parkietjes bij de dierenambulance 'promoten'

Gestart door Moppers, april 03, 2007, 22:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Beste beheerders.
Ik heb een ideetje dat ik graag even wil voorleggen.

Bij de dierenambulance waar ik vrijwilliger ben, hebben we vaak enkele grasparkietjes die op een nieuw baasje zitten te wachten. Die worden zelden geplaatst (dwz nieuw thuis krijgen) en zitten dus maar te wachten en te wachten enz. Hier op het forum stikt het van de mensen die parkieten een tweede kans willen geven. Dus bedacht ik me het volgende:
Wat vinden jullie ervan als ik op dit forum op het prikbord een topic aanmaak voor de parkietjes die plaatsbaar zijn? Daarin kan ik de eerste keer uitleggen wat het adopteren van een parkietje betekent (dus eigenlijk gewoon wat de regels zijn), ik kan foto's plaatsen en ik kan wat uitleg geven over de karakters en of bepaalde parkietjes al bij elkaar zitten. Telkens als er een nieuw parkietje plaatsbaar is, kan ik dat dan op dezelfde manier aangeven in dat topic.
Mensen die geinteresseerd zijn, kunnen dan contact opnemen met de DA, en zo worden de parkietjes aan een nieuw baasje geholpen.

Ik moet het ook nog voorleggen bij de ambulance, maar wat vinden jullie ervan?

Op dit moment hebben we trouwens 4 grasparkieten zitten, om een idee te geven van de aantallen. Twee daarvan wachten al ongeveer een half jaar.

DarkWolf

Ikzelf vind het wel een goed idee!
Vraagje: Ik woon in Belgiƫ? Kan ik ook zo'n diertje adopteren? Want vanuit NL is wel beetje ver he, en ik denk niet dat we in Belgiƫ ook zo'n opvangtehuizen hebben waar parkietjes zitten....(tis maar een vraag he, ben niet meteen van zin een 2e parkiet te kopen..Zou het graag willen maarja mag niet van thuis)

Parkieten-Freak

#2
Prima idee Moppers, fijn dat je initiatief toont om de opgevangen grasparkieten een nieuwe kans te geven!
Ga je gang!  :)


Ingrid


Tjilp

Ik vind het ook een goed idee!
je kan heel moeilijk "weesjes" vinden.maar met meer hulp kunnen de nieuwe baasjes hen beter vinden..
de plaatsnaam waar je de parkietjes kan ophalen is ook erg belangrijk.....en heel leuk...dat ze ook geplaatst zijn bij een voljere of een vriendje in een kooi enz..
Ik hoop dat misschien..landelijk kan. dat de andere dierenasiel/dierenambulance/vogel opvang deze forum gaan kennen en hun dier hier ook gaan plaatsen.....ik bedoel een advertentie zetten

Groetjes Elles


roha

#5
Wat een super goed idee, zeg!!
Ik denk dat daar best wel iets mee gedaan kan worden. Misschien dat je dit kan neer leggen bij de dierenbescherming of de federatie van dierenambulances en dan zo landelijk bekendheid er aan geven.

Groetjes Hanneke

*knip*
Dit kun je doen via een pb, het topic voor herplaatsing is nog niet geopend.

Josephine

Ja, dit is een goed idee zeg ;D

Zo geef je meer parkieten de kans om een goed huis te vinden! :)

Moppers

Ik heb het idee vandaag voorgelegd bij de ambulance, en ze waren er erg over te spreken. Ik moest alleen wel beloven dat ik er ook bij zou vertellen dat we ook erg veel konijnen hebben die op een nieuw baasje zitten te wachten :D, want we hebben namelijk niet echt ruimte meer voor nieuwe konijnen die binnen komen.
Ik zal kijken of ik vandaag of morgen het topic kan starten. Ik zal daarin vast de regels (zoals vermeld op het contract wat je ondertekent) en nog wat informatie geven. Misschien dat ik ook al wat kan vertellen over drie van de vier parkietjes, anders komt dat (plus de vierde) na maandag.

Moppers

Toevoeging (ik kan mijn vorige post niet editen..):
het zal sowieso tot maandag moeten wachten. Ik dacht namelijk dat ik de regels op papier had, maar dat heb ik niet. En ik doe het liever in een keer precies dan eerst een 'zo zit het ongeveer' en later de echte regels.

Kleintjes

Hoihoi,

dat is nog eens n echt strak plan.

Hier zie ik vaak mensen die 'n maatje zoeken, wellicht dat er dus wel genoeg adoptie'ouders' zullen zijn die de vondelingetjes (en dergelijke) 'n tweede kans geven.

Nogmaals: Strak plan  ;D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kiwi en Weepeetje

Echt een super idee!!!

Ik hoop dat er heel veel parkietjes herplaats gaan worden en dat ze allemaal een super goed leven krijgen!!!
Maar dat zal vast wel met al de parkieten-freaks op dit forum!!

Groetjes,
Sabrina

Tjilp

#11
Citaat van: Moppers op april 05, 2007, 18:35:11
Ik heb het idee vandaag voorgelegd bij de ambulance, en ze waren er erg over te spreken. Ik moest alleen wel beloven dat ik er ook bij zou vertellen dat we ook erg veel konijnen hebben die op een nieuw baasje zitten te wachten :D, want we hebben namelijk niet echt ruimte meer voor nieuwe konijnen die binnen komen.
Ik zal kijken of ik vandaag of morgen het topic kan starten. Ik zal daarin vast de regels (zoals vermeld op het contract wat je ondertekent) en nog wat informatie geven. Misschien dat ik ook al wat kan vertellen over drie van de vier parkietjes, anders komt dat (plus de vierde) na maandag.

er zijn vast wel konijnen forums....als je daar een link stuurt van op de parkieten forum is een dieren ambulance gedeelte..er zijn konijntjes die een baasjes zoeken?
Of je maak en lijst..en stuur dit door aan een konijnen forum lid en moeten ze hem zelf maar posten (gewoon knippen en plakken)...

Ik hoop dat de "weesjes" lijst gaat lukken en op die manier veel parkieten weesjes en adoptie ouders elkaar kunnen vinden!

ps komt de "weesjes" lijst op het prik bord?? of ergens anders zo ja waar??

Moppers

Citeerer zijn vast wel konijnen forums
vast wel.
Maar hier zit ik nu ruim een jaar. Ik weet dat mensen hier goed voor hun dieren zorgen. Ik weet dat sommigen het hele land door willen reizen om een parkietje op te halen, alleen maar om het een thuis te bieden.
Hier weet ik dat ik erop kan vertrouwen dat de parkietjes goed terecht komen. Op een voor mij nieuw konijnen forum heb ik dat vertrouwen niet, dus dat zal ik niet zo snel doen. Maar bedankt dat je meedenkt :)

En het is inderdaad de bedoeling dat het op het prikbord komt. Zeer binnenkort! (dwz binnen enkele dagen)

Parkieten-Freak

Citaat van: Moppers op april 08, 2007, 14:04:04
vast wel.
Maar hier zit ik nu ruim een jaar. Ik weet dat mensen hier goed voor hun dieren zorgen. Ik weet dat sommigen het hele land door willen reizen om een parkietje op te halen, alleen maar om het een thuis te bieden.
Hier weet ik dat ik erop kan vertrouwen dat de parkietjes goed terecht komen. Op een voor mij nieuw konijnen forum heb ik dat vertrouwen niet, dus dat zal ik niet zo snel doen. Maar bedankt dat je meedenkt :)

En het is inderdaad de bedoeling dat het op het prikbord komt. Zeer binnenkort! (dwz binnen enkele dagen)

Goed plan Moppers!
Wat betreft een betrouwbaar konijnenforum: wellicht dat Sonja daar iets meer van afweet, zij bezoekt zelf ook konijnenfora. ;)


Sonja

Hallo,

Het klopt dat ik weleens konijnenfora heb bezocht, en nog weleens doe.
Echter niet zo vaak. Ik haal mijn informatie voornamelijk bij de mailinglist van de Stichting Konijnenbelangen. ;)

http://pets.groups.yahoo.com/group/KonijnenGroep/

Hier komen mensen met heel veel hart voor hun konijn(en).
Ik denk dat het niet zo eenvoudig zal zijn om voor de konijnen die bij de Dierenambulance zitten, een nieuw baasje te vinden.
De konijnenopvangen zitten ook meestal overvol... :(
En met de zomerperiode in het verschiet, zullen daar nog een hoop konijntjes bij gaan komen, vrees ik.

Misschien een idee om dit plan eens voor te leggen bij de Konijnengroep?

Groetjes, Sonja.