Pootje gebroken????

Gestart door Tweet, maart 21, 2007, 13:32:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tweet

Mijn Tweet trekt al ruim een week steeds zijn linkerpootje in. Niet helemaal, hij laat het pootje zelf er een beetje bijhangen.

Ik heb steeds gedacht dat het wel mee zou vallen omdat hij er als de kippen bij is als er iets te eten in de buurt is! Hij kan dan ineens erg hard rennen.

Hij eet en drinkt goed, maar is erg rustig en zit met opgezette veren in zijn kooitje. Hij komt er nog wel regelmatig uit voor een korte vlucht. Maar hij zoekt geen aandacht zoals hij normaal doet.

Wat denken jullie? Zou hij zijn pootje gebroken hebben?

Alvast bedankt voor de reacties!
Tweet

Mars

Het intrekken van zijn pootje is niet het deel van je berichtje waar ik me het meest ongerust om maak. Meer om het verschil in gedrag, lusteloosheid en de opgezette veertjes.

Ik denk dat het tijd is om even bij de DA (of eigenlijk liefst Vogelarts) langs te gaan. Dan kun je meteen naar het pootje laten kijken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Aangezien dit Tweets eerste post was, wil ik graag even verduidelijken dat met DA 'dierenarts' bedoeld wordt.

Parkieten trekken wel vaker een pootje in. Bijvoorbeeld als ze gaan slapen. Soms verdwijnt het pootje helemaal in het verendek, soms zie je hem nog. Zolang Tweet zijn pootje verder nog goed gebruikt, hij niet hinkt, er niet meer dan normaal aan zit, en het pootje in gewone stand er nog net zo uitziet als voorheen, lijkt mij dat er niets aan de hand is.
Kan je misschien een foto plaatsen van het 'hangende pootje'?

Wat betreft de opgezette veertjes enzo, daar kan ook een verklaring voor zijn. Het kan zijn dat hij in de rui is of gaat komen, en dus niet zo lekker in zijn vel zit als normaal. Dan wil hij misschien liever met rust gelaten worden en komt hij dus ook niet om aandacht vragen.
Als een parkiet het koud heeft, zet hij vaak zijn veertjes op. Sommige parkieten doen dit ook als ze gewoon even aan het dutten zijn.
Het kan ook zijn dat Tweet in de war is. Is er iets veranderd in zijn leefomgeving? (bijvoorbeeld een nieuw persoon die vaak langskomt, een nieuw meubelstuk, een andere geur, andere geluiden etc.)

Hoe dan ook, jij kent hem het beste, dus als jij het vermoeden hebt dat er iets niet goed is, dan is het niet overbodig een dierenarts te raadplegen. Beter het zeker voor het onzekere.