Een grasparkietje adopteren.

Gestart door Parkieten-Freak, maart 19, 2007, 23:16:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Crowsoul

Ik heb er vandaag ééntje geadopteerd.
Het dutsje stond al 10 dagen naast het lijk van z'n baasje.
Gezien ik een ongelooflijke dierenvriend ben stelde ik me kandidaat bij de agenten.
Helaas weet ik niks van parkieten.
Ik heb zo snel mogelijk de kooi en alle attributen grondig geschrobd en hem vers eten water en zand gegeven.
Nu ben ik op zoek naar meer info over het beestje.
Het geslacht zie je aan de kleur van z'n neusje.
Maar zijn neusje ziet er niet zo goed uit.
Of kan het zijn dat het neusje er zo uit ziet omdat hij nog heel jong is?
Ik heb foto's gemaakt.
Kan iemand me helpen aan de hand van die foto's te zeggen welk geslacht het is,
Hoe oud het zou kunnen zijn en of het neusje er zo uit ziet wegens ziekte of gewoon door de leeftijd.
Merk wel dat het beestje herleeft nu.
eten => wassen => krabben => eten => wassen => krabben
En hier en daar een bescheiden schilpje.



[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Ten eerste: Super dat je je over dit mooie beestje hebt ontfermd!  ;D

Je hebt een mooi volwassen popje! Die nu trouwens een beetje aan het einde van haar rui is. Hoe oud ze is, is niet te zeggen. Ze is in ieder geval volwassen. Bij een popje is het neusdopje niet zo mooi egaal als dat van mannetjes (een donkerblauw neusdopje), dit komt door de hormenen, en is niks om je zorgen over te maken!

Lees je maar goed is op het forum, en de site www.parkietenfreak.nl

Groetjes, Marit

Crowsoul

#42
THX.
T'is dus een flinke gezonde meid.
Maakte me al zorgen.
Maar haar linker neusgaatje lijkt wel toegegroeid.
Misschien zie je het op de foto.
Hoef ik me daar zorgen in te maken?
We danken u alvast.

Aan de mods. Sorry voor de dubbel post maar ik slaag er niet in het alve mislukte bericht te wissen. Inmiddels verwijderd ;). Gr. Ingrid
Vergeet me mijn noob gehalte.

Milo-Pixel

Nu je het zegt... Het neusgaatje lijkt inderdaad dicht te zitten.. Veel kun je hier zelf niet aan doen, ik zou even een bezoekje aan een dierenarts (het liefst een met verstand van vogels) brengen. Hij kan dan als het goed is meer duidelijkheid geven.

Crowsoul

Citaat van: Milo-Pixel op juni 16, 2008, 17:36:52
Nu je het zegt... Het neusgaatje lijkt inderdaad dicht te zitten.. Veel kun je hier zelf niet aan doen, ik zou even een bezoekje aan een dierenarts (het liefst een met verstand van vogels) brengen. Hij kan dan als het goed is meer duidelijkheid geven.
Nogmaals bedankt.  Ik ben heel blij, haar neusje is vanzelf weer opengekomen.
Waarschijnlijk een reactie op die tien lugubere dagen zeker?

Safrena

Hey Crowsoul

Welkom op het forum

super van je dat je het parkietje hebt opgevangen en een nieuwe thuis hebt gegeven.
Zij is heel mooi en inderdaad naar het einde van haar rui toe  ;)

Echter zou ik je graag de raad willen geven om toch het advies op te volgen dat Marit je al mee gegeven heeft en met haar toch even langs een vogelarts te gaan.
Ik zie op de foto dat haar snaveltje net onder de neusdop anders (donkerder) kleurt dan de rest van haar snaveltje en dit kan beter even nagekeken worden in verband met haar sinussen en eventueel vitamine gebrek  ;)

Vele groetjes

Crowsoul

Citaat van: Safrena op juni 17, 2008, 22:27:44
Hey Crowsoul

Welkom op het forum

super van je dat je het parkietje hebt opgevangen en een nieuwe thuis hebt gegeven.
Zij is heel mooi en inderdaad naar het einde van haar rui toe  ;)

Echter zou ik je graag de raad willen geven om toch het advies op te volgen dat Marit je al mee gegeven heeft en met haar toch even langs een vogelarts te gaan.
Ik zie op de foto dat haar snaveltje net onder de neusdop anders (donkerder) kleurt dan de rest van haar snaveltje en dit kan beter even nagekeken worden in verband met haar sinussen en eventueel vitamine gebrek  ;)

Vele groetjes
THX
Ok doe ik zeker.
Ik zoek effe uit wie goed is hier in het Gentse.
Dan kan ik haar eventueel een extra vitamintje geven.
T'is wel leuk te zien hoe ze herleeft.
Het roerloze vogeltje is nu een energie bruisend popje :D
Ik zal gerust zijn als ik er de vogelarts mee bezocht.

Safrena

Hey Crowsoul

Volgende dierenartsen in het Gentse zouden goed zijn  ;)
Zelf heb ik geen ervaring met hen, omdat ik altijd naar roosdaal (ternat) ga  ;)

Dr.Croux J.& Van de Walle Cl.
V Braeckmanlaan 90
9040 St- Amandsberg
Tel: 09-2283321
Fax: 09-2383142


Deconinck G.
Brusselsesteenweg 661
9050 Gentbrugge (Gent)
tel: 0476-554426

Vele groetjes

Tine

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb dus ook een parkietje geadopteerd. Het beestje heeft twee jaar in een volière gezeten met een 10-tal andere parkietjes maar die zijn ondertussen allemaal gestorven en Phoenix (zo heb ik haar gedoopt) bleef als enige over.
Ze zaten in een kelder (met raampjes) dus ze zat daar maar in haar eentje te wezen, vandaar dat ik haar geadopteerd heb. Ik ben totaal nieuw in de parkietenwereld en wist ook niet dat het zo'n slimme vogels waren! Ik heb haar op een kleine week handtam gekregen (dit is, ze komt op mijn hand zitten maar enkel als ik ook wat lekkers bijheb  :P) en ga nu elke dag wat met haar oefenen. Ik ben haar ook vanalles aan het leren eten (sepia, appel, trosgierst, vogelmuur) omdat ze altijd enkel parkietenzaad heeft gekregen.
Vogelmuur vindt ze het lekkerst maar dit mag ik haar niet te veel geven natuurlijk. In ieder geval ben ik blij dat ik haar geadopteerd heb en ik hoop dat we snel in ons huisje kunnen gaan wonen zodat ze in de kelder wegkan.

Groetjes,
Tine

PS: Ik zag hier iemand over dierenartsen praten... weet iemand een goede dierenarts voor parkieten in of rond Leuven?

Caradow

Op de website staat een lijst met dierenartsen met verstad van vogels in de Benelux

Tine

Ze zijn wel allemaal redelijk ver van Leuven, enkel Brussel lijkt me te doen met een parkiet.
Maar goed, ik heb het *hout vasthouden* niet dringend nodig, i was just wondering in case...

Ingrid dV

Hallo,

Ook ik heb adoptiekinderen thuis.
Vorig jaar heb ik Guus geadopteerd aangezien er een kind van dat gezin allergisch werd. Guus was toen zo'n 2 jaar oud en ik had zelf ook een parkiet van die leeftijd: Ramses.
Ramses is in juli helaas overleden.
Vandaag heb ik ons 2e adoptievogeltje opgehaald: Cooper.
Deze is plm 3,5 jaar oud en nu dus ongeveer even oud als Guus.
Cooper ging weg omdat hij teveel alleen thuis was: niet echt gezellig voor haar.
De eigenaresse vond het ook vreselijk, maar vond dit de beste oplossing.
Ze staan nu allebei nog naast elkaar in aparte kooien.
Vanavond mogen ze aan elkaar snuffelen. Ben benieuwd hoe ze elkaar vinden.

Irene

Hoi Ingrid,

wat leuk dat jij Cooper hebt geadopteerd. Komt ze toevallig uit Zwolle en heb je haar via Marktplaats? Hier hadden wij ook op gereageerd omdat wij een vriendinnetje voor Coco zoeken.
Veel plezier met haar!

Coco hebben wij ook geadopteerd/overgenomen van een oudtante waar hij veel te veel alleen was. Geen seconde spijt gehad en hij is nu een volwaardig gezinslid.

groetjes
Irene

Ingrid dV

Hey Irene,

Yep, we hebben Cooper in Zwolle opgehaald. Lange reis (wonen zelf in Amstelveen), maar absoluut de moeite waard. Guus had ik in Tilburg opgehaald.
Tja.....wat je ver haalt....
Ze zitten nu bij elkaar in de kooi en babbelen met elkaar.
Ik hoop voor je dat je een nieuw maatje voor Coco vindt.
Alleen is ook maar alleen toch?

dianatjuhh

ik heb in 2007 2 grasparkietjes geadopteerd 2 mannetjes 1 groen die heb ik nog en 1 blauw die was tam ze waren 3 a 4 jaar oud. die heb ik aan een kennis gegeven die zocht een leuke tamme grasparkiet.

en ik heb in begin 2008 een koppel verwaarlooste koppelroodruggen van iemand meegenomen 5 en 6 jaar oud. ze waren er heel slecht aan toe, ze misten bijna alle teennagels ze hadden en te kleine kooi, alleen standaart parkietenvoer en water en een broedblok voor kanaries of zebravinken of zo. echt zielig. ik had helaas al een koppel roodruggen en 2 koppels kun je niet samen houden heb ik gemerkt.. dus ik heb ze opgeknapt tot ze helemaal gezond waren en heb ze afgegeven aan een goed adres. ze zitten nu binnen in een huiskamer voliere en hebben het goed naar hun zin...
dus ik voel me er goed bij. dat ze nu een goed thuis hebben gevonden..

ik heb ook een tamme valkparkiet man 4 jaar oud overgenomen van iemand een wildkleur, die zat altijd in een kanariekooi zit nu samen in een kooi met mijn andere tamme valkparkiet pietje pop. geen koppel whahaha niet echt.

en nog een koppel niet tamme valkparkieten ongeveer 4 jaar oud. een lutino pop en een wildkleur man. mooie vogels.

een koppel albino grasparkietjes waarvan de pop 1,5 tot 2 jaar oud van is.

de rest van door mij gekochte vogels dit jaar was jong. 1-1 rosella waren 3 maanden oud, 4 grasparkietjes van 3 maanden tot 9 maanden oud.

Plumeau

Van Lorne weet ik het jaartal niet meer (ik dacht 2006), maar hij stond volwassen en in een te kleine kooi op het internet. Ik zocht toen een maatje voor een oude dame (Macha, overgenomen van mijn moeder) en hij was een van de weinige volwassen dieren die ik kon vinden. Nadat Macha overleed vond ik online weer een oudje: Selano. Zij is helaas maar kort bij me geweest, maar haar laatste maanden is ze heerlijk klef geweest met Lorne  :-* Dat was veel beter dan de vinkjes waar het vorig baasje haar samen mee hield... Selano kon niet vliegen, dus mocht ze via een trapje van en naar de grond als ik Lorne los liet vliegen. Die schat heeft een hekel aan op de grond komen, maar hij ging dan toch wel vaak even bij haar zitten! In de kooi zaten ze echt altijd elkaar te voeren, zo close is nog geen van mijn duo's geweest.

Na deze 2 volwassen tweedehandsjes ben ik toch maar eens gezwicht voor een jonkie, dus Baringa tel ik niet mee ;) Ik ben Baringa's derde eigenaar: de fokker had haar aan mensen verkocht die achteraf toch meer met valkparkieten dan met grasparkieten hadden. Ze was nog maar een paar maanden toen ze hier kwam.

Marjolein90

Ik heb mijn parkietje, Pino, van een collega van mijn moeder geadopteerd. Zij kon hem niet meer houden, omdat hij dan vaak alleen was en veel ging krijsen, wat ze zielig  vond. En ik was al een tijdje opzoek naar een leuk parkietje. Zij had hem al wel een paar woordjes geleerd. Ik heb hem inmiddels 4 jaar en hij vermaakt zich prima hier. Het is een kletskop en hij geniet van aandacht, als hij vind dat hij daar niet genoeg van krijgt laat ie het horen ook!

MenM

Wij hebben ook een grasparkietje geadopteerd.

Ze was van een zus van mijn oma. Helaas gaat zij waarschijnlijk naar een verzorgingshuis.

Ze heeft nog een tijdje bij mij ouders gestaan, omdat nog niet helemaal zeker was of ze nog terug ging naar haar bazinnetje.

Bij ons heeft ze 3 andere vriendjes en kan ze volop vliegen, waar ze nog wel een beetje moeite mee heeft (beide).

Fankie

Ik heb dus Fankie geadopteerd van een kennis zijn vriend. Het arme had zichzelf helemaal kaalgeplukt en was er vreselijk aan toe om te zien :(

Zij woont nu 3 en halve week bij ons en je ziet haar elke dag mooier en gelukkiger worden :D

Ze is prachtig nu, het is alleen een felle tante die als ik in haar kooi kom nog wat angstig is en dan bijt ze.

Als ik in de kooi rommel en haar eten en drinken geef dan vind ze het wel prima.

Ze is lekker aan het keuvelen en aan het spelen met haar speelgoed, dat had ze niet maar vind ze prachtig :D

Hier mag ze gewoon oud worden en ik zie wel hoe tam ze gaat worden, mij gaat het erom dat zij gelukkig is. De eerste dagen ging ze vaak op de kooi zitten maar daarna is zij haar kooitje niet meer uitgeweest, terwijl het deurtje gewoon open staat als ik er ben. Ik vind haar gezellig en zij mij dus we zijn vriendinnen ;)

Pietjes

Nee, ik heb heel bewust een jong Pietje gekozen. Heb wel op marktplaats gezocht e.d. maar omdat TomTom niet tam is heb ik besloten om al m'n tijd in een jong parkietje te steken. Ik hoop dat het een mannetje is. Wil graag een keer een nestje.

Daarom kijk ik het even aan wat het wordt (is) anders adopteer ik wellicht wel een oudere parkiet waaraan je wel kunt zien dat het een mannetje is.

Ik vroeg me alleen af waarom dit topic? Ik kon er niet echt een duidelijke vraag in je beginpost vinden??
Niets ergs ofzo hoor, ik vroeg het me gewoon af.