Goed thuis gezocht voor babyparkietjes (Maasland, Zuid-Holland)

Gestart door Susanne32, mei 10, 2007, 19:01:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

Hallo allemaal  ;D

Zoals beloofd... Hier ben ik weer met het 2e en tevens laatste nestje babyparkieten van dit jaar...  :-X

Belle en Pipo weten van geen ophouden, maar na dit nestje gaat het blok er toch echt uit, want 2 nestjes per jaar is meer dan genoeg voor Belle. En ook Pipo begint vermoeidheidsverschijnselen te vertonen... Vorige week zat hij alleen nog maar bij de vrouw in het nest te slapen en vond ik de situatie behoorlijk zorgwekkend worden... Maar na een bezoekje aan de dierenarts is hij er gelukkig bovenop gekomen en zorgt goed voor zijn vrouw & kinderen.

We hebben momenteel 5 kleintjes, waarvan de 1e op Koninginnedag uit het ei is gekropen, daarom hebben we hem PRINS genoemd en de vlag voor hem uitgehangen!! ;) Met alle kleintjes lijkt het goed te gaan, de oudste 2 hebben hun oogjes inmiddels open en er beginnen hier en daar al verenpennen door te komen. Er ligt nog 1 eitje wat vandaag eigenlijk uit zou moeten komen, we zijn benieuwd...

Onder voorbehoud dat ze voorspoedig op zullen groeien, hebben we voor 2 (waarschijnlijk 3) van deze babyparkietjes al een nieuw thuis gevonden. Voor de andere vogeltjes zijn we over 4 tot 6 weken nog naar op zoek naar een goed nieuw thuis. Hieronder verstaan we:

- een gezellig thuis
- een rookvrije omgeving
- veel aandacht
- een ruime kooi met speeltjes
- de mogelijkheid om regelmatig een rondje te vliegen
- OF een gezellige volière met andere vriendjes

Mochten jullie, of iemand die jullie kennen, interesse hebben in één van onze babyparkietjes, laat het me even weten!

NB: We vragen geen geld voor de parkietjes, maar voor ons is wel uitermate belangrijk dat we ervan overtuigd zijn dat de parkietjes goed terecht komen!

[verwijderd door de beheerder]

tup en joep

beste sasanne
ik zoek nu nog een mooie buitenvoliere
en daarna zou nog wat meer parkietjes willen
mijn parkietjes die ik nu heb gaan straks ook in de buitenvoliere maar dan zoek ik er nog een paar bij
als je er het dan goed vindt om er een aan mij kwijt te kunnen zou ik dat heel leuk vinden

p.s kan je geen pb stuuren je pb is vol

groeten andrea tupje en snoepie

Susanne32

Heb mijn PB-box zojuist geleegd... Jullie kunnen me nu weer PB'tjes sturen...  ;)

Susanne32

#3
Hallo!

Hier een nog een kleine update van ons 4e nestje babyparkieten.

Ze groeien als kool en piepen om het hardst om eten. Bij de oudste beginnen de verenpennen goed door te komen en de jongste heeft net zijn oogjes open.

Inmiddels hebben we voor 3 van de 5 kleintjes een thuis gevonden, incl. 1 parkietje voor Tup & Joep in de volière!

Dat wil zeggen dat we voor 2 parkietjes nog een nieuw toekomstig huisje zoeken.

Wil je zo'n lief parkietje 'adopteren', stuur me dan even een PB'tje!

Hieronder een foto, vanavond genomen van nummer 2 (zal waarschijnlijk de kleuren van zijn vader krijgen: groen met geel).

[verwijderd door de beheerder]

tup en joep

wat zijn ze lief he het jonkie krijgt bij mij een goed thuis
ga van het weekend naar een voliere kijken
hoop dat dat wat is

Rootje

Wij gaan donderdag kijken!
Ze zijn echt zo schattig!  :-*

Susanne32

#6
Beste Parkietenliefhebbers,

Inmiddels zijn we weer een klein weekje verder. Het gaat gelukkig goed met de kleintjes. Het zijn er 5 gebleven, het 6e kleintje is waarschijnlijk in het ei overleden...  :(

Maar: met de 5 baby's gaat het gelukkig goed, ze groeien nog steeds als kool. Verenpennen beginnen bij allemaal goed door te komen en zo langzamerhand worden de kleuren zichtbaar. Waarschijnlijk wordt de oudste wit-grijs met lila, de 2e en 3e groen met geel, de 4e lichtblauw met lichtgeel en de laatste wederom groen met geel. De genen van pappa overheersen dus in dit nestje...  ;)

Van de 5 kleintjes hebben we er voor 4 waarschijnlijk een huisje gevonden. Dat wil zeggen dat er nog eentje over is... Welke, dat is nog niet bekend, maar ze zijn allemaal even leuk, lief en schattig...  :-* :-* :-* Het liefst zou ik ze allemaal zelf houden, maar dat kan helaas echt niet... Doel is dus voor allemaal een goed, nieuw thuis te vinden en dan ben ik helemaal blij!

Dus... als je geïnteresseerd bent, wacht niet langer en neem contact met mij op via PB of e-mail!

Hier nog 2 foto'tjes, vandaag genomen, tijdens het 'uitmesten' van het nest; de oudste, Prins of Queeny (weten nog niet of het een mannetje of popje is...), was ondeugend en wilde niet in het schaaltje blijven zitten, dus ging aan de wandel, over het aanrecht richting een fles wijn, terwijl de broertjes en zusjes toekeken...:

[verwijderd door de beheerder]

Susanne32

#7
Hallo,

Even een update m.b.t. ons nestje babyparkieten:

Ze zijn alle 5 prachtig geworden en hebben inmiddels een mooi strak verenpak. Ze eten & drinken al zelfstandig en hebben momenteel allemaal 'de baard in de keel', haha... ze proberen te fluiten, maar het klinkt nog zo schor... :P

3 parkietjes lijken sprekend op hun vader Pipo (groen-geel) en 2 hebben afwijkende kleuren (lila-wit en fletsgeel-blauw-groen). Allemaal zijn ze even leuk, lief, grappig en mooi  :-*

4 kleintjes zullen eerdaags hun familie vaarwel zeggen en een nieuw leven elders opbouwen.

D.w.z. dat ik voor 1 schattig groen-geel kleintje nog een nieuw huisje zoek...!!!

Wie o wie meldt zich aan als nieuw baasje?!

Het parkietje kan evt. dit weekend of maandag worden opgehaald.

Stuur even een PB'tje!

Hier nog een foto van afgelopen week; inmiddels zien ze er alweer veel volwassener uit, maar vond het zo'n schattige foto  :-*

[verwijderd door de beheerder]

sweet angel

hai hai
hoestie? met mij goe
Ik ben al een tijdje opzoek naar 2 nieuwe vriendjes voor me parkietjes.Ik heb er al twee maar ik wil er eingelijk nog 2 bij.Het liefst een mannetje en een vrouwtje.Heb jij nog 2 lieve schatjes voor mij.
Ze krijgen bij mij alle liefde en aandacht. Mijn grote kooi staat bijna de hele dag open, dus ze kunnen vliegen wanneer ze maar willen.Er wordt bij ons thuis niet gerookt dus dat is een dikke pluspunt voor me vogeltjes.
Als je er nog 2 hebt hoe oud zijn ze nu?
Kusjes Angela

Susanne32

Hallo,

Alle parkietjes uit dit nestje hebben inmiddels een nieuw huisje gevonden, dus wat mij betreft kan dit topic worden gesloten!


Ingrid

Oeps Susanne, deze was mij ontschoten dus bij deze *KLIK* ;).