Hulp nodig met Duppie

Gestart door Ardenlyn, maart 25, 2007, 13:22:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Ik heb niet het hele verhaal gelezen..Werd me op een gegeven moment te moeilijk. Zit hier nu ook te huilen, teveel herinneringen komen boven (niet ivm parkiet hoor, Falkor is mijn 1e parkiet).

Ik vind het echt mooi van de DA dat hij Duppie zo goed heeft verzorgt tot de laatste moment!

Veel sterkte met dit verlies!

Idske

Wat mooi verwoord...zit hier te huilen.


Heel veel sterkte!

Dikke knuffel van ons.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Ardenlyn

Heb nu pas echt door hoeveel berichtjes hier staan :o
Was niet mijn bedoeling om jullie te laten huilen maar zoals het er staat merk ik wel dat het de juiste woorden zijn die ik ook voel.
Mijn man heeft gisteren alles ook gelezen en vind het ook heel lief van jullie!

Gisteren was echt haar laatste dag hier in huis en wat ik normaal ook doe is wat babbelen tegen haar en dat heb ik stug blijven doen.
Katten gingen in de middag naar boven en ik kwam beneden en zei al tegen haar dat we nog even lekker met z'n 2en konden zijn net als anders.

Gisteravond was het zover en toen het donker genoeg was buiten heeft Marc een gat gemaakt naast Vogel en Smurf.
Wij hadden geen zin in buren die eventueel zouden vragen of we planten aan het poten waren oid dus vandaar in het donker.
Ik weet zeker dat Smurf onwijs hyper was omdat zijn Duppie weer bij hem kwam en Vogel is denk ik blij omdat ze eindelijk van die drukke Smurf af is :D
Smurf is verzot op Duppie en die zal vast heen en weer aan het huppen zijn geweest hier ergens op een schutting.

Nadat het gat klaar was heb ik Duppie in haar doosje opgehaald en ikzelf heb het idee dat vanaf het moment dat ik door de tuindeur naar buiten stapte dat ze weg vloog naar haar mannetje en Vogel.
Toen ik haar in de grond stopte had ik al het gevoel dat ze niet meer in het doosje zou zitten maar naast Smurf en Vogel zat.
Het voelde vreemd genoeg goed dat het gebeurde want ook al wil je haar langer thuis houden dat kan gewoon niet en tja we konden Smurf ook niet langer laten wachten want hij zat al iets van 2 jaar zonder Duppie ::)

Gisteren heb ik alle spulletjes wat ooit in hun kooien heeft gehangen bij elkaar in een doosje gedaan en nadat Duppie begraven was heb ik het laatste erin gedaan...haar schommeltje waar ze heerlijk op zat te wiebelen..haar spiegeltje waar ze ook heel vaak zat en haar nachtdoek die ik al bij onze eerste vogeltje gebruikte jaren terug.
Alle 3 hebben die doek gehad dus die hou ik ook mooi in de doos!
Nu staat die doos nog even op haar plank. "Doosje Herinneringen" noem ik het   :-*
Was best moeilijk om het op te ruimen maar ik ben blij dat alles bij elkaar is van spiegeltjes tot schommeltjes en priegeldingetjes.
Ben alleen vreemd genoeg Smurf z'n spiegel kwijt maar wie weet had Duppie die al gesloopt ik heb echt geen idee meer.

Nu voel ik mij redelijk rustig maar ik huil nog steeds bij de kleinste dingetjes.
Maar ik blijf ontzettend blij dat ze zo lief en vredig is gegaan en echt waar nogmaals ze ligt er zo lief bij alsof ze slaapt.
Had er ook behoorlijk moeite mee om zo'n mooie meid in vieze aarde te stoppen maar die gedachten moest ik ook wegduwen omdat ze nu met z'n 3tjes zijn.

Op Marc z'n werk ook zijn ze zo lief en vragen hoe het gaat ook toen Duppie er nog was. Was nooit een probleem vrij vragen omdat ze naar de dokter moest oid. Echt geweldig gewoon.

Ik vergeet vast weer van alles om te vertellen maar het belangerijkste van alles is dat Duppie nu rust heeft!

Dankjewel voor alle berichtjes en ik meen het echt als ik zeg dat ik het nooit zal vergeten!
Zo lief allemaal :-*
Ik ga genieten van jullie verhalen hier en wie weet antwoord ik zo nu en dan eens  :)

Darkwolf ik hoop dat het met jouw wat beter gaat en dat je je niet te naar voelt door mijn verhaal over Duppie want dat is niet mijn bedoeling.

En inderdaad wat Mars zei...nu beginnen de herinneringen :(

Dikke kus en liefs van ons aan jullie!!
Ik zou hier graag een mooi gouden slotje op willen aub.


Ardenlyn

Even wachten met slotje!!
Zo lief krijg net kaartje van Meppel Kliniek voor Vogels :D
Onwijs lief met alle namen van hun erin!
"Sterkte met het verlies van Duppie"

Geweldig! Dikke pluim voor hun :D

Nou wou ik nog even zeggen.

DarkWolf

Maak je maar geen zorgen om mij ;)
Ik moet enkel leren om te rouwen en te huilen ipv altijd alles op te kroppen!!

Caradow

Ooit zullen jullie elkaar weer treffen.. aan de voet van de regenboogbrug...

http://www.freewebs.com/parkietenbende/regenboogbrug.htm

Sharon

Ooh echt super naar!
Ik had echt zo gehoopt dat duppie het ging halen!

Zit hier ook met tranen in mijn ogen!
Heel veel sterkte en hopelijk komt er snel een nieuw parkietje die net z'n
lekker eigenwijs vrouwtje was als duppie!

Dikke kus van Sharon & Tico

Sonja

Hoi Ardenlyn,

Wat een ontroerend verhaal over jullie lieve, o zo dappere Duppie.....

Ik vind het zo erg voor jullie dat ze het niet heeft mogen halen, maar Duppie houdt een ereplaatsje in jullie hart, en gelukkig hebben jullie een heleboel hele mooie herinneringen aan haar.

Op deze manier blijft ze toch nog voortleven, in jullie hart....dat gaat nooit voorbij... :-*

Groetjes, Sonja.

Ardenlyn

Hulen kan zo fijn zijn Darkwolf!
Lekker mega veel snot wat uit je neus komt  ;)

De regenboogbrug....had gehoopt dat het langer zou duren voordat hij voor ons zal gelden.

Dankjewel allemaal!

Kom maar op met die mooie gouden slotje.


DarkWolf

Citaat van: Ardenlyn op april 05, 2007, 21:50:58
Hulen kan zo fijn zijn Darkwolf!
Lekker mega veel snot wat uit je neus komt  ;)
hihi :P
Naja, heb vroeger heel wat meegemaakt (nuja vroeger...tot eig 2jaar geleden) waardoor ik geleerd heb niet te huilen. Want huilen = zwak. Dus ik huil niet makkelijk ;) En dat is wel een probleem natuurlijk als je met zoveel verdriet zit..Daarom dat ik alles opkrop (ook geen goeie oplossing!)

Ingrid

Een gouden slotje heb ik niet, maar denk die er maar in gedachten bij.....

Rust zacht lieve Duppie en kijk af en toe even naar beneden naar jouw geweldige verzorgers. Laat even weten dat het goed met je gaat zodat het hun verdriet een beetje verzacht!