Onverwacht een eitje

Gestart door sweetmoeder, maart 30, 2007, 11:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetmoeder

hallo ik heb een vraag heb al 2 jaar een australische parkiet en een grasparkiet  ,nu hebben ze vandaag onvewachts een eitje gelegd in de kooi op de grond .Wat moet ik nu doen .groetjes sweetmoeder

Safrena

Hey Sweet moeder

Welkom op het forum

Je kan het eitje weghalen als je parkietjes geen verdere eitjes meer leggen ;)

Vele groetjes

roha

#2
Citeereen australische parkiet en een grasparkiet


Totally offtopic:

Laatst had iemand het ook al over een australische parkiet. Het was een soort parkiet werd mij verteld, omdat ik aangaf dat dat een verzamelnaam is voor vele parkieten die van oorsprong uit Australie komen. Het was ook geen grasparkiet, want dat zou een australische grasparkiet heten.
Ik kan het nergens vinden en ik kom telkens toch uit op mijn eigen beredenering.
Nu zie ik het hier weer staan, dus nu vraag ik aan jullie of jullie mij dit kunnen verduidelijken.
Alvast bedankt!!

Groetjes Hanneke

sweetmoeder

hoi sorry ik heb nagezocht op internet en het is een blauwevleugel parkiet en een grasparkiet .Ze gaat ook niet op het eitje zitten dus ik kan hem gewoon weghalen ?..Bedankt voor jullie hulp

groetjes sweetmoeder

Mars

Misschien vergis ik mij hoor, maar is het een grasparkiet met blauwe vleugels? Een blauwe vleugel parkiet, volgens mij bestaan die niet.

Meestal beginnen parkietjes pas te broeden als ze het tweede eitje gelegd hebben. Je kunt proberen het nu weg te halen en dan hopen dat ze niet nieuwe legt. Als dat wel gebeurt moet je wachten tot ze uitgelegd is (eitjes zouden om de dag moeten komen) en dan in 1 keer alle eitjes weg halen. Als je iedere keer het eitje meteen weghaalt en ze legt dan weer nieuwe dan kan het zijn dat ze maar door blijft leggen, dus kijk even hoe het gaat.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Jawel hoor Mars ;)
http://www.vogelproblemen.nl/Blauwvleugelparkiet.htm


australische parkiet is inderdaad een verzamelnaam voor de groep parkieten met asl oorsprong Australie

[verwijderd door de beheerder]

roha



Jawel he, het is gewoon een verzamelnaam.
Blauwvleugelparkiet bestaat, had ik gevonden in mijn boek, maar als ik direct verder had gescrolled dan had ik jouw antwoord ook meteen gezien.  :D
maar deze blauwvleugelparkiet en de grasparkiet zijn geen soort van elkaar, dan kan je ze toch ook niet met elkaar kruizen. Dus het eitje is onbevrucht en kan je het weghalen.
Blauwvleugelparkiet = Neophema
Grasparkiet = Melopsittacus