w.c rolletje???

Gestart door lotteke, april 06, 2007, 11:22:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lotteke

hey ik heb een vraagske mag ik ook gewoon een w.c rolletje in het kooitje leggen want onze twee parkieten mogen nog niet in de (huis)kamer geef gerugt jullie mening hier over

ibi

tuurlijk mag dat  ;)
leg het wc rolletje gewoon maar op de bodem  ;)

groetjes

Mars

Hey Lotteke,

Dat mag hoor! Misschien vinden ze het leuk om daar mee te spelen en te knabbelen.
Ik hoop dat je dan ook sraks je parkietjes af en toe een uurtje rond mag laten vliegen, dat zullen ze ook fijn vinden!.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lotteke

maar marcia ik ben bang dat ze nog wat angstig zijn en daarom wil ik ze eigenlijk (nog) niet laten rondvliegen in de (huis)kamer

lotteke

is dat erg dat er nog een klein beetje papier aan het rolletje hangt

Kiwi en Weepeetje

Dat mag zeker!!

Dat zullen ze zeker op prijs stellen.
Ik heb er net een op tafel gelegd en ze gingen er gelijk op af!!
Ik sluit me wel aan bij mars dus ik hoop dat ze ook af en toe eens lekker rond mogen vliegen!!

Groetjes,
sabrina

Kiwi en Weepeetje

Heb je ze al lang??
Zo niet zal ik ze rustig laten wennen aan de nieuwe omgeving en er inderdaad later uithalen.

Caradow

Hier gaan er heel wat rolletjes doorheen per week...

Mars

Als ze in de kooi zonder moeite op je hand springen (en daarmee bedoel ik eigenlijk ook zonder angst: want mijn Quint gaat wel op mijn hand zitten, maar ik voel dat hij niet rustig zit) en je mag je hand gewoon bewegen, dan zou je ze wel rond kunnen laten vliegen.

Je moet dus wel het gevoel hebben dat ze de kooi als hun huisje zien, is dat niet zo dan zou ik nog even een paar weekjes wachten. Neem voor de eerste keer vliegen de tijd, zorg er voor dat je niet weg moet. En stel nu dat ze dan al niet op je vinger willen gaan zitten, dan zou je het ook met een stok kunnen proberen: die zijn soms wat toegankelijker.

En natuurlijk: Trosgierst. Als je je vogeltjes aan trosgierst hebt laten wennen, dan vinden ze dat vaak wle de moeite waard om bij je op te stappen.

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lotteke

ik heb ze toch langer dan een maand

Mars

Het gaat niet om de tijd, maar het gevoel dat je er bij hebt. Of ze gewend genoeg zijn aan hun kooi en of ze vertrouwen in jou hebben. Dat is het belangrijkste.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..