tinky heeft stekeltjes

Gestart door klikkie, maart 28, 2007, 14:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

klikkie

hoi

sinds enkele weken heeft tinky merkwaardige stekeltjes rond zijn kopje. In het begin waren er maar enkelen, maar er zijn er steeds meer en meer bijgekomen. Nu begin ik mij zorgen te maken. Eerst dacht ik dat deze symptomen bij de rui hoorden(tinky zit momenteel in de rui) maar mijn ander parkietje, die zit ook in de rui en die heeft niet zo'n stekeltjes. Ik denk toch dat hij in de rui zit, want ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat betekent.

Ik zal eens de stekeltjes beschrijven, want ik weet niet hoe je er een foto bij moet zetten. Het zijn kleine, precies plastieken stekeltjes die tussen de veren op zijn kopje zitten. Het zijn er een stuk of 60 en de ene stekel is een beetje dikker en langer dan het andere (de oudste zijn de dikste en de langste) ze zijn gemiddeld 2 à 3 mm dik en ongeveer even lang als de veertjes van zijn kopje.

Is er iemand die weet welke ziekte dit zou kunnen zijn of wat ik er aan kan doen? Of is hij helemaal niet ziek? Of zit hij in de rui? En zoja, kan iemand dan uitleggen wat dat precies inhoud? Ik heb een foto van de stekeltjes, maar ik wist niet hoe ik de foto er kon bijzetten. :'(

Lien

petra

dat zijn hulsjes die om de nieuwe veren zitten...die hulsjes vallen er binnenkort vanaf....en voila....nieuwe veertjes!!!
Dus geen enge ziekte...gewoon heel normaal!!
Mijn parkiet heeft/had ze ook!! Kijk maar....

Groetjes Petra

Annika

het is inderdaad de rui. De omhulsels van de veertjes dat zijn als ik het goed zeg die vreemde pennen. Die vallen er vanzelf af, maar het ziet er niet uit.
Mijn Joey heeft het nu ook weer vreselijk  :'( Hij is vaak in de rui en ook erger dan de anderen lijkt het, maar waar het aan ligt ... geen idee 

tegelijk Petra