is Gigi een man of een popje??

Gestart door Gigi, maart 27, 2007, 23:37:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gigi

Hallo allemaal
Ik heb een vraag over Gigi die witte parkiet op de foto is dit nu een man of een pop? ;)
Groetjes en alvast bedankt  ;D Jessica


Cropje

Ik kan de neusdop niet heel goed zien. Aan de strepen op het koppie te zien is het nog een jonkie, in dat geval is een lichtblauwe kleur met wit rond de neusgaten een vrouwtje en een lichtblauwe/paarse kleur zonder dat wit rond de neusgaatjes een mannetje. Dat verkleurt later tot bruin/roze voor het vrouwtje en blauw/paars voor een mannetje (dat kun je aan het andere parkietje op de foto -Kazoo?- zien).
Ik durf aan de hand van deze foto geen gokje te wagen. Kun je er eentje maken waar de neusdop duidelijker op te zien is? Kijk anders ook even hier: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1430.0 voor vergelijkingsmateriaal...

Annika

ik kan het ook niet helemaal goed zien. Rond de neusgaatjes lijkt het inderdaad lichter dus dan zou ik zeggen pop. Maar als ik me niet vergis kan het bij sommige kleurslagen zo zijn dat bij mannetjes de neusdop vleeskleurig is en zo blijft, dus niet blauw wordt. Het is gewoon niet goed te zien van de zijkant.

kekavo

Zo lijkt het inderdaad wel een popje.
Wel een heel mooi vogeltje!

Gigi

Hier een duidelijkere foto van Gigi en Kazoo
Ik denk dat Gigi toch een mannetje is zijn neusdop is toch blauw
Weet iemand wat voor mutatie Gigi is?
Alvast bedankt  ;D


Josephine

woow, dit wel wel weer even een heel andere foto!!!! Dit is zeker een man!!!  Hoe komt het dat deze foto zo anders is?

Gigi

#6
Dit is Puck nog een vrij jong parkietje ik denk zelf dat het een vrouwtje is en jullie??



Gigi

Die andere was ook een wat oudere foto heb deze nog maar net gemaakt
:D

Josephine

Ik denk dat puck een mannetje is. Hij heeft een erg paarse neusdop, maar de foto is niet helemaal scherp...

kekavo

Ja, Gigi is echt duidelijk een mannetje!
En Puck lijkt mij een pop.

Annika

de nieuwe foto is echt vele malen duidelijker  :P inderdaad een man denk ik, al is de blauwe kleur niet echt heel donker maar volgens mij donker genoeg.

Puck zou nog wel eens een popje kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker. Het lijkt dat de kleur rond de neusgaatjes lichter is dan de rest, maar misschien vertekend dat op de foto wel.

gigi is overduidelijk een echte vent !

Prachtige diertjes alledrie  :-*