Keecko kan een kunstje

Gestart door Scotty - Keecko, april 04, 2007, 00:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Hee allemaal,

In een eerder topic, kon het parkietje van Cropje heel goed een rondje draaien. Ik vond het zo ongelooflijk mooi, dat ik mijn parkietjes dat ook graag wou leren. Nou, Scotty wil dat niet, die geeft liever kusjes en knuffels, maar Keecko wou het wel! Een paar avonden oefenen en ze gaf al een pootje en nu weer een aantal dagen geoefend en ze heeft een nieuw kunstje geleerd.

Ik was niet van plan om het hier te melden, maar ik ben toch wel ontzettend trots op mijn meisje wat ze nu kan :)

Ze kan rondjes draaien! ;D

Eerst had ik het haar geleerd door een stukje trosgierst beet te houden en haar te lokken met dat trosgierst zodat ze een rondje had gemaakt. Dan heel erg belonen met lieve woordjes én een hapje trosgierst. Als je haar laat draaien, ondertussen DRAAI zeggen.

Nu zit ik alleen met het probleem... het lijkt alsof ze niet meer luistert naar het woordje 'draai', maar dat ze alleen maar kijkt naar de trosgierst en dat ze weet dat als ze een rondje draait, dat ze dan trosgierst krijgt. Want ze draait nu uit zichzelf ook wel rondjes :(

Ik hoop niet dat dit erg is, want ik heb altijd maar korte keren achter elkaar geoefend...

Hier het filmpje:


Ik heb geen geluid erbij, want ik vind het altijd vreselijk om mijn eigen stem terug te horen :-\ ;)

Groetjes, Ilse

P.S. Keecko is zo dol op trosgierst, dus ik heb hele kleine ministukjes om mee te oefenen. Ze trekt er altijd heel erg aan (soms bijt ze ook wel op mijn vel). Ze probeert altijd dat stukje trosgierst tussen mijn vingers weg te trekken...

Tjilp

 ;D wat knap ;D
Lazarus doet dit niet na hoor!
het is een schattig gezicht dat ze rondjes draaid!! Mischien kan ze een tralie balletje terug brengen..voor een hapje lekkers!

Cropje

Geweldig!!! Zie je wel!!!! Geduld en veel oefenen!!!

Weet je hoe ik het bij Arie gedaan heb, toen ze niet meer op commando's reageerde? Als ze uit zichzelf draait GEEN trosgierst geven. Waarschijnlijk gaat ze je aan staan kijken. Dan zeg je DRAAI! En als ze dan draait geef je WEL trosgierst! Moet je kijken hoe snel ze dat doorheeft!

Arie wist het precies!

Succes!

Scotty - Keecko

Hee Cropje,

Dank je wel voor de tip! :)
Ik zal dat eens proberen.

Ze draait nu soms wel 4 rondjes achter elkaar aan en dan zit ze me inderdaad raar aan te kijken. Zo van 'waar blijft de trosgierst!' :P

Cropje

Hihihi wat grappig, ik herken het helemaal!
Arie had het nog erger toen ik haar ging leren pootjes geven! Erop, eraf, erop, eraf, en me maar aankijken, waar blijft die trosgierst?  :P Ene pootje, andere pootje, helemaal op die vinger staan, het was echt duidelijk dat ze ALLES deed voor trosgierst!
Bij Spetter kan ik het nog niet uitproberen, die probeer ik nu eerst aan de pellets te krijgen... dus even geen trosgierst nog... Ik vind het wel spannend, ik ben benieuwd of Spetter ook zo'n natuurtalentje is!

ibi

wat lief  :-*
ik zie echt keecko wachten op het trosgierst en dat ziet er schattig uit :-*
hopelijk leert keecko nog meer trukjes

Josephine

Wat leuk zeg! Zo zie je maar, veel geduld word beloond! Ik met ook met Rakker en Rico aan het oefenen met kunstjes, maar die blijven echt niet naar je luisteren zodat ze trosgierst krijgen hoor!!! Het enige wat ze proberen is in me hand kruipen, want trosgierst is het belangrijkse voor hun!!!! ???

Annika

ziet er wel heel grappig uit hoor, ik vind het knap dat je al zover bent. Nou goed dooroefenen en dan doet Keecko het straks vast alleen op commando!

roha

Hey Ilse,

Wat goed zeg  ;D van Keecko. Ik vind het knap van jullie allebei!
Erg leuk!

Groetjes Hanneke

Mars

 :D

Leuk! Vooral dat Keecko gewoon blijft draaien! Haha!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Hey Ilse,

Echt schattig hoor dat draaien van Keecko.
Laten we hopen dat ze nog meer kunstjes leert !  ;D

Ik heb inmiddels Frummel zover dat ze pootje geeft op commando.
Al heb ik haar nooit met trosgierst beloond.
Ik beloonde haar met woorden dat vindt zei veel leuker,als snap ik dat soms niet.

Als ik aankom met trosgierst kijkt ze me zo raar aan. ! ???

Succes met het verder leren met Keecko,komt Scotty ook nog ??

Scotty - Keecko

Bedankt voor al jullie leuke reacties :)

Vanochtend even geoefend met Keecko, maar het wil nog niet echt lukken...
Als ik 'draai' zeg, maakt ze een rondje, krijgt ze een hapje trosgierst en lieve woordjes. Heeft ze het hapje op, maakt ze nog een rondje (zonder dat ik wat zeg), kijkt ze me raar aan, en maakt ze nog 2 snelle rondjes, krijgt ze dan nog niets, vliegt ze weg ;)

Ik ga gewoon nog even dooroefenen, maar in ieder geval draait ze :)

Groetjes, Ilse

Citaat van: Trippy op april 04, 2007, 12:34:32...Succes met het verder leren met Keecko,komt Scotty ook nog ??...

Nee... Scotty komt (denk ik niet), als ze op mijn vinger zit, geeft ze soms een pootje, maar meestal springt ze gelijk op mijn schouder en gaat in mijn oor lieve woordjes brabbelen en doet ze er alles aan om me kusjes te geven :-*

Mars

Iedere parkiet heeft eigen 'leuke eigenschappen', dat blijkt wel weer uit jouw verhaal en uit het mijne:
ik had namelijk al een paar keer met Jim geoefend, maar die houdt er na een halve draai mee op: dan draait ze weer terug en daarna gaat ze me boos aankijken. Dan weigert ze nog trosgierst te eten (jahaa, een echt dametje he? Karakter tonen).

Nu dacht ik net.. waarom probeer ik het niet met Layla. Layla is nog lang niet zo tam als Jimmy, maar ze is niet echt bang meer voor mij. En Layla draaide dus keurig rondjes, zelfs even zonder trosgierst boven haar! Wel gaat het nog niet als heel rondje maar als twee halve draaien, maar dit is echt heel leuk. Met dank aan Arie, Cropjes' schatje.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Danielle

Echt geweldig  :D.
Super dat je haar dit hebt aangeleerd, het ziet er echt leuk uit.
Mijn grasparkietjes hebben er geen geduld voor. Gijsje is een vogel met pit en doet alleen wat zij leuk vindt, anders gaat ze 'schelden' of pikken. Sammie is een echte adhd vogel en blijft nog geen seconde op dezelfde plek zitten  ::).
Ik ben nu wel met mijn valkparkiet aan het oefenen en ze kan al redelijk een pootje geven op commando, als beloning krijgt ze een knuffel. Maar ze vraagt nog te snel om een knuffel, zonder een pootje te geven  :-\


Cropje

Ik lees het al, Arie was een trendsetter!
Ik ben benieuwd wanneer de filmpjes van koprollende parkietjes komen!

kekavo

Wat jammer, ik kan je filmpje niet openen.

Chicowen

Ik heb hier eigenlijk maar 1 woord voor:

SUPER!!!!  ;D ;D ;D

Succes met het oefenen op commando ;)

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Idske

Echt helemaal geweldig!!!  ;D
En een ontzettend mooi parkietje! :-*

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Tanja

geweldig!  ;D

Ik zie het Bertus nog niet nadoen...  ???

Ben benieuwd wat voor kunstjes er nog meer gaan komen...


Scotty - Keecko

Dank jullie allemaal voor de leuke reacties :)

Op dit moment ben ik even gestopt met oefenen... :-\

Pas als Keecko pootje kan geven en rond kan draaien op commando ga ik nieuwe kunstjes leren.
Ik wil alleen zeker weten dat ze de truukjes met plezier doet, en niet dat ze het alleen voor de trosgierst doet, of omdat ze zich verplicht voelt...

Haar volgende kunstje zal dan worden... dankzij het idee van Cropje :)... de koprol
Ik ben benieuwd...

Groetjes, Ilse