man is weggevlogen

Gestart door claudio, april 10, 2007, 23:00:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Hey claudio

Met zo een groot nestje is het altijd mogelijk, dat een popje uitgeput word, zelfs als er een man bij is.
Daarom is het ook zo belangrijk om extra eivoer te geven en voldoende vitaminen.
Ook is het belangrijk dat er altijd eten in de buurt van het popje staat, zodat ze niet iedere keer weer uit het blok moet

Handopfdok, zou ik echt niet aanradden, dit omdat je de kleintjes dan heel veel tekort gaat doen wat betreft vitaminen enzo.
Ik zou het gewoon heel goed in het oog houden, mocht ze het moeijlijk krijgen,of je twijfelt zelf, kun je eventueel overwegen om er een andere volwassen man bij te doen die verder meehelpt.

vele groetjes


claudio

Beste allemaal,

Hier nog even een update over de alleenstaande moeder.
Ze is het voorbeeldig blijven doen; de jongen groeien als kool.
het zijn in totaal 5 jongen geworden en gebleven.
Het oudste zal eerdaags het blok wel uitkomen; het jong hangt nu al regelmatig met het bovenlichaam uit het blok. bijgevoegd een foto van het een na grootste jong in de handen van Daniëlle.

Groetjes,
Claudio


[verwijderd door de beheerder]

karin v h

Hallo Claudio,
Nou dat ziet er zeker goed uit.
Zie je, we hebben niet altijd een man nodig. :D (Sorry Claudio!)
Groetjes karin

Susanne32

Wat fijn dat het helemaal goed is gekomen met moeder & kleintjes, ondanks het gemis van de vader!

Knap dat ze het allemaal in haar eentje voor elkaar heeft gekregen!

Echt een SUPERMOM!  ;D


claudio

Beste allemaal,

Hier nog een update. Inmiddelszijn allen jongen uit het blok. Moeder heeft haar taak volbracht en is het duidelijk zat, de jongen moeten niet meer aan haar kop zeuren  :P. Ik heb gelezen dat de jongen na 6 a 7 weken weg kunnen (mits ze zelfstandig eten (en dat doen ze)) klopt dat???
Bijgaand een foto met 3 van de jongen op de handen van Daniëlle; ze zijn al aardig tam aan het worden.
Wat ook erg leuk is, is dat onze valkparkieten inmiddels een nest met 4 jongen hebben  ;D(zie foto).
Dat is toch wel geluk hebben :D....2 koppels vogels en allebei meteen nest met succes.

Groetjes,
Claudio


[verwijderd door de beheerder]

Sara

Wat een lieverdjes zijn het :-*
En inderdaad, na 6 à 7 weken kunnen ze weg.
Je boft inderdaad met deze 2 supermooie nesten! ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Fantastisch gedaan moederparkiet en Claudio!  ;D
Heerlijk om dit goede nieuws te horen!  ;D