tam maken !

Gestart door lien, maart 24, 2007, 12:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lien

 
hallo allemaal .
ik heb even een vraagje ?
jullie zeggen tammaken doe je in de kooi,net zo lang dat hij bij je wil zitten toch?
nou merci wil heel graag bij mij zitten,hij/zij komt steeds op mijn hand ,alleen dan wil ze maar wat graag door het deurtje van de kooi ,ik vind het best wel moeilijk om haar dan niet te laten ontsnappen .
hadden jullie dit ook?

                                   groetjes lien en merci  :-*

maartje

Toen mijn mussen de vrijheid eenmaal hadden geproefd (ontsnapt), wilden ze inderdaad ook wel op de vinger maar wel om buiten de kooi te kunnen.
Denk je dat je parkiet buiten de kooi net zo makkelijk op je vinger komt, al dan niet met voer of trosgierst?
Als je parkietje redelijk rustig op je vinger blijft en dus niet panisch op je vinger zit om er alleen maar uit te kunnen, kun je (denk ik, in af wachting van de andere leden) hem wel eens laten vliegen, let wel op de voorzorgsmaatregelen die staan beschreven op de site.
Je moet het gevoel hebben dat je parkiet je wel vertrouwt en dat je hem wanneer je wil, hij ook weer op je vinger komt zitten.

michèle

hallo allemaal,  En hallo Lien
Bij mijn parkietjes is het net omgekeerd, ze komen op mijn hand, maar willen de kooi niet uit, en ...men zegt dat ze vlug tam worden, maar dat is niet hoor, als ik mijn hand in de kooi steek zijn ze angstig, maar na een tijdje komen ze er wel op, ik vind het erg dat ze nog angstig reageren op mijn hand.
Groetjes   Michèle

luis

Toen ik Floris bij zijn vader en moeder vandaan haalde en bij mij in de kamer zettte, was hij altijd heel blij als ik met mijn hand in de kooi kwam, hij wilde er niet af, en zeker niet terug gezet worden in de kooi.
maar hij bleef wel mak op mijn hand zitten, hij vloog nooit weg.
Dus dat klint bij mij bekend.

Floris was sinds hij in de kamer staat, al erg aanhankelijk.

mvg Luis


lien

#4
he michele ik hoop ook voor jou ,dat jou parkietje gauw tam is .
merci heb ik nu 3 dagen en ik ging heel van bij de kweker langs om hem op te zoeken ,en hield ik hem ook vaak in de hand ,dus denk ik dat het daar door komt dat hij zo vlot bij mij komt ,als ik hem roep komt hij al naar de trailies van de kooi zo dat ik hem een kusje kan geven.
ik denk dat het bij jou ook wel gaat lukken veel geduld zoals ze hier ook altijd zeggen.
ik laat hem nog niet uit de kooi ik vind het nog te snel ik wil dat hij hellemaal aan mij gewend is . naar al het speurwerk wat ik heb gedaan op dit forum, denk ik dat ik wel redelijk bezig ben .


ik wens je veel succes groetjes lien en merci ;D ;D