Eivoer nodig?

Gestart door Virginie, maart 30, 2007, 12:29:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Virginie

Ik zou willen kweken met mijn 2 parkietjes
maar ik heb een vraagje, is eivoer echt nodig,
en wanneer moet je dat geven & hoeveel?
Greetz,Virginie  ::)

roha

Hoi Virginie,

Als je wil kweken met je vogels, dan zou ik maar eerst de site goed doornemen over broeden en nog veel meer info verzamelen hierover en wat er allemaal mis kan gaan.

Virginie

Citaat van: roha op maart 30, 2007, 12:38:11
Hoi Virginie,

Als je wil kweken met je vogels, dan zou ik maar eerst de site goed doornemen over broeden en nog veel meer info verzamelen hierover en wat er allemaal mis kan gaan.

Ik weet wel al veel over broeden hoor mijn nicht doet het ook, alleen weet ik niet veel over EIVOER en daarom vraag ik het hier natuurlijk!

ibi

hallo virginie

eivoer is nodig voor kracht.
het heet ook wel eikrachtvoer.
zonder dat voer is je parkiet te zwak voor het broeden en heeft het nare gevolgen voor de kuikens.
dit had je ook kunnen weten als je de broed topics had gelezen en parkietenfreak.nl doorgelezen

groetjes

Sara

Als je al wat over broeden weet(of gewoon als je grasparkieten hebt) zou je ook moeten weten dat eivoer nodig is.
Je grasparkieten hebben ook eivoer nodig als je er niet mee broedt, tenzij je xtravital voer geeft, want daar zitten de nodige eiwitten al bij. Als je geen xtravital geeft en je parkieten gaan broeden, moeten ze dagelijks eivoer hebben, of als ze gewoon in de rui zijn moeten ze dat ook dagelijks. Meestal moet je eivoer aanlengen met water, maar dat staat op de verpakking.
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je ook vanalles over eivoer.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

FrankvdBee

in de broedperiode hebbe parkieten altijd eivoer nodig dus als ik jou was zou ik gewoon de hele periode dat jij ze laat broeden eivoer geven

het is ook niet erg als je gewoon altijd een bakje met eivoer in je kooi/voliere hangt!

succes in ieder met kweken frank

ibi

Citaat van: baasje van Arno op maart 30, 2007, 12:49:40

eivoer hebben, of als ze gewoon in de rui zijn moeten ze dat ook dagelijks. Meestal moet je eivoer aanlengen met water, maar dat staat op de verpakking.


heey sara hier wil ik nog even op reageren.
eivoer zou ik  persoonlijk gewoon in voerbakjes doen.
ik doe leiver roosvicee in het water want dan krijgen ze nog meer vitaminen en kracht.
gewoon een bakje met eivoer naast het broedblok hangen en de drinkfontuin( of wat anders waar ze uit drinken) aan de andere aknt.
dat is makkelijker om te voeren  ;)

groetjes

Sara

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt ibi. ;)
Wat ik zei is dat je water moet toevoegen aan het eivoer, dat je eivoer niet gewoon droog mag geven.
Natuurlijk moet je eivoer niet in het water doen van je grasparkietjes. ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey Sara

Je mag eivoer wel gewoon droog geven hoor ;)
Hier krijgen ze ook drie keer per week droog eivoer en ze vinden het lekker ;)

Hey Virginie

Een parkietje dat gaat broeden moet iedere dag eivoer tot haar beschikking hebben.
Als je inderdaad heel veel gelezen hebt zul je dit ook gelezen hebben, dat parkietje zelfs een paar weken voor het paren en broeden (ter voorbereiding) al dagelijks eivoer moeten hebben

Vele groetjes

ibi

nu er toch een topic over is.

in de dierenwinkel hier fokken ze ook in aparte ruimte.
ik kom vaak om te kijken en mag soms heel rustig in de blokken kijken.
maar nu is er een parkiet dat geen ei voer lust en het altijd vertikt om het te eten.
ze eet wel gewoon voor maar als het mannetje met eivoer komt gaat ze gelijk schreeuwen en pikken omdat ze het eivoer niet wilt.
wat moet je dan geven

groetjes

Virginie

Ik heb ondertussen eivoer en alles is opgelost
Bedankt  ;D

Nadine

#11
Citaat van: ibi op maart 30, 2007, 13:14:39
nu er toch een topic over is.

in de dierenwinkel hier fokken ze ook in aparte ruimte.
ik kom vaak om te kijken en mag soms heel rustig in de blokken kijken.
maar nu is er een parkiet dat geen ei voer lust en het altijd vertikt om het te eten.
ze eet wel gewoon voor maar als het mannetje met eivoer komt gaat ze gelijk schreeuwen en pikken omdat ze het eivoer niet wilt.
wat moet je dan geven

groetjes
xtra-vital  :D [ zei ik dat ...?:P ] daar zit alles in dus ook eivoer.. bij xtra-vital hoef je dus ook geen eivoer bij te voeren want dat krijgen ze al binnen  :)