En daar hebben we Frummel...

Gestart door Trippy, maart 21, 2007, 12:47:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo,

Zoals jullie weten is zondag mijn lieve Trippy weggevlogen.
Ik zou aankomende Zaterdag opzoek gaan naar een vriendje voor Trippy,maar toen hij wegvloog veranderde de zaak....
Uiteindelijk had ik besloten toch op zoek te gaan naar een parkietenvriendje voor Trippy (als hij nog terug komt) en voor me zelf.

Gister belde me vader op,hij stond bij een van z'n klanten. De klant was een hobbykweker.
Hij had jonge parkietje van ongeveer 8 weken oud. Als ik wou mocht ik er eentje hebben (deze kweker had mij al eens beloofd dat ik een parkietje van hem mocht.) Ik kon kiezen tussen een donkerblauw witten en een Regenboog. Allbei uit een ander nest natuurlijk. Ik heb voor de regenboog gekozen omdat die altijd zo mooi zijn... De regenboog heeft de naam Frummel gekregen.

Ik was natuurlijk helemaal blij... tot vanochtend, Frummel was ontsnapt toen ik een poepje van de etensbak wou halen en het vitamine blok wat hoger wou hangen... toen hij naar mijn schouder liep en daar wou zitten viel hij  :o Hij viel op de grond en vloog niet gewoon omhoog om zich op te vangen. Toen hij weer omhoog wou vliegen lukte het ook niet... Frummel kan dus niet vliegen.

Het lijkt net alsof zijn vleugeltjes Half ( ??? ) zijn, zijn staart heeft hij wel gewoon maar heel raar en rommelig,hier en daar een knak...  toen ik de kweker aan de lijn had vertelde hij wel dat de staart er niet zo mooi uitzag maar dit zou naar de rui wel weer goed komen .

Zoals ik het beschrijf,zou hij een kuipertje zijn of gewoon gekortwiekt zijn ...
Ik maak vanmiddag wel even een foto.

Groetjes,Ursula  :-\

Sam

Het klinkt heel erg als onze Sammie, een erg slordige staart, die ook heel erg kort was en geknakt en maar halve vleugeltjes...
Sam bleek een kruiper te zijn mede naar aanleiding van mensen hier ben ik daar achter gekomen.
Gelukkig was het de milde vorm en vliegt hij nu gelukkig.

Maar ik denk dat het plaatsen van een foto wat meer duidelijkheid zal geven.

In ieder geval wel heel veel plezier met Frummel

Mars

Als het een gewiekt vogeltje was, dan had de kweker het toch wel gezegd, toen jij er om vroeg? Maar als je kunt, kun je misschien een foto maken? Om gewiekte vleufels te herkennen kun je een vleugel even strekken: dan moet er wel een bijna rechte lijn zichtbaar zijn: ongeveer net onder de dekveren (bovenste veren).

Maar als ik het zo hoor, denk ik niet dat dat het geval is.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Hallo,

Mijn vader stelde al voor om Frummel om te ruilen voor een andere...
Nou,mooi niet ! Ik zal er alles aan doen om het Frummel bij mij naar d'r zin te maken ...

Hebben jullie nog tips over hoe ik het haar (waarschijnlijk) zo fijn mogenlijk kan maken ?

Groetjes,Ursula

Annika

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuke naam ook  :P ;) haha

Maar wat naar dat blijkt dat ie niet kan vliegen en dat zijn vleugels en staart er niet goed uitzien. ik hoop dat het geen kruipersziekte is maar dat Frummel 'gewoon' gewiekt is, als het dan tenminste op de goede manier gebeurd is.
Het is inderdaad verstandig duidelijke foto's te maken en deze te plaatsen, hopelijk krijg je dan nog wat meer info.

Groetjes Annika

Trippy

Hoi,

Ik heb nog geen foto gemaakt met ''open'' vleugel.

Alleen een van de staart en van de vleugel.
Ze begint met net te vertrouwen,en heeft net een hele poos in mijn schouder aan mijn haar geknabeld  :-*

Groetjes,Ursula  :-\





[verwijderd door de beheerder]

Mars

Ik denk dat je de vleugel even open moet doen, wil je het goed kunnen zien. De foto is niet scherp en daardoor is het nog moeilijker.
En je kunt het gewoon zelf zien: het is erg duidelijk als er gewiekt is, dus een foto is niet nodig. Je parkiet neemt het je niet meteen kwalijk hoor! Dus als je het wilt weten, dan kun je even kijken naar de vleugel. En anders dan blijft het ven afwachten, maar dit lijkt me iets dat je wel moet weten!

groeten en sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Hallo,

Ik heb toch maar de vleugels van Frummel ''open'' geklapt.
Maar ik zie nergens zo'n witte lijn.

Ze zal dus waarschijnlijk een kuiper zijn  :(

Maar we gaan er alles van doen om haar leven zo aangenaam mogenlijk te maken,heeft iemand ervaring met parkietjes die niet kunnen vliegen,en dus ook kuiper zijn,hoe maak je het ze zo aangenaam mogenlijk ?

Ga morgen al wat trappetjes halen, zo komt ze wat makkelijker boven !

Denk maar niet dat Frummel laag blijft hoor,de plank waar mijn radio opstaat leek haar wel wat,ik had het niet door en toen is mevrouw maar via het snoer naar boven geklomen... :-\

Groetjes,Ursula

Josephine

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! Als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat het een kruiper is. Van wat ik op de foto's kan zien heeft Frummel niet echt warrige veertje over de rest van ze lijf toch??? Dit is volgends mij wel 1 van de sympthonen bij een kruiper...

En op de eerste foto zie ik volgends mij de vleugel, alleen normaal moeten daar dus veren(vleugelpennen) onder vandaan komen(ik weet niet hoe ik dat moet zegen ???) maar wat ik zie is dat het volgends mij gewoon helemaal glad is dus dat er geen vleugelpennen uitkomen. DAt zou erop wijzen dat hij gekortwiekt is.

Kan je nog meer foto's maken?

Groetjes Josephine

Trippy

Hallo,

Hallo,

Ik had net de kweker aan de lijn.

Hij vertelde mij dat ze niet gekorwiekt is.
Maar ook dat hij dit vaker bij een van z'n nestjes had,en op den duur konden ze allemaal toch weer vliegen.
Hij vindt het erg vervelend hoe het is gelopen en bied mij nog een parkietje aan om het goed te maken.
Maar daar denk ik nog over na....

Hmmmmm,ik hoop maar dat ze gewoon net als haar voorgangers weer gaat vliegen...

Groetjes,Ursula


Annika

als dit vaker voorkomt lijkt het me dat de kweker kweekt met kruipers en dat is iets dat ie beter niet kan doen, ook niet als het een lichte vorm is en parkietjes na de rui weer kunnen vliegen. Voor eventuele andere parkietjes schijnt het geloof ik besmettelijk te kunnen zijn, maar zelf weet ik er echt te weinig vanaf dus voor meer info zou ik de site en forum even doorspitten!

Groetjes Annika

karin v h

Hallo Ursula,
Heb je het parkietje bij de kweker ook helemaal niet zien vliegen?
Toen ik mijn parkietjes kocht zaten ze in een voliere en kon je ze zien vliegen.
Vliegt hij ook niet van het ene stokje naar het andere stokje in de kooi.

Als je naar de veren kijkt lijken ze warrig maar het is moeilijk te zien.
Deze kweker heeft toch geen inteelt (of komt dat niet voor bij kruipersziekte?).
Laten we hopen dat ze gauw gaat vliegen.
Groetjes karin

Trippy

Hallo,

Frummeltje duikt nogal veel weg (niet van angst ofzo (denk ik) ) Maar zegmaar achter mijn knuffels,tussen mijn verwarmingsbuizen onder mijn bureau (lekker warm ?) tegen een deken aan...

Verder is hij heel actief slaapt op een pootje loopt lekker te kletsen en doet net alsof hij een racewagen is..

Weten jullie of ik me moet zorgen maken om het wegduiken ofdat het helemaal niet zo erg is.

En ik had nog een vraag heeft niet echt met Frummel te maken maarja... ;
Bestaat de kuipersziekte ook in het wild ??

Frummel is nu 8 weken en verliest heel wat donsveertjes,Hij is nergens kaal maar naar mijn idee is hij nogal jong in de rui ..... Dat is toch ook een teken van de kuipersziekte ?

Het zijn wat Vragen maar ik hoop dat jullie er antwoord op hebben...

Trouwens... Frummel is een echte klouter parkiet... hij is via mijn gordijn op mijn bureau gekomen en via de snoer van de radio en de boksen bovenop mijn radio gekomen(staat op een plank boven mijn bed) ook is hij via zo'n knuffelnet van ikea naar bovengeklomen om daar op mijn boekenplank op mijn boeken te zitten...

Een echte klauter  :-X

Groetjes,Ursula

Trippy

Hier ik weer...

Frummel had zojuist zwarte poepjes  :(
Ik wist dat ze nog niet uit het bakje had gegeten en dat ze alleen zaadjes van mijn vloer en de bodem van de kooi eet maar ik dacht dat dit wel goed zou komen...

Ik heb haar uit de kooi gehaald maar nee,nu wil ze ook geen zaadjes meer van m'n vloer eten  :(

Ik weet niet hoe ik ze kan laten eten ...

Ga maar even de andere topic's nalezen.

Tips zijn ook welkom  :)

lien

probeer ook wat ei voer aangelengd met een beetje water ,lukte bij mij wel.
gr lien succes en ik hoop dat het straks beter gaat

Meltjuh

Hey Ursula,

Gefeliciteerd met je nieuwe parkietje! ;D

Wat jammer dat deze waarschijnlijk een kruipertje is. Ik vind het heel onverantwoord dat de kweker kweekt met kruipertjes of in ieder geval ouders die ermee besmet zijn geraakt. Dat hij niet precies hoe of wat vind ik eigenlijk nog veel erger. Het betekend dus dat hij er niet genoeg vanaf weet.

Zorg dat je parkietje overal bij kan in de kooi en dat de stokken niet al te hoog komen zodat hij niet hoog kan vallen.
Je kan een heel leuk vogeltje aan een kruiper hebben (Maur@ weet daar alles van). Toch hoop ik dat Frummel snel weer vliegpennen krijgt!

Succes

Trippy

Ik geniet echt van d'r en zei op dit moment van mij.

We hebben haar even mee naar beneden genomen en ze is niet van mijn schouder en hoofd af te 'slaan'

Zo leuk,ze heeft zojuist voor het eerst wat gegeten  :) Net toen ik Brinta aan het halen was voor het geval dat ze toch niet wou eten....

Groetjes,Ursula