ruzie om schommeltje

Gestart door Jetske, maart 28, 2007, 10:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

De laatste paar dagen heb ik gemerkt dat er wat onenigheid in de kooi is. Cicero had altijd een schommeltje waar hij graag op sliep. Toen apollo intrek in de kooi nam heb ik er een tweede schommeltje bijgekocht en deze op dezelfde hoogte gehangen, om ruzie te voorkomen. Apollo vindt het schommeltje van cicero echter leuker dan het andere schommeltje en nu is er dus onenigheid over wie er op dat schommeltje mag zitten. Als apollo er op zit gaat cicero hem vervelen door zachtjes aan zijn poten te knabbelen en een keer aan zijn vleugel te trekken zo van: ik wil er op!

Nu mijn vraag: hoe los ik dit op? Ze hebben schijnbaar allebei een voorkeur voor dat schommeltje of voor de plek waarop het schommeltje hangt.

p.s. ze maken niet echt ruzie, het is meer een discussiepunt  ???

Josephine

Allebij de schommeltjes op een andere plaats hangen misschien? of alleen het schommeltje waar het om gaat ergens anders hangen...

Groetjes Josephine

Safrena

Hey Jetske

Hier was er ook zo ruzie voor het schommeltje

Ik heb dat heel simpel opgelost.
Twee dezelfde schommeltjes erin gehangen mooi naast elkaar op dezelfde hoogte

Sindien geen ruzie niet meer ;)

Vele groetjes

ibi

dat wou ik ook zeggen safrena.
een schommeltje met belletjes enzo zijn veel meer aantrekkelijker.
:-\
of je haalt hem eruit en koopt een groter schommeltje waar ze met ze'n 2en in kunnen......


groetjes

Nadine

#4
ik heb ook ruzie gehad om een belletje geloof ik dat het was..
ik heb later iets anders totaal ander dingetje ook in de kooi gehangen..
en net als ieder ander levent weze heeft iedereen zijn eigen smaak dus ja hoor ze zochten bijde hun andere speeltje op  ;) ook deze ruzie was over.. dus wil 2 dezelfte schommeltjes niet helpen of op andere plaats hangen probeer dan iets anders te vinden wat je nieuwe vogeltje helemaal het einde vindt.. ;)
Belletjes vallen vaak erg in de smaak of een spiegeltje met een belletje of iets met kralend ie ze kunnen schuiven..  :-*

Of haal de schommeltjes uit de kooi als ze na het inrichten nog ruzie erom maken.. en hang ze buiten de kooi [ wel vlak bij ] zodat ze met rondvliegen er gebruik van kunnen maken.. dan zitten ze ook niet in een kleine ruimte te ruzieën.. ;)

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Trippy

Hallo,

Ik zou in jou geval de héle kooi anders inrichten.
Zo moeten ze allebei weer een nieuw lievelings plekje ontdekken.

Maken ze nog steeds ruzie om de éne schommel hang er dan 2 hele andere schommeltjes in.

Tsjaaa... zo kan je proberen de ruzie op te lossen,succes.

Groetjes,Ursula  :)


kekavo

Ik denk inderdaad dat het totaal op een andere plek hangen van de schommeltjes goed zou kunnen werken.
Ik heb maar 1 schommeltje, en hier wordt er ook iedere avond ruzie om gemaakt. Altijd als ik net op bed lig, hoor ik ze schelden op elkaar. En vaak zitten ze er 's morgens samen op, dus lossen ze het toch samen op!

karin v h

Hallo Jetske,
Bij mij hadden ze ook ruzie om een schommeltje, ze wilde met zijn drietjes aan de kant van het raam schommelen. Uiteindelijk heb ik het derde schommeltje er middenin gehangen en toen was het goed. De drie zaten gezellig op een rijtje voor het raam. ;)
Vaak moet je ze inderdaad een beetje helpen, ik heb praktisch allemaal dezelfde schommeltjes dan kunnen ze daar ook geen ruzie om maken.
Groetjes karin

Jetske

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!  ;D Ik heb gisteravond de kooi opnieuw ingericht. De schommeltjes hangen nu allebei op een andere plek en vannacht hebben ze beiden op hun eigen schommeltje geslapen.  :D Ik hoop dus dat het gekibbel voorbij is. Ik heb er tevens andere speeltjes ingehangen, voor de afwisseling en volgens mij bevalt het wel.

Josephine

#9
Fijn dat ze er nu geen ruzie meer om maken!!! Ik hoop dat het zo blijft. :)

fijn dat het opgelost is  ;D
hier kan wat mij betreft dan ook een slotje op
gr Safrena