Gebroken vleugel??

Gestart door kimmy05, april 04, 2007, 19:24:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kimmy05

Ik heb even een vraag,

Ik heb een Grasparkiet mannetje die zit bol en doet bijna niks,
Als ik aan een van zijn vleugels kom begint hij te krijsen.
Kan dat vleugel gebroken zijn?? Hij wordt morgen nagekeken
maar wat kan ik in de tussentijd doen met hem?? Hij zit al
onder een warmtelamp, kan ik hem eventueel dwangvoeren??

Help!!!!!!

Mars

Als je het gevoel hebt dat hij niets eet, kun je hem in eerste instantie (als hij wat tam is/of mak van ziekte) op zijn etensbakje zetten. Daarnaast kun je wat trosgierst bij hem hangen/neerleggen. Helpt dit allemaal niet, dan kun je een brintapapje voor hem maken: gebruik de zoekfunctie maar eens.

Verder hem lekker met rust laten (doek over kooi/ scheiden van andere parkietjes?) en de warmtelamp die je al gebruikt. Hopelijk ben je dan morgen op tijd bij de DA.

Een gebroken vleugel hangt meestal wat raar: of naar beneden of wat van het lichaam. Als er sprake is van een gebroken vleugel (of vermoeden, dan zou ik hem liever niet beetpakken (dus met voederen).

groeten en houd ons op de hoogte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Heb je water en eten bij hem staan, dat hij er zo bij kan of moet hij naar de andere kant van de kooi.
Je moet het hem nu tot morgen makkelijk maken zodat hij niet te veel hoeft te doen.
Als hij een gebroken vleugel heeft moet hij wel scheef hangen.. net wat Marcia zegt.
Groetjes karin

kimmy05

Ok bedankt hij zit nu apart en heeft eten en drinken in de kooi staan, ook heb ik er een warmtelamp bijstaan.
Hopen dat hij morgen nog op zijn stokje zit....... :-[

Mars

Heeft hij een afhangende vleugel?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kimmy05

hij laat de vleugel hangen, maar hij blijft er mee vliegen

Idske

#6
Hee Kimmy,

Zet alles laag bij de grond, ook stokjes e.d. Zo op die manier zal hij hopelijk ook niet meer fladderen, wat nog meer schade kan brengen. Begrijp ik trouwens dat hij nog heeft gevlogen toen dit al aan de hand/duidelijk was?? :o

Als je de mogelijkheid hebt kun je je parkietje ook totdat hij nagekeken word in een reismandje/doosje doen met eten en drinken op de grond.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

kimmy05

ja maar het was maar een korte vlucht

karin v h

Ik heb het idee dat hij zijn vleugel ergens aan gestoten heeft of vast heeft gezeten en dat is natuurlijk pijnlijk.
Als hij gebroken was geweest dan had hij volgens mij scheef gehangen en had hij denk ik ook niet echt meer kunnen vliegen.
Maar kijk nu maar even uit met hem - net wat Idske zegt alles laag bij de grond zodat hij niet te veel hoeft te vliegen.
Groetjes karin

kimmy05

ok bedankt alvast allemaal......en ik houd jullie op de hoogte!!!!

kimmy05

hallo allemaal, vandaag naar de dierenarts geweest en die kwam met het volgende, hij voelde een dat er een knobbeltje bij zijn lever zat, hij denkt zelf aan een leveraandoening. Maar in het ergste geval kan het leverkanker zijn. Hij is nu op de Baytril gezet en nu even aankijken. Wordt t beter dan is het goed, wordt het slechter of blijft het t zelfde dan moet die ingeslapen worden...........Houd jullie op de hoogte......

karin v h

Wat een verhaal. :(
Het begint met een gebroken vleugel en we eindigen bij zijn lever.
Triest, laten we hopen dat de Baytril aan gaat slaan en dat hij gauw opknapt.
Hoe zit het nu met die vleugel?
Groetjes karin

kimmy05

dat was niks hij kermde gewoon van de pijn als je aan hem kwam......

karin v h

Laten we hopen dat het medicijn aanslaat. ;)
Had hij bepaalde symptomen die op een ziekte aan zijn lever wezen?

Idske

Jeetje!

Sterkte gewenst en hopelijk dat het medicijn helpt!

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

kimmy05

neej, de dierenarts heeft gevoeld en naar zijn ontlasting gekeken, maar k zie wel hoe t afloopt.
Gelukkig loop ik stage op een vogelhospitaal en daar kwam vandaag de dierenarts langs. Als k naar mijn eigen dierenarts zou gaan dan had ik tot dinsdag moeten wachten........

Mars

Tja, laten we hopen dat de antibiotica aanslaat en anders... Winky hier zit vermoedelijk ook met leverproblemen, dan is er erg weinig meer te doen, behalve hopen op het beste.
Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen, we hopen dat de antbibiotica helpt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kimmy05

hey, allemaal.
ik zou jullie op de hoogte houden van; de gezondheid van Sweety. (me pietenman).
hij heeft het zelfs door de medicijnen niet gehaald.
hij is vanmorgen in mijn handen overleden.  :(
Dus schijnbaar was het toch leverkanker.............

Trippy

Agosiej....

Héél véél sterkte met het verlies van je lieve vriendje.

Groetjes,Ursula

Kiwi en Weepeetje

jeetje wat erg!!
nou heel veel sterkte met dit verlies!

groetjes,
Sabrina