lekker koel en leuk speelgoed.
Is dat niet wat gevaarlijk? Ijsblokjes zijn superkoud, als je dat te lang op je houdt (nu heb ik het even over mensen) krijg je brandwonden..Wat moet dat dan niet bij parkieten? Ik vertrouw ijsblokjes toch niet hoor, is denk ik TE koud water! Zelfs in de zomer

karin v h

Ik heb een flat met platdak. :P en daar is het 's zomers bloedheet.
Tevens heb ik ook een hordeur, de deur staat dus gewoon open als zij eruit zijn. Ik 'sluĂ­p' dan voorzichtig naar buiten - heb wel lamellen voor de hordeur hangen.
Ook staat bij mij 's avonds de airco aan, deze staat in een andere hoek van de kamer (waar zij eigenlijk nooit komen).
Ik heb het idee dat zij er beter tegen kunnen als dat ik er tegen kan. ;)
Ik zou ook niet kiezen voor een bakje met ijsblokjes - veel te koud (de overgang alleen al!).
Het is altijd een kwestie van aankijken en dan ter plekke de situatie veranderen. ;)
Groetjes Karin.

boefje

Ik heb er geen last van mijn parkietjes zitten in een schuur en daar is het altijd wel koel ( in de winter is de kachel aan ) en als ze naar buiten willen moeten ze dat zelf weten, ik zou wel aanraden om je ventilatoren ergens neer te zetten zodat je parkietjes niet op de tocht komen te staan ! hier kunnen ze erg ziek van worden en zorg er wel voor dat de temperatuur niet te snel daalt/ stijgt hier kunnen ook slecht tegen.

Voor de rest succes het uitzoeken van een oplossing !


Groetjes!!!

Safrena

Hey Mensen

Hier kan het in de zomer ook 30 graden worden binnen
Maar wat je nooit mag doen is een ventilator laten werken bij je parkietjes

Een ventilator zorgt voor teveel  tocht en kunnen je parkietjes ziek maken.
Ook een airco een bakjes met ijs zijn niet goed voor je parkietjes
Ook hier staat er een hele dag dan een raam open, met een hor in, zodat ze hier lekker de hele dag vrij kunnen vliegen.
Wel let ik erop dat er geen andere deuren of ramen openstaan in verband met tocht.

Verder hangt er hier ook een badje en als ze het graag willen af en toe met de plantenspuit voor verfrissing

vele groetjes

Parkieten-Freak

Hier hetzelfde, al wordt het geen 30 graden in de huiskamer.
Gewoon zorgen voor natuurlijke verkoeling, een lekker badje nemen (eventueel in een bakje met slablaadjes) is een fijne manier voor je parkiet om af te koelen.
Zorg dat je parkiet niet in de zon staat, en verplaats de kooi op het heetst van de dag naar een koelere kamer indien mogelijk.
Ik zou absoluut geen ijsblokjes geven en pas op met ventilatoren.


hillie

hallo,

Maar wat je nooit mag doen is een ventilator laten werken bij je parkietjes

je zegt hier dat je nooit een ventilator bij je parkiet mag hebben.
maar zo ventilator aan het plafon mag dat wel of ook niet.
verder zal die wel vaker onder de kraan gaan want dat vindt die erg lekker.
en de lamellen zijn altijd dicht als de zon schijnt.
al zal dat de warmte niet tegen houden.

groetjes hilde. :P

Safrena

Citaat van: hillie op april 13, 2007, 16:31:15
...
je zegt hier dat je nooit een ventilator bij je parkiet mag hebben.
maar zo ventilator aan het plafon mag dat wel of ook niet.
...

Hey Hilde

Zo een ventilator aan het plafond is ook niet goed voor je parkietje
Als iemand een ventilator wil gebruiken, zorg er dan voor dat je parkietjes op dat moment niet in de buurt zijn om zo tocht te vermijden.
Een koelere kamer is ook een goede oplossing zoals parkietenfreak al zei ;)

Vele groetjes

roha

Hoi,

Wij wonen ook op de bovenste verdieping in een apartement met een plat dak, dus ook bij ons is het erg warm in huis. Met dat warme weer hebben wij wel een vloerventilator aan, niet gericht op de parkieten.
Mijn idee is dat je alleen warme lucht verplaatst in huis.
Vaak doen mensen overdag alles dicht, zodat er zo min mogelijk warmte binnen kan komen en het vaak koeler in huis blijft.
Helaas door het platte dak bij ons en geen donkere en raambedekkende gordijnen, wordt het knetterheet hier. Buiten is het dan vaak aangenamer, daarom zetten wij alle ramen open, zodat er koelere lucht naar binnen kan stromen. Hier let ik wel op dat het geen tocht wordt, want dan gaan 1 kant van het huis de ramen weer dicht, de schaduw kant.
Verder laten we de parkieten en in ieder geval 's morgens er uit, zolang dat vol te houden is met de ramen dicht. Ze hebben een bad waar ze in kunnen en krijgen sappige groentes en fruit.

Maanu_

mijn parkiet staat rond deze tijd lekker in de tuin onder een parasol. :D heerlijk koel! en fluit ie altijd met andere vogeltjes uit de buurt. Trouwens gister kwam er een ander parkietje de tuin invliegen :O rechstreeks naar snoopy's kooi. Ik kon m helaas niet vangen :( hij was veels te schuw

ook hang ik zijn badje aan de kooi zodat ie lekker kan gaan douchen.

Als het echt snikheet is laat ik hem binnen staan met de lamellen dicht. zodat et lekker koel blijft