Snelle dood.

Gestart door patje, april 11, 2007, 13:37:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patje

Hallo iedereen,

Ik heb sinds 2 en een halve maand 2 hele lieve parkieten.
Van ongeveer 6 jaar oud.
1 ervan is helaas overleden maar weet niet echt de oorzaak.
Het begon met snelle hardkloppingen meer had die niet en nog geen  dag later piepde die ongeveer 2 seconden en toen viel die dood neer.
Weet misschien iemand wat dit ongeveer was en waarom het vrouwtje ineens zo vrolijk is.Hoop op reactie's alvast bedankt.

groetjes Patricia.

Mars

We kunnen je niet vertellen wat er aan de hand is, maar helaas is het zo dat je van parkietjes niet snel ziet dat ze ziek zijn en als je het ziet, het allemaal heel snel kan gaan.

De snelle hartkloppingen zoals jij het noemt, daarmee bedoel je dat het borstje van je parkietje heel snel heen en weer bewoog? Zat je parkietje verder ook bol of sliep het veel?

Achteraf vaststellen wat er gebeurt is, is heel moeilijk. Het is wel belangrijk dat je onthoudt, mocht het weer eens voorkomen, dat je zo snel mogelijk met je parkietje naar een dierenarts toe gaat. Daarmee bedoel ik niet dat je had kunnen voorkomen dat je parkietje het niet gehaald heeft, maar dat soms snel handelen nog kan helpen.

Het vrouwtje kan van opwinding (door het gebeurde) of de schrik wat druk zijn, het is natuurlijk niet niets dat je partner er niet meer is. Daarnaast heeft je vrouwtje misschien wel aangevoeld dat het niet goed ging met het mannetje en heeft ze zich daardoor rustig gehouden. Layla doet dat hier ook met Winky.

Als allerlaatste wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van je parkietje, dat zul je nodig hebben,

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

patje

Dank je wel voor het berichtje.
Maar het vrouwtje zat altijd achter het mannetje aan en dat wou hij niet en ze pikte hem ook altijd op zijn hooftje en trok met haar snavel aan zijn staart.Dus het was geen liefdes koppeltje.

groetjes Patricia.