Kruiperziekte??

Gestart door esther, maart 23, 2007, 18:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esther

Hoi Allemaal

Ik kreeg net van iemand een mail,
Een parkietje van 6 maanden heeft geen vleugel en staartveren, hij kan niet
vliegen alleen fladderen.
Hij is met 8 weken bij een kweker opgehaald en kon toen ook niet vliegen. Kweker heeft er overigens niets over gezegd

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het kruiperziekte is maar wil nog even de mening van iemand die wat meer ervaring heeft met parkietenziekten

Uiteraard willen ze gewoon de dierenarts raadplegen maar door de ervaringen hier is er voor nu alvast meer zekerheid over wat het parkietje heeft.


De foto's staan in de bijlage
Groetjes Esther





[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Citaat van: esther op maart 23, 2007, 18:04:47
Hoi Allemaal

Ik kreeg net van iemand een mail,
Een parkietje van 6 maanden heeft geen vleugel en staartveren, hij kan niet
vliegen alleen fladderen.
Hij is met 8 weken bij een kweker opgehaald en kon toen ook niet vliegen. Kweker heeft er overigens niets over gezegd

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het kruiperziekte is maar wil nog even de mening van iemand die wat meer ervaring heeft met parkietenziekten

Uiteraard willen ze gewoon de dierenarts raadplegen maar door de ervaringen hier is er voor nu alvast meer zekerheid over wat het parkietje heeft.


De foto's staan in de bijlage
Groetjes Esther

Hey esther

Inderdaad, dat parkietje heeft vrijwel zeker de kruipersziekte

Vele groetjes

Trippy

#2
Dat is het zelfde als mijn Frummel heeft !

En Frummel is ook 8 weken oud de kweker heeft niks gezegd,ook lijkt het erop dat hij de ene is die ik ook kon kiezen  :o

Het is hem niet want hij is heel wat ouder maar het lijkt het zelfde als ik met Frummel meemaak

Groetjes,Ursula

esther

Hoi Safrena,
Bedankt voor je snelle reactie.

Dacht wel dat het zo zou zijn, kan bijna niet missen.
Heb ook wel gezegd dat het kruipersziekte kan zijn, maar heb belooft ook nog eens andere mensen te laten kijken naar de foto zodat het wel zeker was.

Moeten zij nu gelijk naar de dierenarts, en wat doet de dierenarts dan meestal bij kruipertjes?

Hoi Ursula, vervelend dat frummel dit ook heeft. Raar ook dat een kweker zoiets niet vermeld he!


Groetjes Esther

Safrena

Citaat van: esther op maart 23, 2007, 18:26:19
...
Moeten zij nu gelijk naar de dierenarts, en wat doet de dierenarts dan meestal bij kruipertjes?
...

Hey Esther

Ze kan daar best inderdaad even mee langs een dierenarts doen
Voor zover ik weet is er tegen de ziekte zelf is niet zoveel te doen, misschien dat de dierenarts een vitamine preparaatje mee geeft. Maar mee kan daar niet tegen gedaan worden, althans nu nog altijd niet ;)

Misschien kan ze het artikel op pf haar site een keertje lezen, daar zal ze ook veel aan hebben

http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Vele groetjes

esther

Bedankt Safrena, de link had ik al doorgegeven!
Gelukkig zijn er vele kruipertjes die een gelukkig leven hebben ontdanks deze ziekte dus dat is wel een
geruststelling.

Nogmaals dank ook namens de baasjes van het parkietje

Maur@

Ook wij hebben een kruipertje gehad. Kijk maar op de foto bij mijn avatar, dat is geen jonge vogel maar een kruiper van ruim anderhalf jaar. Je kunt wel naar de dierenarts gaan, maar deze zal niets kunnen doen. Vitaminepreparaten of wat dan ook zullen het euvel niet verhelpen of verbeteren. Zorg dat de kooi goed toegankelijk is, trappetjes, touwen om in te klimmen, kooi niet hoog zetten maar laag zodat hij als hij eruit is makkelijk zelf terug kan naar de kooi. Nooit mee kweken want dan heb je zo goed als 100% kans dat die jongen ook de kruipersziekte zullen krijgen. Hele mooie kleur blauw overigens. Succes

Mars

De kooi natuurlijk niet al te laag zetten, gewoon op een tafeltje:
Even een dunne tak van bijvoorbeeld een fruitboom van kooi naar grond plaatsen, dan kan het parkietje zelf weer de kooi in wandelen als hij/zij op de grond beland is. Doen mijn (helaas) gekortwiekte parkietjes ook. Je hoeft ze er maar 1x op te zetten en ze begrijpen meteen dat dat de ladder is, die naar de kooi loopt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..