slijmsnavelen

Gestart door ibi, maart 28, 2007, 08:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

hallo

ik stel de laatste tijd veel topics,omdat mijn vogels heel ander beginnen te doen.
falco is niet meer tam sweety wil alles schoonschrobben de muggen topic enz.

maar dat doet er nu niet toe.
als falco en sweety beginnen te snavelen komt er allemaal slijm dan laten ze elkaar weer los en dan zie je zo'n slijm sliert aan allebij de snavels hangen.
falco doet de houdingen die je kan zien op de videos voor het snavelen.
http://s149.photobucket.com/albums/s67/Scotty-Keecko/?action=view&current=MOV01150.flv
(sorry voor het lenen van je filmpjes kon niks ander vinden) ;)
eerst hevig met dat koppie zoals op de beelden en dan snavelen. falco gaat zelfs nog sneller dan op de beelden.
hij word niet vies ofzo zoals op de video .
ik heb een domme gedachte in mijn hoofd mar zou het kunnen dat hij haar gewoon aan het voeden is en dat hij met dat koppie heen en weer bewegen de zaadjes uit zijn korp krijgt  ???  :P
een soort herkouwen een beetje raare gedachte  :-\
maar is dit een ziekte of is dit gewoon puur natuur hoe vogels zich  kunnen gedragen ???
sweety heeft er geen problemen mee.

ben een beetje nieuwsgierig
ik hoor het graag


groetjes

Annika

het filmpje heb ik niet bekeken, maar ik denk inderdaad dat ze mekaar aan het voeren zijn.
Hier gebeurt dat ook zeer regelmatig onderling, soms zoals je zegt zie je een sliert hangen, met bijv wat zaadjes erin.
De gene die voert schudt flink met het kopje/nekje om de zaadjes omhoog te laten komen.

Josephine

Ja hoor, dit doen ze hier ook heel vaak!!! *ieuw*
Ze zijn iniedergeval niet vies van mekaar!  :P

Jetske

Ook mijn twee schatje doen dat regelmatig. Hebben ze net gegeten, gaan ze het weer aan elkaar geven  ??? Beetje raar, maar schijnbaar vinden ze het leuk. Natuurlijk wel leuk dat ze elkaar zo lief vinden!

Scotty - Keecko

Hee...
Ik herken dat mooie vogeltje ergens van... ???
Ik weet het weer! Het is Keecko ;)

Zoals jij het beschrijft lijkt het mij ook voeren...

Off-topic:
Heel fijn dat je Keecko weer in het 'zonnetje' zet, maar had je dat niet eerst kunnen vragen? Of een linkje naar het topic neerzetten...? :-\

Annika

ik neem aan dat de topic maker zich zorgen maakte en daarom zo snel mogelijk duidelijk wilde ipv eerst vragen en misschien een dag of langer moeten wachten op antwoord (dat gebeurt soms)
Het is alleen voor dit forum, dus is het dan zo erg ...?  ::)

Scotty - Keecko

Hij had ook wel in plaats van dat filmpje, de link naar het topic kunnen zetten toch?? :-\
Op zich helemaal niet erg dat hij Keecko hiervoor als voorbeeld gebruikt, maar ach... ik maak me wel om meer dingen druk de laatse tijd...

Ik moet me er dus maar bij neerleggen... zoals bij alles...
Had die reactie er dus niet neer moeten zetten, sorry daarvoor hoor!... :-\

ibi

sorry ilse  ;) maar kon het niet uitleggen anders ging iedereen vragen wat ik precies bedoel.
daarom.......
dus niks ernstig.
dan laat ik ze wel verder doorsnavelen.

groetjes