Valkparkieten voer goed voor grasparkiet?

Gestart door harisa, maart 16, 2007, 12:29:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

harisa

Hi!
Wij hebben en valkparkietje gehad. Deze werd ziek en is overleden. Nou hebben wij nog een hele grote zak voer staan. Over 2 a 4 week krijgen we 2 jonge grasparkieten.  :-* Kunnen wij dat valkparkietenvoer aan de grasparkieten geven?

Danielle

Ik heb twee grasparkieten en een valkparkiet.
Ik heb voor beide voer van xtravital gekocht.
De zaden zijn over het algemeen hetzelfde. Alleen bij valkparkieten zitten ook een aantal grote zaden tussen, zoals zonnebloempitten.
Deze krijgen grasparkieten niet gepelt. En vooral jonge grasparkieten zullen moeite hebben met de grotere zaden.
Nu geef ik zelfs mijn valkparkiet het voer van de grasparkieten, omdat deze ook nog niet de grote zaden kan pellen  :-X.
Je zou eventueel nieuw voer kunnen kopen voor grasparkieten en dit dan mengen met het voer voor valkparkieten.

harisa

Dus er zitten geen giftige dingen in voor grasparkieten? Ik denk dat ik ze dan maar gewoon valkparkieten voer geef en als dat op is kopen we gewoon grasparkieten voer. Of inderdaad beetje mengen. Want het is wel zonde om die hele zak weg te gooien!

Parkieten-Freak

Jonge grasparkieten zou ik zeker geen valkparkietenzaad aanbieden.
Koop gewoon een nieuw pak XtraVital , wellicht kun je het onaangebroken pak ruilen in de dierenwinkel. Als het pak geopend is, gooi het voer dan gewoon weg.
(Bederf)


karin v h

Je moet inderdaad een nieuw pak kopen voor je nieuwe parkietjes. Je hoeft het andere zaad niet weg te gooien geef het buiten aan de vogeltjes. ;) Die zijn er vast heel blij mee.

Danielle

Hoi Parkieten-Freak en Karin,
MIj was het opgevallen dat er precies dezelfde zaadjes in de pakken zit bij de xtravital pakken voor valkparkieten en grasparkieten.
Bij de valkparkieten variant zitten er echter nog wat extra grote zaadjes in.

Maar ja....... misschien is het inderdaad beter voor de zekerheid nieuw eten aan te schaffen, zodat je zeker weet dat je nieuwe parkietje geen tekorten krijgt

karin v h

Hallo Danielle,
Harisa praat over 2 jonge parkietjes, die moet je dan toch geen zaad geven wat groter is, eerder wat kleiner is. Ja, als de houdbaarheidsdatum voorlopig nog goed is dan zou ze het volgens mij over 3 maanden kunnen mengen.
Maar dan zou ik het zelf maar aan de musjes buiten geven. ;)
Groetjes karin

kekavo

Ik zou het inderdaad niet doen, als het om jonge parkietjes gaat. De basis van het voer is hetzelfde, alleen zitten er bij valkparkieten inderdaad wat grotere zaden doorheen als zonnebloempitten en saffloorpitten. Het lijkt me wat omslachtig om die er allemaal uit te halen.
Andersom was geen probleem geweest, maar dit zou ik niet doen.

Groetjes, Karin