gele poepjes

Gestart door maartje, maart 23, 2007, 12:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maartje

hoi,
met een kloppend hart schrijf ik dit.

isodorus had haar poepertje helemaal onder zitten met gele poepjes. heb haar een badje gegeven en proberen schoon te maken. niet alles krijg ik eraf.
Iso is niet echt een heel levendig vogeltje, vanaf het eerste zieke bed niet meer geweest. Ze babbelt af en toe vliegt met mus mee en zit voornamelijk een beetje te suffen, tot mus een opleving krijgt dan krijgt zij het ook.
Ik heb dit niet zien aankomen. Gister was er niks aan de hand. Ze zit zich nu te poetsen en weer een beetje te suffen.
Ik heb gezocht op het forum en kon alleen het onderwerp van billy vinden, toen die net bij chantalleke was, maar hij was nog erg jong en veel veranderingen ondergaan.

Hoe ik het beste kan omschrijven is dat het lijkt of dat iso zich al oud voelt, mus is levendig ondeugend en nieuwsgierig. Iso is meer bedachtzaam zeg maar.
Maar het ergste vind ik... durf het bijna niet te schrijven en te denken... het is nu al de zoveelste keer dat ze waarschijnlijk ziek is, ze zal altijd blijven kwakkelen... misschien snappen jullie wat ik bedoel, want verder durf ik mijn gevoel niet te beschrijven. Schaam me bijna om weer naar de DA te gaan, hoe egoistisch dat ook klinkt. Ben weer een beetje radeloos met madam.

Safrena

Hey Maartje

ah wat jammer nou dat iso haar niet goed voelt :-\

Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor, dat je weer naar de dierenarts wil
Met deze  poepjes zou ik ook zo snel mogelijk even langs de vogelarts gaan ;)

Veel sterkte

vele groetjes


Trippy

Hallo,

Wat oneerlijk verdeeld hé,die zieke parkieten ?!
De ene heeft er nooit last van ( AFKLOPPEN ! ) en de andere zo vaak...

Zoals Safrena al zei,kan je het best de VA even naar de poepjes laten kijken.
De dierenarts zou heus niet zeggen,kijk daar heb je die ook weer,op een boze toon.
Ik zou het als ik VA zou geweest juist goed vinden als je met je parkietenvriendje naar de VA kwam.

Succes,

Ursula  :-\

Annika

potver de potver, het zit jullie niet mee zeg. Ik vind het echt heel erg dat ze steeds ziek is of ziek lijkt. Met Joey heb ik (gelukkig) nog nooit wat gehad, maar toch blijft er ergens een stemmetje : zou het door Vledder en Kleintje komen? Pfff.
Je moet je niet schamen om weer naar de dierenarts te gaan hoor, jij kunt er niets aan doen, Ies ook niet!
Misschien kun je even een mailtje doen naar dierenkliniek De Toren (Drachten, website gegevens staan hier wel ergens op het forum) en het uitleggen. Meestal reageert hij heel snel en kan hij adviseren of je al dan niet gauw naar een arts moet.
Houd je taai en ik ben er voor je!

Liefs Annika

maartje

ik denk zelf niet dat het aan vledder en kleintje ligt, maar aan de eerste keer dat ze ziek was, wellicht heeft ze daar toch een tikje aan overgehouden.
De toren mailen is een goed idee... ze is wel gewoon, zeg maar als de afgelopen, zeg.. 3 maanden. Samen zijn ze nu ook weer aan het babbelen en treiteren. Ik zie niet dat ze ziek is. maar ja.. geel ziet niet gezond uit. Er is ook niks verandert, we wonen hier nu een maand, ze hebben het zelfde voer..
De verwarming heb ik weer omhoog geschroeft en de roosvicee zit weer in het water, vanmiddag zal ik de kooi een lekkere dubbel en dwarse schoonmaak geven.
Ik zal de toren eens mailen

Annika

als je een speciale lamp nodig hebt ben je welkom om te komen halen he, net als kooitje, maar volgens heb je die al.

maartje

oke, even toegeven.. misschien was de reactie van straks overdreven. Nu maak ik me al minder zorgen, maar ja het blijft toch wel echt schrikken, d'r heeele poepertje zat vol.
Ik heb de toren gemaild en wacht af wat hij zegt. Verder zie je niks aan haar, ze is alert (op haar manier) en gewoon isodorus.
ik hou jullie op de hoogte en sorry als ik jullie heb laten schrikken of heb over dondert.

Caradow

Een reactie is nooit overdreven... Op dat moment maak jij je enorme zorgen en als die zorgen later iets minder worden, dan is dat op zich misschien een goed teken, dat het inderdaad mnder heftig is dan dat het lijkt... hoewel de kleur uiteraard niet is zoals het hoort te zijn...

Sterkte met Iso!

Mars

Goh vervelend joh.

Ik ken dat een beetje hoor, dat je met de DA denkt, nou ik wacht eigenlijk liever even. Anders ben ik er weeeer.
Maar goed dat is niet in het belang van die kleintjes en ook je dierenarts zal het erg goed van je vinden dat je wel de zorg geeft die zo veel baasjes niet geven.

Mijn dierenarts zei een dikke week geleden al, toen ik met Winky's klachten kwam, nadat hij een week ervoor al een antibioticakuur had gekregen: 'Enne, als het erger wordt dan kom je weer langs, he?'

Dierenartsen waarderen het enorm als mensen goed op hun diertjes passen en soms misschien een keer te veel komen. Ze zijn niet voor niets dierenarts geworden: liefde voor dieren is vaak hun drijfveer.

Nou ik wens je vanaf deze ziekenboeg (alleen Winky nog maar!) heel veel sterkte en laten we hopen dat het meevalt!


Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Heel vervelend wat Iso weer ziekjes is.  :(
Het lijkt me zeker verstandig om een DA te raadplegen en ik zou sowieso even wat ontlasting wegbrengen voor microscopisch onderzoek.
Infecties, maar ook leverziekten kunnen gele ontlasting veroorzaken.
Sterkte met Iso!


karin v h

Hallo Maartje,
Ja, ik wil mij bij alle vorige parkietenfreaks aansluiten.
Ik wens jou veel sterkte toe met de zieke Iso en ik hoop dat het meevalt.
Je hoeft je toch niet te schamen om naar een dierenarts te gaan. Als het nodig is, is het nodig en dan moet je er niet te lang mee wachten.
Sterkte.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Maartje,

Ook vanaf hier heel veel sterkte voor jou en Isodorus...
Zo vervelend dat ze weer ziekjes is :(

Ik hoop echt dat het allemaal meevalt...

Chicowen

Hej Maartje,

Wat naar nou weer dat Iso weer ziek is. Ik hoop dat het mee valt.

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Annika

hoe is 't nou Maartje? Heb je al reactie gehad van De Toren? Hoe zien de poepjes er nu uit?

Liefs Annika

Kleintjes

Hoi naamgenootje  ;)

Vervelend dat Iso niet lekker in z'n velletje zit. En jij zit daardoor ook weer niet lekker in je vel  :-\
Ik hoop dat Iso snel weer beter is.
Hoe is 't nu met de kleine?

Groetjes, beterschap en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

maartje

ik heb een mailtje gehad van de toren, maar waar ik al een beetje bang voor was, heeft hij boven water gehaald.

Hij schreef dat iso de indruk op hem gaf dat het een zwak vogeltje was (ik had geschreven dat iso al meerdere keren een kuur heeft gehad binnen een jaar tijd.) en hij schreef daar bij dat wanneer je de de ziektekiemen via de voordeur eruit werkt ze er via de achterdeur weer in zullen komen. Ze heeft tot nu toe iedere keer verschillende ziektes gehad en het afweersysteem werkt dus niet naar behoren.

tja... ik ben het nog aan het laten bezinken, maar weet niet goed wat ik met deze info moet eerlijk gezegd.
Isodorus d'r poepertje is het hele weekend schoon gebleven, alleen is ze erg vaak tegen deuren en ramen op gevlogen.
ik weet het even niet meer

Annika

jeetje meis toch, ik weet ook even niet wat ik erop moet zeggen. Pffff
Ik hoop dat ze uit zichzelf nu weer opknapt, maar als dat niet gebeurt is het dan uiteindelijk misschien ook beter ? Ik weet het echt niet.
Je kunt ook niet iedere keer naar de dierenarts toe en maar weer een kuurtje voor het een of ander geven. Ik denk dat velen dat niet met me eens zullen zijn, maar dat is mijn gevoel.
Ik denk dat je echt je eigen gevoel moet volgen over hoe nu verder, afwachten of toch nog een keer proberen met een of andere medicatie via de dierenarts.
Het is wel mooi dat d'r poepertje nu schoon is, misschien was het nu een kleinigheidje waar ze wel zelf bovenop komt.
Ik denk dat het verstandig is om haar toch weer eventjes in de kooi te houden, desnoods een kooitje apart, zodat ze niet tegen dingen op kan vliegen. Geef haar even tijd om weer op krachten te komen (hoop ik)

In ieder geval moet 1 ding duidelijk zijn :  voel je niet schuldig t.o.v mij als je een beslissing neemt! Ik sta achter je hoe dan ook!

Liefs en sterkte,

Annika

maartje

hoi meis,
Je kunt je niet voorstellen, hoe "blij" ik ben dat je dat zegt. Zelf zit ik namelijk precies met dat gene in de knoop. Moet ik haar dan maar weer laten kuren of nu maar eens afwachten..
Vind het moeilijk, de gedachten alleen al dat ik haar misschien aan haar lot over  moet laten.

Caradow

Hye Maartje...

Wat balen zeg dat het niet lekker gaat met Iso :(

Wel heel herkenbaar, al heb ik die conclusie misschien dan eerder moeten trekken... Moppie is dan een aantal weken geleden begonnen met aangezuurd water, wat zijn werk goed doet, de gisten zijn verdwenen.. Maar er zitten wel weer veel meer bacterien in de ontlasting die er niet in horen..  wij kiezen er voor om niets te doen zolang Moppie gene ziekteverschijnselen heeft.. En dat heeft ze nu zeker niet... ze is ondanks de rui zo gek als een deur..

Ik hoop dat Iso opknapt en dat je toch nog lang van Isootje mag genieten...

Heel veel sterkte Maartje!

Safrena

Hey Maartje

Wat erg voor jou en iso dat het niet zo goed gaat :'(

Zelf ben ik heel erg voorstander van het aanzuren van het drinkwater
Als je niet nog een keertje wil gaan kuren, kun je iso  (als je dat niet doet) appelazijn door het drinkwater geven.
En zoals Caradow ook zegt het helpt echt ;)
Of je doet het na een kuurtje. ;)

Toen Poeken overleden was en drie weken later Birdy erbij kwam heb ik allebei de lieverdjes(de poepjes) laten onderzoeken door de vogelarts.
Bij birdy was alles goed, maar bij Belle waren sporen van die megabacterie gevonden
Beiden hebben dan nog een kuurtje gehad van vijf dagen ;)
Daarna en nu nog steeds, krijgen ze hier vier keer per week appelazijn (5ml op half liter water) in hun drinkwater
Vorige week zijn de poepjes van beide lieverdjes opnieuw onderzocht en er waren geen sporen meer te vinden van die megabacterie

Appelazijn is echt heel goed Maartje, het versterkt ook echt het afweer systeem. Als je het nog niet mocht geven kan ik je alleen maar aanraden om het aan jouw lieverdjes te geven ;)

Bij onderstaande link kun je meer info vinden over appel(cider) azijn

http://www.parrotbunch.com/appelazijn.htm

Heel veel sterkte met Iso

Vele groetjes


karin v h

@Safrena, jij zegt dat jij 4 x per week de parkietjes appelazijn in het drinkwater geeft. Doe je dit 4 dagen achter elkaar of doe je dit om de dag?

@Maartje, wat triest dat het niet wil met Iso :(. Je bent er al een tijd mee aan het klungelen. Ja, mijn advies is volg je gevoel dat is vaak het beste voor je parkietje.
Heel veel sterkte.
Groetjes karin

Caradow

Citaat van: karin v h op maart 26, 2007, 16:15:55
@Safrena, jij zegt dat jij 4 x per week de parkietjes appelazijn in het drinkwater geeft. Doe je dit 4 dagen achter elkaar of doe je dit om de dag?

Ik ben Safrena niet, maar hier krijgen ze dagelijks aangezuurd water

Safrena

Hey Karin

Om op je vraag te antwoorden hoe ik mijn lieverds hun appelazijn heeft

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag krijgen ze appelazijn
Woensdag en zaterdag krijgen ze een probioticapoeder (voedingssupplement ter perventie van darmziekte) in hun water
zondag krijgen ze gewoon water of roosvicee in hun drinkwater (hangt af van hoeveel groente en fruit ze gegeten hebben die week)

Wel krijgen ze hier nooit water uit de kraan, ze krijgen hier alleen maar flessenwater Knipoog

Vele groetjes

karin v h

Hallo Caradow,
Heb jij enig idee of parkietjes het smerig vinden om te drinken??? :P
Mijn parkietjes grijpen n.l. meteen naar de witlof als ik het aangezuurde water in de kooi hang!

Caradow

Citaat van: karin v h op maart 26, 2007, 20:29:07
Hallo Caradow,
Heb jij enig idee of parkietjes het smerig vinden om te drinken??? :P
Mijn parkietjes grijpen n.l. meteen naar de witlof als ik het aangezuurde water in de kooi hang!


Ik heb niet het idee dat het niet lekker is...  de eerste fles die ik eraan hing, dook Ukkie gelijk met zijn snavel erin, schudde met zijn koppie van hey, wat is dat en nam vervolgens nog een slok ;)
Ik heb hier nog geen enkele vogel zijn snavel zien ophalen voor het aangezuurde water. Ik kan me voorstellen dat ze op de witlof afgaan, omdat daar wel gewoon water opzit en dat bekender is ;) Misschien moet je de witlof ook met aangezuurd water even spoelen?

Safrena

#25
Hey Karin

Nog even off-topic

Heb je net een pb gestuurd ;)

Het is belangrijk dat je de juiste hoeveelheid gebruikt.
10ml per liter water

Te weinig is niet goed omdat niet werkt dan, maar teveel dan word het water te zuur en gaan ze het niet meer lusten
Als je bovenstaande hoeveelheid aanhoud, gaan ze daar wel van drinken. Let wel dat ze er even aan moeten wennen, maar ze gaan er van drinken zodra ze het gewoon zijn

Je kan hier op de site meer vinden over de appelazijn ;)

Vele groetjes


karin v h

Laatste off-topic:
Ik heb er al veel over gelezen daar ligt het niet aan, maar ik vond het steeds eng om te doen al heb ik ze al op ruim een 1/2 fles getrakteerd.
Blijf het gewoon gebruiken.

Nu maar weer on-topic. ;) Bedankt voor jullie meningen.
Groetjes karin

parkietenfan

Hoi Maartje,

Wat vervelend allemaal zeg. Maar ook ik weet precies wat je bedoelt. Het scheelt misschien een klein beetje als je weet dat er meerdere mensen zijn met dit dilemma.  Lees mijn verhaal over "Binkie gaat weer naar de vogelarts" maar eens. Ook hier tob ik met een schatje wat een slechte weerstand heeft en al vanaf het begin af aan een kwakkeltje is. Ook ik stel telkens de vraag bij de Va als ik weer kom, kan ik haar hier mee laten leven? En ja nu zeker nog want ze ziet het leven nog zonnig in en heeft het best naar haar zin. Maar ook voor mij zal misschien al snel, maar hopelijk pas over een lange tijd de beslissing komen wat te doen. Ze is nu 23 weken oud en haar leventje moet nog gaan beginnen maar ja.................
Dus ik snap je frustaties over het continue naar de dierenarts gaan en wat te doen heel erg goed!
Vanaf hier heel veel sterkte met Iso en ja volg je hart.

Liefs Nathalie en Binkie

Parkieten-Freak

Citaat van: karin v h op maart 26, 2007, 20:29:07
Hallo Caradow,
Heb jij enig idee of parkietjes het smerig vinden om te drinken??? :P
Mijn parkietjes grijpen n.l. meteen naar de witlof als ik het aangezuurde water in de kooi hang!


In het papegaaienopvangcentrum in Oerle krijgen de vogels ook aangezuurd drinkwater.
Ik heb gelezen dat de vogels het zelfs lekkerder vinden dan gewoon drinkwater. :)


karin v h

Die hebben dus de smaak te pakken.
Kunnen we hier niet beter een ander topic van maken?
Krijgen ze het daar elke dag het aangezuurde water of heb je daar geen flauw idee van?
Ze moeten er natuurlijk ook aan wennen. ;)
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Citaat van: Parkieten-Freak op maart 26, 2007, 22:55:20
...Ik heb gelezen dat de vogels het zelfs lekkerder vinden dan gewoon drinkwater...

Volgens mij klopt dat ook...
Hier hebben ze ook een tijdje aangezuurd drinkwater gekregen, in de hoop dat Keecko wat minder zou drinken...
Ik merkte dat ze erdoor juist meer ging drinken :-\
Ook al is het goed voor ze, ik geef het ze niet meer... (ze drinkt nu nog veel te veel, maar het is al iets minder geworden sinds ik gestopt ben met het aanzuren van het drinkwater)

Mars

Hoi Maarte,

Vreselijk dat het allemaal maar zo aanmoddert en doorgaat. je voelt je zo machteloos en weet niet meer wat je moet doen. Ik vrees dat Winky ook zo'n vogeltje aan het zijn is...

Nou sterkte ermee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..