Nieuwe parkietjes!

Gestart door sas1324, maart 16, 2007, 21:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sas1324

Nah de dood van onze Dennis in december hebben we (mijn ma eigenlijk) weer nieuwe parkietjes sinds dinsdagavond! We hebben ze uiteindelijk particulier gevonden. Ze zaten er prachtig verzorgd bij en we hebben er twee uitgekozen. Ze zijn net 5 weken geweest en dat merk je meteen want ze zijn nu al tammer dan Dennis in het begin die uit de dierenwinkel kwam. We hebben ze Jip en Coco genoemd. Jip is groen met geel en Coco donkerblauw met geel en een scherpe zwarte tekening. Jip durft al veel meer dan Coco, hij begon met eten en spelen en zijn kooi verkennen en Coco volgt. mijn moeder heeft Jip ook al over zijn borst kunnen aaien en ze springen op haar hand en er weer af. Een goed begin dus. Verder zitten ze de hele dag naast elkaar (ook op 1 schommeltje!) en te snavelen en te knuffelen en tegelijk eten. Heeeel leuk om ze nou samen te zien, dat hebben we natuurlijk nog nooit gehad  :-*. Als ik foto's heb dan laat ik ze zien!

Sam

wat leuk om te lezen dat je zo;n leuke parkietjes hebt gevonden. Dat komt vast helemaal goed.

Trippy

Wat leuk dat je 2 nieuwe parkietjes hebt !

Maar is 5 weken niet jong ? Weet je zeker dat ze zelfstandig eten ?
De meeste parkietjes zijn pas zelfstandig vanaf 6 tot 6  en een halve week.

Groetjes,Ursula

Josephine

Leuk dat je weer parkietjes hebt!!! ik wens je er heel veel plezier mee. Maar weet je zeker dat ze zelfstandig eten??? Zie je lose zaadhulsjes op de bodem of in het eetbakje liggen?

sas1324

Ja hoor ze eten zelfstandig :) Ze waren natuurlijk al iets ouder toen we ze ophaalden en hij wist van deze zeker dat ze zelfstandig aten want die had hij apart. Nog tips om twee parkietjes tam te krijgen? Ze zijn nog wel schuw.
En ze zijn regelmatig heel klef en aan het snavelen, maar dat ontaard ook af en toe tot stoeien, dan zet de een zijn poot op de ander enzo, hoort dat erbij? Verder gaat het goed met ze :) ze ontdekken nu ook hun speeltjes.

Nadine

#5
Haha wat leuk! :D Ja hoor dat is heel normaal  :-X
Mijn eerste 2 deden dat ook en die hebben elkaar nog nooit bezert of echt pijn gedaan.
Heb er nu een nieuw kereltje bij en ook die kan we wat van alleen die doet het met het mannetje want het popje mag hem niet haha die pikt hem weg.. Maar daar hoef je je geen zorge over te maken,,  :D
Als ze elkaars veren gaan uittrekken of wondjes hebben moet je wel even opleten en 1 van de beheerders [ of andere leden ] op het forum even vragen wat je kan doen want dat weet ik niet  ::)

En voor het tam maken trosgiers voor hun neusje houden tot ze ervan eten niet in 1 keer naar ze toe gaan ermee maar heel rustig zodat ze wel blijve zitten waar ze zitten. Als dat goed gaat ze proberen achter het trosgierst aan te laten lopen steeds een stukje verder.. gaat dta goed zet er dan een vinger tussen ze gaan dan waarschijnlijk aan je vinger bijten niet wegtrekken neit schreeuwen want dan weten ze dat ze zo je vinger weg krijgen en er du sniet op/over hoeven zodra ze stoppen met bijten en op/over je vinger zijn al was het maar 5 sec helemaal uitbundig belonen van goed zoo jaaa !! :D en trosgierst geven en het zo steeds moeilijker voor ze maken  :D
maar ga echt NIET! schreeuwen da denken hun van owhh leuk!:D als ik erin bijt krijg ik leuke geluidjes! en blijven ze dus bijten.. bijten kriebel vaak alleen een beetje het doet niet echt zeer misschien een paar keer maar verder niet uit mijn ervaring [ Ja me popje bijt echt hard maar die doet hetuit angst voor handen is iets fout gegaan met tam maken ;) ] maar een nieuw parkietje van een kweker/winkel ijt niet hard  :P Heel veel succes!  :D