is het tijd??

Gestart door ibi, maart 25, 2007, 13:21:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

hallo

hier in groningen is het wel lekker weer.
zou eeen parkietej in de kooi mee naar buiten mee genomen worden??
er staat wel wat wind....

groetjes

Parkieten-Freak

Zou ik niet doen, het is nog veel te koud en al helemaal met de oostenwind.


Josephine

Nee, ik zou het ook nog niet doen. Laatst toen het zonnetje een beetje scheen zag ik ergens een parkietje buiten staan :o Ik kreeg het alleen al koud toen ik het zag...

Mars

Tja, de meningen zijn altijd verdeeld over dit onderwerp, want ik vind dat je nu al best even een rondje om je huis kunt lopen met je parkietjes. Dus niet een uur buiten laten staan, maar even moet wel kunnen.

Mijn dierenarts adviseerde het mij twee maanden geleden al. Er is een stroming die vindt dat je je parkietje gewoon iedere dag even mee naar buiten moet nemen, ongeacht het weer. En mijn dierenarts gaf aan dat je daar ieder moment mee mocht beginnnen als je het maar rustig opbouwd. Wel moet je goed kijken of je parkietjes echt lekker in hun vel zitten.

Het daglicht is gezond voor ze (en licht door het raam telt daarbij niet) en de frisse lucht is goed voor de longetjes.



Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Fenixjuh

Hoi,
telt binnen buiten zitten ook??  :D Mijn parkiet zit lekker op mijn bed te spelen, voor het raam dat open staat (niet schrikken, mijn horrorgaas zit ervoor!!!)
groetjes!!

ibi

mmmm.... meningen verschillen dus  :-\
ik had het zelf wel een beetje koud.
maar marcia 2 maanden geleden was het echt koud en mag je dan je parkiet meenenemn :o
ik weet het nog niet.
moet nog op meer antwoorden wachten denk ik  ;)

groeten

pbos

Ik ben van mening dat je met het weer als vandaag best je parkietje(s) even buiten kunt zetten. Natuurlijk niet te lang en ook niet midden in de zon of wind. beetje beschut met een zonnetje. Volgens mij kan dat geen kwaad.

Groetjes Peter

kekavo

Ik ben van mening, dat als het buiten 15 graden of warmer is, zoals vandaag dus hier en daar het geval was, je je parkietje best buiten kan zetten mits hij uit de wind staat. Op een beschutte plek dus.

Safrena

Hey Ibi

De meningen zijn inderdaad daarover behoorlijk verdeeld

Persoonlijk zou ik de parkietjes ook nog niet buiten zetten :-\

Te grote temperatuur verschillen zijn niet goed voor een parkietje. Als een parkietje dan 18 à 19 graden gewoon is in huis, en het is buiten tussen de 17 en 20 graden en vrijwel windstil dan kan dat.
Echter parkietjes die binnenhuis zitten en een temperatuur gewoon zijn van 21 à 22 graden, is het nog te koud buiten

Vele groetjes

marretje

Ik heb hier ook eigenlijk een vraag over. Wij hebben een binnenvoliere die ik met geen mogelijkheid naar buiten krijg. Nu heb ik ook nog een kooi staan. Kan ik ze daarin buitenzetten of is dat teveel stress voor ze? Niet dat ik ze nu al buiten zet want zelf vind ik het ook nog te fris, maar voor als het warm word.

Scotty - Keecko

Citaat van: marretje op maart 25, 2007, 21:51:20
Ik heb hier ook eigenlijk een vraag over. Wij hebben een binnenvoliere die ik met geen mogelijkheid naar buiten krijg. Nu heb ik ook nog een kooi staan. Kan ik ze daarin buitenzetten of is dat teveel stress voor ze? Niet dat ik ze nu al buiten zet want zelf vind ik het ook nog te fris, maar voor als het warm word.

Volgens mij kan dat wel, zolang je ze niet met zijn allen in de kooi stopt ;)

Misschien per twee- of viertal in de kooi.
Zijn ze wel tam genoeg zodat je ze makkelijk van de ene kooi naar de andere kooi kan zetten, zonder ze vast te pakken?
Als dat heel makkelijk gaat, denk ik dat het wel kan.

marretje

ok bedankt voor je antwoord. Natuurlijk doe ik ze per 2 anders word het proppen. En alleen de tamme parkieten.  :D

Kleintjes

Hoihoi,
even off-topic:
Citaat van: Fenixjuh op maart 25, 2007, 16:26:47
Mijn parkiet zit lekker op mijn bed te spelen, voor het raam dat open staat (niet schrikken, mijn horrorgaas zit ervoor!!!)
groetjes!!

Ik kon 't even niet laten. Ik vond 't woord 'horrorgaas' leuk gevonden. Normaal heet dit horgaas maar eigenlijk klopt horrorgaas ook wel, 't houd alle enge beestjes buiten hihi :P

On-topic:
Vorige week toen we zo'n wamre dag hadden hebben mijn bengeltjes lekker op 't balkon gezeten, uiteraard uit de wind maar met zon-inval (geen directe zon want ze stonden met de 'rug' tegen de deur). Ze zijn niet ziek geworden en hebben, net als ik, lekker genoten van 't prachtife voorjaarszonnetje en alle vogeltjes buiten die ook vrolijk meekwetterden.

Ik denk dat als 't goed weer is, dus redelijk warm en geen wind, dat ze gerust even buiten kunnen. Zolang je er maar op let dat ze dus uit de wind blijven.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ibi

hier hebben we geen balkon...
soms gaan we lekker in de tuin zitten met de vogels op een stoeltje.
we zetten ze niet tegen de muur, ben bang omdat de muur niet helemaal schon is dat er bacterien in de kooi komen.