Yes ik mag een grasparkietje ! :)

Gestart door Parkietjuh, april 10, 2007, 22:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietjuh

Weet er toevallig nog iemand of ze giftig zijn of dat ik ze kan laten staan de planten van de advertentie hioerboven?

Cropje

Hoi Parkietjuh,

Ik herken de plantjes niet. Maar er surft hier de laatste tijd iemand rond op het forum, die bijna elk plantje met naam EN Latijnse naam weet te benoemen. Dat is "Ton". Als je hem een PB stuurt, geeft hij vast antwoord, misschien weet hij het.

Algemene tip: als je van een plant niet zeker weet of hij wel of niet giftig is, ga er dan maar gewoon vanuit dat hij giftig is, beter het zekere voor het onzekere nemen!
Nog een tip: De lijst met giftige planten op de website is niet compleet. Dit zijn alle planten waarvan men zeker weet dat ze heel slecht zijn voor je parkietje. Maar er zijn zo ontzettend veel planten, bloemen en bomen op aarde, lang niet alles kan getest worden...

wouter

Citaat van: Parkietjuh op april 11, 2007, 10:44:24
Bedankt vast voor alle reacties erg blij ben ik nu :)
Nog eigenlijk  een vraag.

6 : Ik zou mijn vogeltje een roll over willen leren ( als hij goed tam is ).
Dan zit hij op mijn vinger en maakt hij een soort koprol op mijn vinger. Hoe kan ik hem of haar het beste gaan leren ?

Groetjes

Dat gaat allemaal vanzelf, je ondekt dingen waarnaar die nieuwsgierig is en daar bedenk je een spelletje mee.
zo heb ik mijn parkiet geleerd achter een bal aan te vliegen, of achter mij. hij is ook gek op mobiels, dan ga je achter een bank zitten laat je alleen je mobiel zien, en druk je er een paar keer op vliegt hij naar je toe en dat vindt hij geweldig! :-X

speedy

Citaat van: DarkWolf op april 11, 2007, 11:50:07
Nah, je bent er niks mee met wat wij het mooiste vinden :P Moet je zelf kiezen.
Je moet ook kijkn welke er beschikbaar zijn. Zo wou ik doodgraag een grijze parkiet, maar hij heeft nog nooit een grijze parkiet gehad. Dusja, moest ik wel een andere kleur kiezen :)

Ik wou het liefst een blauw met geel parkietje. Dat ik dus nu heb.

maxim

wat een geluk ik moet mijn moedernog zo ver krijgen om so een mooie dwergpapegaai te mogen heben

DarkWolf

Citaat van: speedy op juni 22, 2007, 16:51:24
Ik wou het liefst een blauw met geel parkietje. Dat ik dus nu heb.
Beetje late reactie maar ach :)
Ja, je kan inderdaad blijven zoeken tot je jou kleur tegen komt, of met een beetje geluk heb je zelfs van de 1e keer prijs. Maar ik had niet veel keus, ik had 1 kweker gevonden die al héél ver van mijn huis woonde en ik moest uit zijn 'collectie' kiezen want mijn ouders wilden niet het hele land afreizen tot ik een grijze parkiet had gevonden bij een kwerker waar ik me goed bij voelde. Heb zo nog een kweker op mijn msn die me allemaal rare dingen zegt (zoals: haal het eten uit de kooi, dan word je parkiet wel tam en blabla..Allemaal onzin dus!)
Maar ik denk dat de kleur op zich niet zoveel uitmaakt. Ik heb nu een hemelsblauwe parkiet, en ik ben zot van hem.