Behang en kozijnen slopen

Gestart door Scotty - Keecko, april 04, 2007, 14:04:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Sinds een week is het losvliegen van Scotty en Keecko hier niet meer te wezen... :-\

Constant vliegen ze naar hun 'lievelingsplekjes' om te knagen aan het behang...
Als dit zo langer doorgaat moeten OF Scotty en Keecko weg, OF ze mogen niet meer uit de kooi...

mijn ouders vinden mijn kamer vernield door hun, en ik moet er nu echt iets aan doen, voor ik een keuze moet maken uit de bovengenoemde opties...

Ik heb van alles geprobeerd:
* Dingen ervoor geplakt, zoals papier of karton (maar dat durf ik nu niet meer, vanwege het plakbandincident met Keecko een paar weken terug :()
* Spullen ervoor gehangen of gezet, hierdoor gaan ze er juist meer heen, omdat ze het interessant vinden...
* De plantenspuit, maar dit mag niet meer, omdat er rare vlekken van op het behang komen...

Ik weet het niet meer...
Ik heb foto's erbij gedaan om te laten zien hoe het eruit ziet...

Op deze foto is de plek, waar eerst de kooi onderstond. Daar zijn ze begonnen met knagen. Nu staat de kooi ergens anders en de internetkabel (ja, die komt uit het plafond ???) heeft er een tijdje langs gehangen, waardoor de plek nog groter werd.


Nu hangt de kabel langs de buizen, waardoor ze die plek nu met rust laten. Ze gaan nu wel verder met in de kabel te hangen, dus nu zijn ze daar bezig met knagen.


Op deze foto zie je net niet meer mijn kast, maar daar staat een deur achter (dat is een extra deur die we in huis hebben, wegens ruimte gebrek, staat die achter mijn kast ;)) Daar springen ze telkens op (vooral Scotty) en dit is dan ook hun 'lievelingsplek' :'( Wat ik ook doe om ze er weg te halen, binnen 5 seconden zitten ze er weer... Ik word er gewoon moe van om ze daar telkens weg te moeten halen...


Op deze foto is mijn raam te zien (beetje viezigheid zie je, maar dat is de buitenkant...). Ik durf nu eindelijk het rolgordijn een stukje omhoog te doen en sindsdien kijken ze af en toe naar buiten... Maar ze knagen ook aan de kozijnen...


Ik heb een speelplank voor ze met knuffeltjes, beker, knoopjes, voedselradje, spiegel, eierdoos, badje enzo... maar ze kijken daar eigenlijk niet zoveel meer naar om...

Ze hebben naast deze plekken op nog een aantal plaatsen zitten kauwen aan het behang. Dit zijn maar kleine plekjes, waar ze even aan geknabbeld hebben, maar hun waarschijnlijk toch niet goed beviel ;)
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Nog even voor de duidelijkheid, ik erger me totaal niet aan dat ze knagen aan het behang! Het maakt me ook niet uit hoe mijn muren eruit zien! Maar ik maak me er wel zorgen om hun gezondheid, het lijkt me niet goed dat ze aan dat behang eten (misschien heeft Keecko daarom wel van zulke poepies... ???) en bovendien vinden mijn ouders het wel heel erg, dus ik moet er wat aan doen voor er maatregelen worden genomen... :-\

Groetjes, Ilse

DarkWolf

Ik zou zeggen...Papier eraf en schilderen op de muur

Cropje

Oei! Lastige situatie!

Makkelijkste maatregel: ga op kamers!  ;) ;) ;) Dit was natuurlijk een grapje!!!

Ik kan me best voorstellen dat je ouders het vervelend vinden, mijn ouders waren ook altijd heel fel op dingen als gescheurd behang enzo, alles moest er altijd picobello uit zien!

Vervelend dat de plantenspuit niet kan... Is er ook niet een manier om tijdelijk even wat plastic tegen de muur te hangen op die plekken (bijvoorbeeld met dunnen punaises). Dan kun je toch met de plantenspuit in de weer en wordt het behang niet aangetast.


Als dat niet kan zal je het op een andere manier moeten proberen. Het meest effectief lijkt me om ze elke keer als ze gaan zitten knagen, ze op hun speelplank te zetten. Ik neem aan dat daar ook wel knaagmateriaal (wcrolletjes en eierdozen enzo) ligt? Heel intensief, maar als je het consequent doet (dus elke keer als ze uit de kooi zijn zorgen dat je erbij bent en ze constant in de gaten hebben) moet het volgens mij binnen vrij korte tijd wel te doen zijn.

Een andere manier kan ik eigenlijk ook niet bedenken!

Caradow

Afleren doe je het ze niet... Ik merk hier dat het het ene moment erger is dan het andere. Ze weten dondersgoed dat ze fout zijn, maar het blijft verleidelijk.

Wij waarschuwen 3 keer (met plantenspuit of vliegenmepper (niet slaan natuurlijk;)) en blijven ze aan de gang dan gaan ze de kooi in. Dan mogen ze na een kwartiertje weer uit de kooi en gaat het gelijk verder, dan kan de "straf" oplopen.
Aanbieden van knaagmateriaal helpt gewoonweg niet, het is veel te interessant om te knagen war het niet mag.
Het is hele vervelend. Onze huiskamer ziet er eigenlijk niet meer uit door de kale plekken en wanneer de kamer hier aangepakt gaat worden, moeten we ook heel goed nadenken wat we ertegen gaan doen.

Wat je eventueel zou kunnen porberen (wel erbij blijven dan) is aluminiumfolie reepjes ophangen op de plekken waar ze gaan zitten knagen. Kijken of het vogelverschrikker effect wat uithaalt ( en opletten dat ze dan geen ander plekje zoeken)

roha

Hoi Ilse,

Ja, ik ken het en in ons 1e huis hadden we er ook last van. In ons 2e huisje hebben we alle muren gesaust, maar daar hadden we ook nog houten lamellen en die gingen er dan aan  :o
Het echt afleren is ons nooit gelukt, we hebben de manieren die zijn aangegeven ook geprobeerd. (alleen i.p.v. de vliegenmepper gebruikten wij een krantje of tijdschrift en dan wapperen, van het geluid schrokken ze vaak wel)
Ze erbij weghalen hielp niet echt, want je draait je om en ze zitten er al weer.  ;)
De aluminium reepjes hebben wij nooit geprobeerd, misschien dat dat werkt!!

Groetjes Hanneke
 

Scotty - Keecko

#5
Scotty en Keecko zitten nu in de kooi en mogen er vandaag niet meer uit van mijn ouders... :(

Maar goed, ik zal overleggen met mijn ouders over die aluminium reepjes! Heel erg bedankt voor de tip Caradow :)

Ik haal ze nu altijd bij de plek weg met een tak, daar springen ze dan gelijk op en dan zet ik ze ergens anders neer... Maar inderdaad binnen 5 seconden zitten ze er weer...

In ieder geval bedankt voor de tips! Ik zal aan de slag gaan.
(meer tips zijn natuurlijk welkom :))

Groetjes, Ilse

Citaat van: Cropje op april 04, 2007, 14:43:24... Makkelijkste maatregel: ga op kamers!  ;) ;) ;) ...
Als dat kon ::)

roha

Mischien dat je bij/over de kozijnen een (hand)doek kan leggen(beetje vastmaken tussen raam en kozijn als dat lukt), zodat ze niet aan het hout kunnen knagen.
Wel een ontzettend vervelende situatie voor jou.

Scotty - Keecko

#7
Ik heb al eens geprobeerd om een dunne doek daar vast te maken, maar dan gaan ze op die doek zitten en proberen dat los te maken.

Kijk, ik heb een scheef dakraam, dus dat loopt schuin en is moeilijk om daar iets op vast te maken. Dat moet dan met plakband, maar ja, dat vindt Keecko leuk om aan te knabbelen...

En tussen raam en kozijn iets vast maken wil ook niet, want die hendel daar zeg maar onder, daar kun je het raam mee openmaken. Waar ze knagen is echt de omlijsting van het raam. Beetje moeilijk om uit te leggen...

Als ik op mezelf mocht wonen, dan wist ik het wel :)

Caradow

Dta is inderdaad het voordeel dat ik heb, ik woon op mezelf en ook mijn man is parkietenfreak.. anders zou het een stuk lastiger zijn...

Trippy

Ik vond DarkWolf's tip ook we handig.

Als je muren geschilderd zijn krijgen ze het er niet meer af.
Maar ja dat moet je ook weer met je ouders overlegen.

Tsjaaaa... inderdaad echt héél moeilijk ...

Ik heb zelf mijn muren geschilderd dus zit niet met dit soort problemen.

Succes !

Groetjes,Ursula

karin v h

Hallo Ilse,
Ik vind wel dat je uit moet kijken met schilderen omdat ze toch weer een poging gaan doen om het aan te vreten of je moet speciale verf nemen.
Je kunt misschien je kamer ook zo inrichten dat ze nog op 1 plaats en op de kooi kunnen zitten. Heb jij geen speeltuin/boom staan voor hun zodat ze daar kunnen zitten.
Dan kun je de andere plekken zo maken dat ze er niet meer bij kunnen komen - dit is altijd wel op een bepaalde manier aan te pakken.
Je moet het ze echt onmogelijk maken dat ze daar kunnen zitten en dat ze op een andere plek leuke speeltjes hebben.
Ze zaten bij mij op een vitrinekast en vandaar uit gingen ze naar een rails aan de muur de vitrinekast staat nu zo vol bovenop dat ze het niet meer leuk vinden dus ze blijven er nu af. ;)
Succes.
Groetjes karin

Mars

Ik moet zeggen dat Jim een tijdje lang aan de plint of het behang daar net boven begon te kanbbelen. Als ik dan waarschuwde en ze deed het nog een keer, dan moest ze de kooi in. En dat heeft geholpen!

Dus mocht je straffen nog niet geprobeert hebben, ga het dan wel proberen.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

heey


@karin: die tip van jou is best goed ,maar parkieten blijven vaak aan oude plekjes gehecht.
op de koi hier heb ik ook allemaal speeltjes op gelegd maar ze blijven maar naar het raampje gaan.
die plek vinden ze gewoon super.

ilse zou je de kooi niet ergens anders kunnen zetten?
dan bedoel ik in andere kamer.
misschien hebben jullie een kamer zonder behang alleen een muur??
misschien dat ze dan de muren niet ontdekken en dan iets anders gaan doen zoals de speeltjes kapot knagen  ;)

groetjes

karin v h

@Ibi - de ouders van Ilse moeten er denk ik niet aan denken om nog een kamer aan te laten vreten.

Ik ben echt van mening dat je het zo moeilijk mogelijk moet maken.
Op dat lievelingsplekje moet je een schuine plank of liefst plexiglas zetten zodat ze er niet meer kunnen zitten en er iedere keer afschuiven.

Maar je zult echt hun aandacht op iets anders moeten vestigen door een andere speelplaats ;)

ibi

heey ilse

heb je geen gordijnen?
als je parkieten los zijn kun je die ervoor hangen en dit doe je ong. een weekje.
probeer dan als het weer normaal kan  ;)

roha

Ik denk dat ze gewoon in ie gordijnen gaan hangen en daar aan gaan knagen. En als je het gordijn weer weg haalt, zullen ze hoogst waarschijnlijk weer aan het behang gaan knabbelen.
Het advies van Karin kan mischien ook wel helpen.
Dus dat wordt je kamer verbouwen  ;)  :D

Scotty - Keecko

#16
Citaat van: ibi op april 04, 2007, 20:27:31...heb je geen gordijnen?...

Ja ik heb gordijnen, maar die kan ik onmogelijk boven op de kast hangen ???

@karin:
Ik heb geen speelboom of speelplekje voor ze :( Ik wil zo graag zelf een maken, maar ik heb daar geen tijd voor en in de dierenwinkel hebben ze ze wel, maar van die simpele en kleine. Ik wil een wat grotere, dus of ik bestel iets via internet of ik ga zelf een maken.

Ze hebben wel een speelplank, met knuffeltjes, voedselradje, een grote mok, knoopjes, eierdoos en hun lievelings geluidmakend eendje (als je er tegen aan tikt, maakt die geluid). Maar ze vinden het knagen nu gewoon leuker :(


Verven wordt hier ook niets... Mijn ouders vinden verven altijd zo'n gedoe (vind ik ook van behangen, maar ja :-\). Mijn behang heb ik ook nog maar een jaar ongeveer...
En de parkietjes op een andere kamer zetten wordt ook niets... beneden hebben we een open keuken en planten staan en ik weet al hoe mijn moeder zal reageren als die twee beneden losvliegen...

Pfff... ik vind het moeilijk :-\
Ik probeer eerst de aluminiumstrookjes wel (al stelde ik bij het avondeten dit idee voor en ze keken me toch raar aan...), als dat niet lukt zoek ik wel een plank of zoiets om daar op te zetten. En als dat niet lukt weet ik het ook niet meer...

Hartstikke bedankt voor de goede tips :) Ik krijg er weer meer vertrouwen in.

Groetjes, Ilse

Citaat van: roha op april 04, 2007, 20:55:48...Dus dat wordt je kamer verbouwen  ;)  :D ...
He ja :D Daar had ik net zo'n zin in, nu heb ik een goed excuus :-X

Mars

Enne, verse takken? Geef je die ook regelmatig? ik wil niet zeggen dat dat een oplossing is, maar wie weet. Verder is het allemaal erg lastig.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Nee.. die geef ik niet

Ze hebben wel een dikke tak in de kooi hangen, maar daar knagen ze nooit aan. Ze hebben ook zo'n mineraalzitstok, daar knagen ze soms aan...

En verder knagen ze wel aan eierdozen, maar ik moet ik meer takken dan geven?

Wilgentakjes heb ik in de winkel zien liggen, zou ik die kopen voor ze?

Bedankt allemaal voor het meedenken! Super ;D

Groetjes, Ilse

Ton

kopen? wat denk je van buiten in het park of langs de waterkant. daar staan negen van de tien keer wel wilgen. knip een paar takken af en kijk of ze het wat vinden. scheelt je weer geld.  ;)

roha

Hey Ilse,

wij hebben laatst zo'n dik, stevig en buigbaar touw gekocht, dat is misschien voor jouw een oplossing.
Dan hoeft je vader alleen maar 2 haken in het plafond te doen. En vandaar uit mischien je fantasie met speeltjes aan hangen. Er zijn nog meer leuke hangende speeltjes in de dierenwinkel tegenwoordig.

Groetjes Hanneke

Scotty - Keecko

#21
Hoi Hanneke,

Ja dat is ook een goed idee!
Ze hebben hier ook zo'n vlinder met van die staafjes eraan (dat als ze op de vlinder gaan zitten, dat die staafjes dan tegen elkaar aan tikken en komt er geluid, weet even niet hoe zo'n ding heet)

Ook hebben ze hier een touw in de kooi hangen, heb er een soort loopbrug van gemaakt. Maar ik zou binnenkort even wat inkopen doen, of wat via internet bestellen.

Wel zielig... ze zitten echt te bedelen om uit de kooi te mogen, ze zijn anders altijd los als ik er bij ben en nu dit... :(

En o ja.. ik ben niet zo goed in bomen herkennen, dus weet niet wat een wilg is of welke tak ik wel mag gebruiken. Ik heb 1 tak van een fruitboom. Maar mijn vader zegt dat er hazelaar bomen achter ons huis staan, kunnen die ook?
Anders koop ik nog liever van die wilgentakjes, liever het zekere voor het onzekere nemen...

roha

Hoi,

Zo'n kliene windgong, ja die ken ik! Wij hadden zo een in het vorige huis in hun parkietenspeelplaats hangen. Vonden ze geweldig, omdat dat van die mooie geluidjes maakt!

Kan me voorstellen dat ze er graag uit willen, maar kan het niet eventjes dan, lekker de vleugels strekken en zo gauw ze gaan zitten, weer terug in de kooi?

Nou ik zal maar zeggen succes met je parkieteninkopen!!

Groetjes Hanneke

Ton

Citaat van: Scotty&Keecko op april 04, 2007, 21:11:58
Hoi Hanneke,

En o ja.. ik ben niet zo goed in bomen herkennen, dus weet niet wat een wilg is of welke tak ik wel mag gebruiken. Ik heb 1 tak van een fruitboom. Maar mijn vader zegt dat er hazelaar bomen achter ons huis staan, kunnen die ook?
Anders koop ik nog liever van die wilgentakjes, liever het zekere voor het onzekere nemen...

geen hazelaar nemen, knoppen kunnen diaree of sufheid opleveren. een wilg is supermakkelijk te herkennen.
grote boom dikke stam hangende takken smalle lange bladeren. verschil met de hazelaar de hazelaar heeft afstaande knoppen(deze tijd een roze bloemetje op de knop) en bij de wilg liggen de knoppen tegen de tak aan en zijn de zelfde kleur als de tak. kan niet missen.

Scotty - Keecko

Citaat van: Ton op april 04, 2007, 21:28:45
geen hazelaar nemen, knoppen kunnen diaree of sufheid opleveren. een wilg is supermakkelijk te herkennen.
grote boom dikke stam hangende takken smalle lange bladeren. verschil met de hazelaar de hazelaar heeft afstaande knoppen(deze tijd een roze bloemetje op de knop) en bij de wilg liggen de knoppen tegen de tak aan en zijn de zelfde kleur als de tak. kan niet missen.

Ja, supermakkelijk ;)
Sorry, maar hier kom ik zelfs niet uit ???
Ik zal wel eens aan mijn moeder vragen of zij een wilg voor me kan vinden.

En Scotty en Keecko zijn uit de kooi... Kon het niet langer aanzien, en het kan me nu even niets schelen wat mijn ouders er van vinden :-\

Ton

oke ik probeer het 1 keer te laten zien
de hazelaar


en de wilg


Scotty - Keecko

#26
Bedankt voor de foto's Ton :)

Ik zal op zoek gaan naar de wilg, en anders koop ik wel wilgentakjes (maar die zijn altijd zo klein).

En het vliegen ging gister best goed! Keecko is geen een keer gaan knagen, Scotty is er maar 7x heen gevlogen ;)

Ik zal vandaag de aluminium proberen als ik thuis ben (ben nu op school).
Als dat niet lukt, ga ik een plank zoeken :)

Groetjes, Ilse

Oke mensen
Let op dat dit hier geen chatten word
gr Safrena

Scotty - Keecko

#27
Nou, update vanaf hier:

Ze vinden het knagen aan het behang nog leuker dan eerst. Een voordeel, ze knagen niet meer aan de kozijnen ;)
Ik was zo druk bezig om ze bij de 'buizen' weg te halen (zie foto 1) dat ze een ander plekje hebben gevonden, boven mijn andere kast... Moet je zien wat ze gedaan hebben! (foto 2) Gelukkig zie je het niet, omdat het boven mijn kast is, maar toch, mijn vorige behang zijn ze al weg aan het kauwen.

Ik heb er nu een plank tegenaan gezet, maar het lijken wel termieten hoe ze om die plank zitten te springen, op zoek naar een nieuw plekje om aan te knagen.

Op de plek waar Scotty zit op foto 1 (en dat stuk wat ze weg hebben gekauwd is nog veel groter geworden :'(), daar zitten ze nog steeds heel erg vaak. Ik moet ze er vaak weg halen. Ik kan er ook moeilijk een plank neerzetten ;) en stukjes aluminium vinden ze alleen maar mooi glimmen.

Iemand nog een tip voor mij... zo irritant om ze daar telkens weg te halen, en ze opsluiten in hun kooi vind ik al helemaal niets.

Groetjes, Ilse

P.S. die kabel is internetverbinding wat uit het plafond komt :-\ Dat moet op deze manier (is nu al een jaar zo, maar de kabel is te kort, dus daar moeten we nog wat op verzinnen).

[verwijderd door de beheerder]

petra

En als je nou aan die buis allemaal speeltjes hangt? Gewoon echt van alles, zodat ze zo afgeleid zijn door al het leuke speelgoed om hun heen dat ze daar liever mee gaan spelen??!!
In ieder geval succes en veel sterkte met dit vervelende probleem!!
Groetjes Petra

roha

Hoi Ilse,

Kun je om de buizen niet van schuimen beschermers doen, gosh ik kan er even niet opkomen hoe het heet.
Het lijkt me dat ze dan niet meer op de buizen kunnen landen.
Voor dat stuk behang bij de kast, zou ik zo niet wat weten, behalve dan dat je er iets voor kan zetten.

groetjes Hanneke

karin v h

Is het niet een optie om achter de buizen van die rieten matjes te hangen die ze bij de Xenox hebben, is de muur mooi bedenkt en hebben zij iets om aan te knagen of te klimmen.... ;)
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Bedankt voor jullie tips :)

Eerst de tip van Petra over de speeltjes:
Die heb ik geprobeerd, verschillende speeltjes neergehangen, maar dat trekt hun juist aan om daar te zitten, dus dat heeft niet echt geholpen ;)

De schuimen beschermers (weet wel wat je bedoeld, maar weet ook niet hoe het heet :D) hebben wij hier niet, maar ik had in plaats van dat de Jumper-plastic zakjes (van de voedselradjes nog, gebruik ik die ook nog eens :-X) over de buizen heen geslagen en ze waren er doodsbenauwd voor! Dus Scotty en Keecko zag je niet meer op de buizen komen ;D
En ja inderdaad, zág, ze hebben het nu door, dus ze gaan er gewoon boven op zitten knagen... ze zijn echt zo slim! het knagen gaat weer door (voor zover dat kan, de muur is hier echt kaal geworden ;))

En Karin, die mandjes.. geen idee hoe ik dat moet neerhangen ??? de buizen zitten heel dicht tegen de muur aan, dus je kan dr niet veel achter hangen..

Ik ga de plastic zakjes er maar weer ophangen, en nu beetje anders, hopenlijk helpt het toch nog..

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Ilse

karin v h

Hallo Ilse,
Ik schreef 'matjes' je hebt van die rieten matjes (die je ook mee naar het strand kunt nemen of die ze als rolgordijntjes gebruiken.
Ik dacht als je die matjes tegen de muur hangt ben je de scheuren in het behang kwijt en kun je er ook nog wat speeltjes aanhangen.

Misschien weet iemand anders hoe ze heten (ik zie ze zo voor me  ;) maar daar heb jij niets aan).

Je kijkt toch wel uit met plastic zakjes want als ze daar aan gaan eten kunnen ze dood gaan.... :o
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Die plastic zakken zijn bedoeld dat als ze langsvliegen, bang zijn voor het lawaai dat het maakt en dat het zo beweegt...

Toen ik zag dat Scotty er op ging zitten, heb ik het ook gelijk weggehaald... Nu heb ik het weer anders neer gehangen en nu zijn ze er weer heel erg bang voor.

Sorry dat ik verkeerd had gelezen, die matjes zal ik nog wel eens naar kijken! :)

Mars

Het zijn gewoon rieten matjes. Strandmatjes. Verkopen ze wel bij de Xenos.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Goed idee, dat van die strandmatjes, Karin! Het kost bijna niets en je kunt er inderdaad nog allerlei speelgoed zoals belletjes, spiegeltjes en touwen aanhangen!
ik ben benieuwd wanneer de eerste foto komt van deze nieuwe vorm van een "parkieten speeltuin"!  ;D


Cropje

De rolgordijnen van Xenos:
http://www.xenos.nl/content/woningdeco/bamboerol/frameset_bamboe.htm

Ze zijn nu ook in de aanbieding als placemet (als je de rolgordijnen te groot vindt), zie plaatje...

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

#37
Dat rolgordijn wordt denk ik niets... het plafond loopt zeg maar scheef af, die buizen dus ook (zie foto)... dus daar kan ik niets aan vast maken. Dat stukje daarboven wel, dat is nog rechts, dus dan kan daar wel een placemet ofzo voor.

Ik zal eens gaan kijken binnenkort, wanneer ik weer tijd heb...

Maar zijn die placemat's niet giftig voor ze? ze lijken me geverfd...

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Die rolgordijnen... ja, succes gegarandeerd.. Ik kan ze nog wel steeds wat hoger hangen, maar lager lukt niet meer want dan komen alle gaten tevoorschijn ;)

Ik denk dat die pacemats geen probleem zijn, maar inderdaad ook grotere strandmatjes... wat dat betreft heeft Xenos denk ik best veel dinge die je kunt gebruiken, omdat ze veel met hout en bamboeprodukten werken. En naar mijn weten is het bijna allemaal ongelakt.

karin v h

Hallo Ilse,
Je moet de blanke placemats nemen die zijn niet geverfd ;) (degene die bovenop ligt op het fotootje.)
Succes en ik ben benieuwd of het je lukt - vast wel.
Groetjes karin

Cropje

En wat betreft het schuine deel van je kamer... ik denk dat een stanleymesje wonderen doet...