Mijn nieuwe vriendinnetje Spetter!

Gestart door Cropje, april 01, 2007, 15:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

Hoi allemaal!

Bij deze, zoals beloofd, een paar fototjes van mijn nieuwe vriendinnetje: SPETTER!
Ze is zo helderblauw als water vind ik, vandaar de naam.
Vraagje voor jullie: hoe oud schatten jullie haar?

Groetjes!

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Cropje,

Wat fijn dat je weer een nieuw, lief vriendinnetje hebt gevonden. :-*
En met een toepasselijke naam! ;)

Ik vind het best moeilijk om te zeggen hoe oud ze ongeveer is.
Ze heeft al witte irissen, maar op de foto zie je nog wel heel vaag de streeptekening tot aan de neusdop, hoewel die al behoorlijk is vervaagd....

Hm....gokje....een maand of 3 a 4??
De neusdop is (nog) niet bruin, maar dat kan ook met hormonen te maken hebben.

Ik vind het heel moeilijk te zeggen...

Ik wens je heel veel plezier met Spetter, en hoop dat je er ook weer een hele hechte band mee op zult bouwen.
Niemand kan je lieve Arie vervangen, maar Spetter kan vast weer een glimlach op je gezicht toveren!
Dat is immers waar parkietjes zo vreselijk goed in zijn....ze maken je aan het lachen, ze ontroeren je, kortom: ze stelen je hart, telkens opnieuw.... :-*

Groetjes, Sonja.

kekavo

Wat een ontzettend schattig vogeltje! Veel plezier met haar ;D

Trippy

Wat een mooi en lief vogeltje !

Heel veel plezier met haar ! :)

Groetjes,Ursula

Tjilp

Wat een Spetter zeg!!!
wat lief dat ze al vertrouwd met je is!!
Ik wens jullie samen een zonnige leven toe!

Groetjes Elles

Caradow

Hey cropje,

Fijn dat je een nieuwe vrienin hebt gevonden!

Heel veel plezier samen!

Ik gok op zon 4/5 maanden, gezien de witte irisring en het al verdwijnen van de tekening op het koppie


Tanja

Hoi Cropje,

Wat fijn dat je weer wat gezelschap hebt!

Ik gok op een 3 รก 4 maanden, omdat de strepen in haar veren nog niet zo heel erg ver naar achter zijn getrokken.

ik hoop voor je dat je met Spetter net zo'n goede band zult krijgen als met Arie!
Heel veel plezier ermee!!!

lien

he wat een mooi parkietje ,en de naam vind ik echt supper  ;D
 
              groetjes lien en BIKKEL

ibi

heey mooie spetter zeg  :P

omdat hij al een wit radnje om zij oogje heeft en de strepen beginnen te verdweinen,
schat ik tussen de 3-6 maanden

groetjes

Parkieten-Freak

Mooie vogel die Spetter!  ;D
Ik gok erop dat ze een maand of 5 oud is.


Cropje

Hey allemaal!

Bedankt voor jullie (supersnelle!) reacties! Ik ben superblij met Spetter, ze is ontzettend lief, en terwijl ik er bijna niets aan had gedaan blijft ze al een beetje bij me zitten! Ze zit nu lekker te dommelen in haar kooi.

Waarom ik jullie vroeg hoe oud jullie haar schatten:
Ik was vanmorgen bij de kweker. Dezelfde als waar ik Arie vandaan had, want Arie was gezond en lief en ik had een goede indruk van de kweker. Ik had hem verteld van Arie en dat ik graag een parkietje van een week of 6 wilde om tam te maken. Hij zei dat hij er vier had, waarvan 1 grijze. Vanwege Arie had ik gezegd dat ik de grijze liever niet nam.

Toen ik aankwam vanmorgen had hij de andere drie al even in een apart kooitje gedaan (zo'n showkooitje). Het viel me op dat ze er alle drie zo oud uit zagen. Een bonte vogel (echt mooi!) had een donkerpaarse neusdop, een gele had een neusdop die al enigsinds bruin begon te worden, en dan was er Spetter. Ze hadden alle drie al wit rond de oogjes en de streeptekening was ook vergelijkbaar. Dus ik vroeg van, goh, zijn ze echt zes weken? Ze zien er al zo volwassen uit... Hij ging het nog even opzoeken (keek op het ringetje) en ze waren van 13 februari ongeveer. Dus ik probeerde het nog een keer, maar die verkleurde neusdop dan? En hij is al bijna klaar met de rui (hij heeft nog een paar ruiveertjes op zijn koppie) en de irissen, en de streepjes zijn al bijna weg... Maar volgens de kweker krijgt de ene parkiet dat allemaal sneller dan de andere. Deze was echt van rond 13 februari.
Inmiddels was ik natuurlijk al helemaal verliefd op dr, dus ik heb haar gewoon meegenomen, ik was nog een klein beetje bang dat het tam maken moeilijker zou zijn, maar ze blijkt niet bang voor me te zijn (misschien dat het de schrik is van het reizen, maar dat merken we snel genoeg).
Het ringetje is trouwens nummer 93 van 2007, Arie was nummer 30 van 2007 (Arie was half november 2006 uit het ei gekropen).
Maar vandaar dus mijn vraag hoe oud jullie haar schatten.

Nadine

Wat een ontzettend mooi getekend popjee!  :D
Ze lijkt erg veel op Timo  ::) Alleen Timo is wat smaller haha :P [ en kleiner naar mijn idee :P ]
Erg mooi dat blauw  :-X En over de leeftijd... Ik houd me mond er verstandig over dicht  :P

Scotty - Keecko

Hoi Cropje,

Wat fijn dat je een nieuw vriendinnetje hebt :)

Ze is echt heel mooi! :-*
Ik schat haar toch een maand of 4...
Maar ze zit al zo lief bij je, dus dat tam maken komt wel goed denk ik :)

Heel veel plezier met Spetter!

Groetjes, Ilse

Hetty

Hoi Cropje, Heel veel plezier met Spetter! Leuke naam, wat goed dat Spetter al zo tam is!!

Idske

Hey Cropje,

Spetter ziet er heel mooi uit! :-*

Qua leeftijd zeg ik niks, heb geen idee maar dacht wel dat het randje rond de oogjes zo rond een half jaar komt?? ???

In ieder geval heel veel plezier gewenst!

Groetjes en liefs Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sharon

Wat een lief ding!
Hij lijkt echt super veel op mijn tico, alleen is tico nog iets jonger denk ik :-\
Zijn neusdop blijft paars heel raar maar goed,

Jij in ieder geval heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Geniet ervan..


xx Sharon & Tico  :-*

Danielle

Het is inderdaad een echte spetter  ;D.
Veel plezier met je nieuw vriendinnetje.
Als ze inderdaad een ringetje om heeft zou je zeggen dat het wel klopt, maar het blijft wel moeilijk.
Maar 3 a 4 maanden is ook nog heel jong en kun je haar ook nog goed tam maken.

DarkWolf

Wat een schatje, en inderdaad een heel toepasselijke naam ;D
Ik hoop dat je veel plezier met je nieuwe parkietje zult beleven, en dat het tam maken ook zal meevallen:)

Mars

Hoi Cropje,

Wat leuk dat je spetter hebt genomen, ze kijkt heel lief en eigenwijs. Ik hoop dat ze het snel naar haat zin heeft bij je en je zal zien als een echte vriendin.

Ze zal geen zes weken zijn, maar toch Spetteren in jouw leven, dat maakt allemaal niet uit. Ze is ongeveer een maand of vier schat ik, aangezien jij beschrijft dat ze net uit de rui is.

Heel veel geluk met je Spettertje toegewenst, het is echt een hele mooie parkiet met een hele mooie naam.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

wat een mooi en lief meisje heb je daar uitgekozen zeg. Heel veel plezier en geluk gewenst met Spetter.
Qua leeftijd houd ik ook mijn mond dicht, want ik vind het erg moeilijk. Die streepjes zie je inderdaad nog wat, maar die irissen ... Ik wist niet dat dat al op zo'n jonge leeftijd duidelijk aanwezig kon zijn  :'(

Groetjes Annika