Een grasparkietje adopteren.

Gestart door Parkieten-Freak, maart 19, 2007, 23:16:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beste leden,
Graag zou ik willen weten wie van jullie vanaf 01-01-2005 bewust één of meerdere volwassen grasparkiet(en) heeft geadopteerd.
Het gaat dus niet om de aanschaf van een nieuwe, jonge vogel. Het gaat om het opvangen van grasparkieten waarvan de vorige eigenaar om uiteenlopende redenen afstand heeft gedaan.  :)



Mars

#1
Was mijn adoptie van Layla en Winky bewust? Ik was niet op zoek naar twee parkietjes, ze werden me aangeboden.

In Quint's plaats had ik ook graag een adoptieparkietje willen nemen, maar helaas lukte dat niet omdat ik vond dat er enige tijdsdruk achter zat: ik heb er wel een stuk of vier proberen te adopteren  ;)

groeten Marcia

Het gaat om grasparkieten die iemand om wat voor reden dan ook "kwijt" wil. Als de vogels volwassen waren (dus ouder dan 3 maanden) en jij hebt ze geadopteerd, dan geldt dat ook.  ;)
Gr pf
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

#2
Ja Safrena,  jij ook!
Jij hebt ook enkele grasparkieten opgevangen. Ik weet dat je (te) bescheiden bent om het hier te melden, daarom doe ik het hier vast voor je. :P ;)
Safrena dus.


Kleintjes

Hoihoi,

dit is wel interressant zeg  :D

Zoals de meesten weten hebben wij onlangs Mini geadopteerd, enne.... hij is 'n echte puber!! Kruumel krijgt ze regelmatig op z'n donder als ie weer eens te ijverig is met sjansen hihihi  :P

Kort samengevat: Wij hebben 'n adoptie bengeltje en we willen hem echt niet meer missen die lekkere doerak  :-*

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marretje

Wij hebben ook 2 popjes geadopteerd. Ze waren van mijn broer, en ze waren allebei net een jaar geweest. Hij had om veel redenen geen tijd voor de parkietjes en heeft ze aan mijn dochter van 14 gegeven. Zij heeft ze eerst bij hem thuis verzorgt, maar later heb ik ze hier in de kamervoliere gelaten. En allebei hebben ze een vriendje gevonden. Ze waren erg bang allebei maar nu eten ze uit onze handen. Dus gaat erg goed met ze. Wij hebben ze nu ongeveer 7 maanden bij ons.  :D

Chicowen

Hej!

Ik heb onlangs 2  mannetjes geadopteerd. Zipper en Fender kan ik nu al niet meer missen bij mij thuis hoor! En Chico en Pucky kunnen ze ook niet missen, want er is naar mijn idee al zeker 1 koppeltje gevormd  :-X

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

Mijn twee dreutels komen bij de Dierenambulance Den Haag vandaan. Dat was een zeer bewuste keuze, aangezien ik geen parkieten wens te kopen. Ik heb ze in maart 2006 geadopteerd.
De vorige eigenaren hadden echter niet officieel afstand van ze gedaan. Ze zijn waarschijnlijk ontsnapt (of losgelaten...) en daarna niet geclaimd. Hun vorige eigenaren misten ze niet. En nu zijn het mijn vriendjes, eind goed al goed.

Er is trouwens wel een verschil tussen 'adopteren' en 'overnemen'. Niet dat het een beter is dan het ander ofzo, dat bedoel ik niet.
Als je een dier adopteert, en dus bij een opvanginstantie zoals een asiel vandaan haalt, krijg je het dier in bruikleen. Als je een dier direct van iemand overneemt, wordt je de wettige eigenaar.

Brenda

Tico was bij mensen aan komen vliegen.
Zij wilden hem niet houden omdat hij "hun eigen grasje minder tam maakte".

Wij hebben hem toen meegenomen/geadopteerd en gezellig bij Mupke geplaatst.  :-*

luis

Lucky heb ik geadopteerd.

haar vriendje was overleden en zij kreeg geen aandacht meer....

mvg luis

bentje

ik heb sinds 2 weeken een parkietjevan 5 maanden oud.
(ook geadopteerd)
er werd  volgens mij een beetje  te weinig aandacht aan besteed.
hij zat in een piepklein hokje zonder speeltjes.
en aan zijn gedrag te zien had hij nog nooit los gevlogen.
hij was heel stil maar nu is het echt een vrolijke kwetter.
ik kan hem echt niet meer missen!
groetjes benhe.
En natuurlijk bertje

Annika

ook Boefje heeft een parkietje geadopteerd, misschien zet ze 't hier niet neer, maar het is dus wel zo.

Onze Kip heeft bij haar een prachtig paradijsje getroffen in de voliere en ze heeft inmiddels ook een leuk mannetje gevonden, dus helemaal goed  ;D 

Boefje bedankt !

Safrena

Hey Mensen

Ik zie dat deze lieve dame haar zelf hier ook niet heeft opgegeven :-X

Bij deze doe ik dat :P

Anita heeft ook een parkietje geadopteerd (Dinky)

Vele groetjes

Sonja

#12
Hallo allemaal,

Safrena, nu je dit schrijft, bedenk ik me dat ik ook nog iemand weet: Ingrid! :D

Zij heeft kort geleden Tweety, het parkietje van haar nichtje, geadopteerd, en ook zij heeft zich niet opgegeven. ;)

Dus bij deze, Ingrid hoort ook op deze lijst vind ik. ;D

Groetjes, Sonja.

Ohja
is helemaal waar Sonja ;D
Gr Safrena

smartie

Tje zeg, durft niemand te schrijven dat hij/zij een parkietje geadopteerd heeft? Ikke wel hoor. Ik heb Lucky ook soort van geadopteerd. Hij zat in de dierenwinkel in een kooitje apart. Was duidelijk al een ouder vogeltje (in ieder geval geen piepjong diertje meer) en telkens als ik langsliep viel mijn oog op hem. Toen ik de winkel inging om te kijken kwam ie telkens meteen tegen de tralies aan om 'contact' te maken. Hij bleek een wegvlieger te zijn. Een klant van de zaak had hem gevonden in de wijk en dus naar de dierenwinkel gebracht. Ik vind het nog steeds een rammelend verhaal, want hij was gekortwiekt! Dus echt ver kon ie niet komen fladderend of lopend!! En dat niemand hem dan zoekt, want ik heb briefjes in supermarkten opgehangen, verhaaltje op marktplaats etc en toen er na 2 weken zich nog niemand gemeld had heb ik hem uiteindelijk opgehaald. Nou ja, gekocht, want de dierenzaak wilde wel de volle mep voor hem vangen. Maar nooit 1 moment spijt van gehad!!!

smartie

Nieuw verhaal in nieuw bericht. Een tijdje geleden vond ik op marktplaats een schat van een parkiet. Een beetje turquoise/blauw met wit/grijze vleugels. Volgens die mensen was ie helemaal tam maar zij moesten ervan af omdat zij er niet meer voor konden zorgen (tijdgebrek). Het was in mijn woonplaats en aangezien de parkiet Timo van mijn ouders maar niet tam werd (ruim een jaar aandacht aan besteed maar bleef bang en in deze angst hapte hij soms hard) ging bij mij stiekem het idee borrelen om toch te gaan kijken. Want wat is 'tam'? Wat ze over hem schreven klonk goed, dus ik die bewuste avond gebeld en toen ik hoorde dat er nog andere gegadigden waren heb ik meteen mijn ma gebeld. Die wilde wel mee gaan kijken. Pa was niet thuis en wist dus van niks. Hij houdt er niet van om met dit soort dingen 'verrast' te worden. Maar eenmaal binnen in Tito (klinkt als Timo) zijn huis mocht ie eruit en hij was super tam. Hij wilde telkens bij je zitten en kusjes kusjes en nog eens kusjes. Was ook helemaal niet eenkennig, dus we waren allebei verkocht. Dus ik zei: 'Als pap bezwaar heeft dan neem ik hem wel!' Dus we betaalden die mensen 20 euro en mee ging ie in een doosje. Ook nooit spijt van gehad! Wat een schat van een beest! Helaas ging het met Timo helemaal niet samen. Wij hadden gehoopt dat Timo door de tamheid van Tito ook wat tammer zou worden en minder angstig. Maar Tito vond ie geweldig, maar uiteindelijk kregen we ze beiden niet meer hun eigen kooi in. Dus inmiddels is Tito al weer maanden bij mijn ouders en net voordat ze een paar dagen terug op vakantie gingen hebben ze Timo naar de kennis in de voliere gebracht. Eerst vonden we het allemaal toch wel een beetje zielig, maar toch missen we hem niet. Hij zat altijd maar in zijn kooi en had totaal geen band met ons mensen. Wel was ie altijd erg op andere parkieten gericht bij logeerpartijtjes bij mijn zus (Yuri) en bij mij (toen nog alleen Pino) bleek dit altijd erg. Dan durfde ie ineens wel op te stappen als de andere parkiet bij je kwam. Dus ik denk dat dit voor hem de beste oplossing is. Lekker onder de vogels en vlakbij zodat we altijd nog eens kunnen gaan kijken. Blijft apart: hoe de ene parkiet zo op andere parkieten gericht kan zijn en de andere zo op mensen gericht! Tito (de geadopteerde) is helemaal gek op mensen. In eerste instantie vond ie Timo maar eng en dat heeft ook wel een tijdje geduurd. Ineens leek het helemaal om te slaan en kwam ie ook niet meer bij mensen zolang Timo eruit was. Nu zijn mijn ouders op vakantie en logeert Tito bij mij. De eerste dag heeft ie even gesnaveld met Lucky, maar sindsdien moet ie eigenlijk niks meer van Pino en Lucky hebben en zoekt ie telkens mij op. Ik hoop een klein beetje dat ie vriendjes wordt met Lucky. Mijn ouders zijn 6 weken op vakantie, dus ik zie wel hoe het zich ontwikkeld....

Ingrid

Hihi, de reden dat ik mij hier niet heb gemeld is omdat ik Tweety eigenlijk altijd een beetje heb gezien als een vogeltje van mijzelf ;). Het blijft in de familie, maar het is natuurlijk wel zo dat ik hem nu in mijn huis heb opgenomen. Dus ja, dan is er in die zin wel sprake van adoptie.


Citaat van: Sonja op mei 09, 2007, 11:58:35
Hallo allemaal,

Safrena, nu je dit schrijft, bedenk ik me dat ik ook nog iemand weet: Ingrid! :D

Zij heeft kort geleden Tweety, het parkietje van haar nichtje, geadopteerd, en ook zij heeft zich niet opgegeven. ;)

Dus bij deze, Ingrid hoort ook op deze lijst vind ik. ;D

Groetjes, Sonja.

Ohja
is helemaal waar Sonja ;D
Gr Safrena


Tjilp

Hallo
echt adopteren is het niet....
maar ik bewust voor een "ouder" parkietje Oscar gekocht bij een man de nog vogeltjes over had 2 hele jongen en 1 "oude"

Ik wilde een ouder parkietje een kans geven vanwege dat meeste mensen (behalve parkieten freaks) perse een jong vogeltje willen hebben voor kunstjes,leren praten en zo....een ouder parkietje is dan minder "aantrekkelijkere" om dat "hij minder leerd"
Voor mij was het ook een voor deel..zo wist ik 80% dat ik een mannetje heb voor Laaz.

mijn ouders hebben 2 weg vliegers op gevangen...Coco de valk parkiet...
en mijn vader bracht Jozef de gras parkiet thuis..gevonden tussen de struiken...
bijde hebben de eigenaar nooit gemeld....

verder hebben we twee duiven geadopteerd (stadsduiven die te moe was om verder te vliegen en "vlieg problemen) deze hebben we nooit naar de eigenaar gebracht om dat de meeste (niet alle) duiven melkers de duif de nek om draaien om dat ze niet goed genoeg zijn....
en we hebben een merel (Raphael) groot gebracht....1 oog,spastisch en mank....hij is inmidels 7 jaar en de duif cicero is ook 7 jaar duif ook.

oke dat waren geen parkieten...maar wel vogels die "geadopteerd" zijn...


boefje

Zoals Annika als zij:

Ik heb inderdaad een parkietje geadopteerd bij haar (kan het natuurlijk niet laten om een foto erbij te doen :)
Heb er echt geen spijt van.

Jij ook bedankt Annika!


Groetjes

[verwijderd door de beheerder]

Maartje Emons

Ik heb Paco geadopteerd.
Inmiddels woont Paco op 1 maand na alweer een jaar bij ons.

Ik zocht voor Chico een vriendje nadag Sergio dood was gegaan.
Op Marktplaats zag ik Paco staan.

Paco woonde eerst bij een man die hem irritant vond en los wou laten. Een meisje heeft gezegd dat dat niet netjes was en had hem meegenomen.
Maar uiteindelijk had ze ook geen zin meer in hem. Haar ouders hebben Paco toen op Marktplaats gezet. Verschrikkelijk. Gelukkig was het bij mij in de buurt en dus ben ik meteen gaan kijken. Paco zat daar maar in zijn kooitje. Maar de grap was dat Paco er hartstikke goed uitzag. Niet vermagerd, niet vies, gezond, enz. De ouders van dat meisje hadden uiteindelijk voor Paco gezorgd.

Ik heb dus uiteindelijk Paco mee genomen. Paco had trouwens geen naam gekregen dus de naam heb ik hem gegeven.
In eerste instantie heb ik hem lekker laten wennen, echter uiteindelijk tijdens zijn verkenningstochten ging hij toch steeds weer naar Chico toe, en daar was hij uiteindelijk ook niet meer weg te slaan.

Paco en Chico zijn nu een echt stelletje geworden. Ze kunnen niet meer zonder elkaar. Dus eigenlijk hebben niet alleen mijn vriend en ik haar geadopteerd, maar heeft Chico hem ook een klein beetje geadopteerd van mij.


Tjipie lover

Toen mijn Imber was overleden heb ik voor Bliksem ook een volwassen man uitgezocht, wou zeker zijn dat ik een mannetje erbij had (genaamd Donder).

Zon halfjaar daarna kwam er een grasparkietje aanvliegen en ging bij mijn buurman op het hoofd zitten, die gaf hij aan mij omdat ik al grasparkieten had!
heb natuurlijk eerst gemeld dat ik een aangevlogen parkietje in huis had zodat iemand die haar miste haar weer terug kon vinden.
niemand kwam en daar hoopte ik ook op.
Heb Lucky dus echt geadopteerd!! ps: mijn ouders noemen haar zwerver, zielig he!!

groeten ank.