Joep vindt Croky nog niet zo leuk!

Gestart door Silvie, mei 28, 2007, 14:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silvie

Hoi allemaal,

Joep hebben we inmiddels al drie jaar en hij is een superlieve, leuke en speelse parkiet.  Hij speelt graag zelf (urenlang vermaakt hij zich met zijn parkietenboom en speeltjes buiten de kooi) en af en toe komt hij even lekker knuffelen. Maar we zijn toch op zoek gegaan naar een vriendje en zo is Croky (8 weken oude parkiet) zaterdag bij ons gearriveerd.

We hebben al eerder een parkietje (Joep natuurlijk) "opgevoed" maar alle tips hier op het forum zijn toch weer een uitkomst!!! Zo ben ik blij te lezen dat bijtgedrag in andermans parkietenvoetjes normaal is en dan het toch wel 6 weken kan duren voordat ze een beetje aan elkaar gewend zijn. Joep lijkt Croky nog niet heel lief te vinden en negeert hem liever om lekker verder te spelen met zijn eigen speeltjes.

Croky is er al uit geweest (hij vindt onze handen niet eng en stapt zelf op) maar omdat hij Joep zo hard achterna vliegt gaan we toch even verder met de opvoeding in de kooi zelf (op en afstappen enzo). Misschien dat hij toch wat tammer moet zijn om samen met Joep te gaan vliegen. Bovendien vind ik het zielig als Joep gestreest raakt van zo'n kleine blauwe vogel die hem echt overal achterna vliegt.

Ik ga weer even verder met het lezen van het forum (op zoek naar tips)....

Groetjes,
Joep, Croky en Silvie

Mars

Gun ze de tijd, dan komt het helemaal goed!
Leuk dat Joep nu toch een vriendje gekregen heeft.

Veel plezier met Joep en Croky
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Silvie

Dat stelt me alweer wat gerust! Ik heb net ook de topic van Navras over een vriendje voor Ice gelezen en de tips hierbij. Ze kunnen inderdaad maar het beste de tijd krijgen om aan elkaar te wennen en elkaar lief te vinden.