Doe ik iets verkeerd?

Gestart door Suzie Q, april 06, 2007, 14:59:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzie Q

Ik heb mijn parkietje sinds 16.feb.07 en ze is nu 3,5 maand oud.
Ze stapte binnen een week op mijn hand en ze ging ook uit haar kooi.
Dat doet ze nog steeds, wanneer je de kooi open doet tilt ze al haar pootje op om op te stappen.Ze eet uit mijn hand en je mag haar kroelen of een kusje geven.

Ze is bijna de hele dag uit haar kooi en ze zit meestal op de bureaulamp waar ik aan het werk ben. Ze speelt veel (dat deed ze tot twee weken geleden ook niet echt) en is over het algemeen erg vrolijk (ze is af en toe een beetje chagarijnig).

Ik heb niet het gevoel dat ze bang voor me is, maar waarom komt ze nooit uitzich zelf op mijn schouder zitten ofzo???
Doe ik iets verkeerd?

DarkWolf

Falkor komt ook niet echt op mijn schouder hoor, hij vind het veel leuker om voor de spiegel te zitten ???
Je kan een dier ook niet dwingen om bij je te komen he, parkietjes zijn nu eenmaal nieuwschierig en gaan veel liever op onderzoek.
En als je haar zelf op je schouder zet, blijft ze dan wel even zitten?

Fenixjuh

hoi,
dit duurt vaak heeeeeeel lang! Ga eens gezellig bij je vogel zitten, misschien komt hij dan ook een keertje bij jou zitten. Ik denk niet dat je iets fout doet hoor  ;)
groetjes!!

Kiwi en Weepeetje

Ik denk dat het gewoon nog een beetje tijd nodig heeft, en sommige parkietjes die vinden het inderdaad leuker om andere dingen te doen!! Je doet zeker niks verkeerd.

dkm

#4
hey,

je doet niks verkeerd hoor, maar mischien vind ze het gewoon een beetje eng, koko wou in het begin ook nooit op men schouder , ik heb hem op men hand gezet en men arm gestrekt en een stukje trosgierst in men mond gehouden en men hoofd naar men schouder,nou toen hij dat eenmaal zag.... ;)
nu springt hij elke dag gelijk op men schouder en weet gelijk dar hij dan een stukje trosgierst krijgt :D

groetjes michelle ,koko en jappe

ibi

hallo

het verschilt per parkietje.
niet elk parkietje is het zelfde  ;)
sommige parkieten hebben zo veel vertrouwen in een mens dat ze zelf buiten op de schouder blijven en alleen bij het baasje blijven.
hiermee wil ik niet zeggen dat die van jou dat niet heeft.
je parkiet vind de andere dingen blijkbaar interesanter  ;)
het zal vast wel een keer komen

groetjes

kekavo

Je moet gewoon gedult hebben. Probeer hem er af en toe even op te zetten, zodat ze kan zien dat ze daar ook kan zitten. Met een beetje geluk, komt ze dan na een poosje vanzelf. Maar inderdaad doen niet alle parkieten dit, hoor.

Suzie Q

bedankt voor jullie reacties,

Ze blijft wel even zitten op mijn schouder, maar niet langer dan 2 min.

ibi

je parkietjes vinden andere plaatjes interresanter zie ik  :-*
misschien kan je ze op het hoofd zetten, misschien dat ze het daar leuk vinden.
als je op je schouder wat lekkers legt blijven ze er denk ik wel langer op.

groetjes