Quint bepaalt zelf wel wanneer hij er uit mag..

Gestart door Mars, april 01, 2007, 22:23:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Haha... Ik kom vanmiddag thuis, doe de voordeur open en hoor jim heel hard schreeuwen. Dat deed ze veel toen ze nog het enige parkietje was, maar daarna ook toen ik Timo dood in de kooi vond. Dus ik geschrokken naar binnen... Wink is immers ziek.

Nou, ik parkietjes tellen en toen miste er een.. of toch niet: Quint zat triomfantelijk boven op de kooi. Etensbakje met pellets op de grond...

Dit had ik al eens eerder meegemaakt, had het bakje een keer niet goed dicht gedaan, toen ik Wink er in had gezet (om op pellets over te zetten), toen duwde ze tegen de bovenrand en hop bakje viel in tweeen. Maar nu... Ik had het bakje toch goed dicht gedaan?

Zojuist zit Quint heel hard aan het steuntje van het bakje te trekken... ik had net de camera gepakt... en toen.. ja hoor... bakje viel op de grond. Zucht... Nu moet hij wel pellets gaan eten (bij Jim), want hij mag dus niet meer in de kleine kooi  :D

Ik wilde het toch even laten weten  :P

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cropje

Jees! Wat zal je geschrokken zijn! Mij sloeg ook de angst om het hart bij het lezen van je eerste alinea!

Wat een lekker eigenwijsje die Quint!

Misschien is het een idee dat je de boven- en onderkant van het bakje aan elkaar tapet? Als ik het goed begrijp valt het bakje uit de kooi zodra de twee onderdelen los gaan? Dan kan je Quint toch in het kleine kooitje laten als je wil...

lief-hebber

Hoi Mars.  ;)

Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind om dit te lezen na de moeizame start.  :-X
Ik kom ze liever zo tegen, als met al die vervelende verhalen van een tijdje terug.

Groetjes lief-hebber.  ;D

Mars

CiteerMij sloeg ook de angst om het hart bij het lezen van je eerste alinea!

Ow, sorry.. ik dacht ik dramatiseer een beetje, dat maakt het wat smeuiger te lezen. Maar zo beleefde ik het inderdaad ook: Jim schreeuwt niet zo vaak meer als ze de voordeur hoort.

Maar ik zal morgen even kijken wat ik met een stevige tape kan doen: maar meneertje zit behoorlijk te rammen met het bakje, dus ik ben nieuwsgierig wie of wat er sterker is. En jullie begrijpen dat ik niet het risico wil lopen dat Quintje hier lekker rondjes vliegt: hoewel hij gewoon graag naar de andere parkietjes toe wil, denk ik. Dus morgen eind van de middag even kijken, ben eerst niet thuis. Voorlopig zit hij lekker naast Jim op de stok en daar maak ik me maar weinig zorgen over.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

merc

 ;D Haha, had die jou maar mooi te pakken hé!!

Ons nieuwe parkietje, gabber, die is nog wat bang en wij waren nog druk bezig hem handtam te maken.
Dat ging erg goed. Mijn dochter van 12 was lekker met hem bezig en toen ineens, tussen haar hand en het deurtje door, WOW, wat een snelheid. Ik als een razende de gordijnen en de deur dichtgedaan en alles is dus goed gekomen. Deze eerste vlucht was dus nog niet gepland. Meneer Gabber is pas vanaf maandag bij ons....
Nu heeft hij zich verschransy in een plant en is nog echt niet van plan terug naar de kooi te gaan, wordt nog wat want hij is nog niet echt handtam....  Dochterlief is snel wat trosgierst gaan halen, wie weet lukt het ons met wat lekkers!

De parkiet op de foto is onze lieve tweety, die is dit weekend overleden, rust zacht schatje..

DarkWolf

Hihi, altijd grappig he die parkietjes die te vroeg uit de kooi ontsnappen ;D
Maar ik ben eigenlijk blij dat ik dat niet heb meegemaakt (Falkor had - gelukkig - teveel schrik van het leven buiten de kooi!) want ik was nogal overbezorgt in het begin. Ik wou dat mijn parkiet niks zou overkomen, heb hem nl. 2 jaar na de dood van mijn hond gekregen en ik wou hem ook niet meteen kwijt spelen :)
Hopelijk lukt het met trosgierst om hem terug in de kooi te lokken, en anders..Als ie honger heeft zal hij wel snel terug gaan :P

Mars

Succes. ik vermoed dat hij trosgierst nog niet kent, dus dat hij daar niet op gaat zitten. Misschien een opstapstokje (rond stokje) dat dus op een tak/zitstok lijkt?
En anders gaat hij vast wel op zoek naar eten. Probeer hem niet op te jagen. Een lekker bakje zaad boven op de kooi doet isschien al wonderen.

Sterkte met het verlies van Sweety.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cropje

Allereerst veel sterkte met het verlies van Tweety.

Citaat van: merc op april 05, 2007, 16:54:09
...Nu heeft hij zich verschransy in een plant en is nog echt niet van plan terug naar de kooi te gaan...

Pas je wel op dat het geen giftige plant is!
(giftige planten)

karin v h

Quint is een echt duveltje in een kooitje.
Kijk je wel uit met 'tape' plakken want als hij daar aan gaat eten...... :P Ik heb in mijn etensbakjes een gaatje geboord en met een nijlondraad aan de kooi bevestigd.
Ze blijven zoeken naar een manier om eruit te komen en dat lukt ze vaak ook.
Ik heb altijd zoiets gehad als hij de vrijheid heeft en het kan verder geen kwaad dan heb ik pech gehad.
Bij mij zijn ze er ook wel eens uitgebroken - maar ze straffen zichzelf want ze zitten een paar uur zonder eten en drinken ;)
Groetjes karin

Mars

Het is niet Quint die aan de tape knabbelt maar Jim...  ;)

Daar ben ik vandaag achter gekomen, dus ik zal morgen naar de winkel: nieuwe bakjes halen. Ondertussen gaat Quint mooi door met 'rammen' aan zijn bakje. Hij is gisteravond dik een half uur bezig geweest en maar scheuren aan het voetensteuntje. 'Het kon toch open?!?', mijn parkiets wordt steeds beter  ;)

Enne, ook ik ben niet heel bang voor Quints vrijheid, tenzij er per ongeluk een giftige plant wordt gegeten, maar dat zal wel meevallen. Toch is het lastig  als ik straks een keer op zoek moet naar mijn parkietje. Ik hoop dat de nieuwe bakjes, met niet-lamme-sluiting werken.


Marc, is Gabber al terug in de kooi?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

merc

 8) Wow, wat kan die parkiet snel vliegen. We hebben hem een tijdje rustig zijn gang laten gaan en dat vond hij wel leuk, toen hij wat vermoeider werd, konden we hem met een wilgentak, die we ook in zijn kooi hadden, zo weer zijn kooi in taxi-en. Ja, en nu blijft hij daar! Dochter geïnstrueerd beter op te letten en het gehele deurtje met haar hand af te schermen.  Deze keer is het gelukkig goed afgelopen, hij vloog namelijk meteen op de gordijnen en ging daar aan hangen, dus konden wij ze snel dichtdoen. Hij is in ieder geval niet opgejaagd, want wij wilden hem ook niet bang maken. En die trosgierst was nog nieuw voor hem, inderdaad, daar kwam hij niet voor.  Bedankt voor het medeleven. Ook voor het overlijden van Tweety, zucht.