gespleten staartpunten

Gestart door Mars, april 05, 2007, 16:18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Toen ik Quint net had was het eerste wat me opviel dat elke veer van zijn staart niet in 1 punt uitloopt, maar in twee. Het is nu zeg maar een V. Ter verduidelijking: het ziet er uit als het einde van een pijl. Ik heb even geen foto (toestel is hier niet), maar ben toch nieuwsgierig. Herkent iemand dit? Het is te netjes om aangevreten te zijn, dus ik denk dat het iets genetisch is.

Ow wacht: het zijn alleen de twee langste pennen. Zou hij ze dan toch onthoofd hebben?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

#1
Hoi Marcia,

Ziet het er zo ongeveer uit?
Scotty heeft dit gehad toen ze bij me kwam. Ze had een stuk of 4 van zulke pennen achter op haar staart. Ze zijn vanaf augustus tot januari uitgevallen.

Groetjes, Ilse

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Volgens mij hoort dat een beetje bij jonge parkieten, waarschijnlijk dat de pennen in het blok al afbreken door ruimtegebrek? Volgens mij hebben veel jonge parkietjes hier namelijk last van (wat ik me kan herinneren...)

Mars

Ja, dat is het inderdaad. ik vond het zo raar... Omdat de veren er voor de rest gaaf uitzagen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Dat had Scotty dus ook, en inderdaad nadat de 'V-pennen' waren uitgevallen, zijn ze niet meer terug gekomen. De reactie van Caradow, lijkt me dan ook vrij logisch :)