niet meer verder broeden?

Gestart door stijnow, maart 27, 2007, 14:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stijnow

Hallo,

1 van mijn koppels parkieten broed niet meer verder en dit terwijl ze al anderhalve week zaten te broeden eerst zaten ze dag en nacht in het broedblok en nu niet meer.

Zou dit kunnen komen door de klok verzetten? Het mooie weer?

Weet u het dan zou ik het graag willen weten.

B.v.d.

Safrena

Hey stijnow

Welkom op het forum

Dat je parkietjes niet meer verder broeden komt niet door het uur te verzetten.

Zitten je parkietjes buiten? hoe oud zijn je parkietjes

Als je parkietjes buiten zitten, ben je nog te vroeg begonnen met broeden. De broedperiode is van einde maart-april tot september
Nu is het nog te vroeg omdat het nog vrij koud kan worden. Beter kon je wachten tot half april.

Omdat je parkietje niet meer broed, zou ik het blok eruit halen en half april eventueel opnieuw hangen, tenminste als je parkietjes oud genoeg zijn

Vele groetjes

stijnow

Ja ze zitten buiten in een voliere maar ze broeden uit de wind enzo op een soort zolder in de voliere.

Mars

Dan kan het nog 's nachts te koud zijn.
Maar het kan niet liggen aan het verzetten van de klok. Dat merken je parkietjes immers niets van (tenzij jij wat 'eerder' ze wekt om eten te geven, maar in principe moet dat niet uitmaken).

Misschien is het hun eerste nestje? Eerste nestjes hebben vaak nog wat problemen. ook zou je kunnen kijken naar de leeftidj van je parkietjes: is het popje al een jaar?

ik vermoed dat het nog wat te koud is om te broeden, het weer is wat in de war, de parkietjes ook.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..