verandering gedrag

Gestart door Pe0Pe, mei 10, 2007, 19:54:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pe0Pe

heey,

ik heb sinds kort een parkietje Chiko. hij is vanaf dag 1 al heel tam. maar ik wil er graag een nieuw parkietje bij doen. want er komen dagen dat ik weining bij huis ben. Nu is mijn vraag; zal het gedrag van mijn parkiet veranderen als er een nieuwe bij komt. zoja, hoe zal het gaan veranderen. en mag mijn Chiko wel gwn losvliegen als hij in de kooi zit

Scotty - Keecko

Hoi PeOPe,

Het gedrag van je parkietje kan wel veranderen, maar het hoeft niet.
Je parkietje kan meer naar het andere parkietje toetrekken, maar dat is niet altijd zo. Hier gaan ze met elkaar om, maar ze komen ook geregeld bij mij zitten :)

Je moet gewoon zo veel mogelijk aandacht geven aan je parkietjes ;)

Citaat van: Pe0Pe op mei 10, 2007, 19:54:50
en mag mijn Chiko wel gwn losvliegen als hij in de kooi zit
Deze zin snap ik niet helemaal.. ???

Maar het lijkt mij een hele goede keuze om Chiko een vriendje of vriendinnetje erbij te geven :)

Groetjes, Ilse

Pe0Pe

srry, ik bedoel daar mee, mag mijn chiko losvliegen als de andere vogel nog in zijn kooi zit

Scotty - Keecko

Hoi PeOPe,

Dat is niet echt aan te raden..
Ik vind het zelf wat zielig als eentje in de kooi zit, terwijl de ander lekker los mag vliegen :-\
Anders zet je je nieuwe parkietje eventjes in een andere kamer als Chika los vliegt.
En als je nieuwe parkietje tam is en Chika ook, dan mogen ze samen los vliegen (je kan de kooien ook wel naast elkaar zetten, zodat ze tegen elkaar kunnen kwebbelen :))

Let er wel op: Eerst parkietjes tam maken, en daarna los laten vliegen ;)

Groetjes, Ilse

Pe0Pe

ik heb deze eigelijk nooit tam moeten maken. ik heb hem toen hij klein was veel in mijn handen gehad. en in de kooi was hij helemaal niet bang en at zelf direct. en nu gaat hij met mij overal naar toe. natuurlijk niet naar buiten.