Dinky heeft een nieuw tehuis

Gestart door judoka890, maart 17, 2007, 15:55:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judoka890

hoi hoi
dinky is vandaag opgehaald door anita ik hoop dat dinky het naar zijn zin zal hebben
waar ik meer dan 100% op ga vertrouwen  ;)
ook al zal ik hem heel erg gaan missen het was tenslotte mijn maatje  :'(
ik wil anita heel erg bedanken  ;D

Mars

Hoi

Fijn dat Dinky een nieuw huis heeft! Hij zal het naar zijn zin hebben bij Anita.

Groeten Marcia

En nu ik hier dan toch schrijf... was het niet netjes geweest om mij even een Pb'tje terug te sturen, nadat ik ook interesse getoond had? Uiteraard mag je gewoon even per PB reageren, dat hoeft nu niet op het forum. Maar ik heb je mijn teleurstelling dat ik niets van je hoorde en vol spanning zat te wachten ook al via PB laten weten, ook geen reactie...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Fijn dat Dinky een nieuw thuis heeft gevonden! En bij Anita zal hij het zeker heel goed gaan hebben  ;D.

judoka890

ps: voor de mensen die op dinky hebben gerageerd ook allemaal heel erg bedankt!

Parkieten-Freak

Ik kreeg net een SMS van Anita, ze is nog niet thuis (file), maar Dinky vermaakt zich goed met zijn spiegeltje.
Hopelijk zijn ze snel in Apeldoorn! ;D


judoka890

pfff nu de avond is gevallen is het zo stil op mijn kamer  :'(
ik had nooit verwacht dat het zo zou tegenvallen die stilte brrr krijg er gewoon een rilling van
ik heb een smsje ontvangen dat dinky goed heeft gegeten en tegen zijn spiegeltje praat :D
hij zal het nu veel beter gaan krijgen
ennuhh
ik wacht nog even met een ander parkietje tot dat ik op me eigen woon dan wil ik er wel graag eentje hebben
maar die komt dan mooi in de huiskamer met natuurlijk een maatje erbij:)

Anita1983

#6
Hallo allemaal,

Gisteren een spannende dag voor Anneke, Dinky en voor ons!
Op de terugweg zat het inderdaad allemaal niet mee  :(, er was een ernstig ongeluk gebeurd op de A50 en hierdoor hebben we ruim anderhalf uur in de file gestaan...maar Dinky vermaakte zich prima. Hij kletste tegen zijn spiegeltje en had zijn voer ook al gauw ontdekt.
Thuis gekomen, hebben we hem lekker in zijn kooitje gezet zodat hij kon rusten van zijn reis. Chico was erg nieuwsgierig naar ons nieuwe vriendje, dus hebben we Chico even rond laten vliegen. Maar bang als hij was, durfde hij eerst niet op de kooi van Dinky te landen hihi  :P! Chico met zijn grote mond  :D
Hij kwam steeds dichterbij en hierna is hij rustig op mijn schouder polshoogte komen nemen. Dinky werd vriendelijk begroet met de woorden "hoi schat"!
Vannacht hebben we een nachtlampje aangelaten voor Dinky, zodat hij toch iets kon zien.

Vanochtend maakte ik me eerst even zorgen om het teentje van Dinky. Gisteren voordat we Dinky opgehaald hadden, was er een ongelukje gebeurd, waarbij het teentje van Dinky gewond geraakt was. Hij trok vanochtend zijn pootje steeds op en hij was iets dikker. Mijn buurman (onze persoonlijke dierenarts hihi) erbij gehaald en hij zei dat dit een normale reactie was en dat het teentje (gelukkig) niet ontstoken was! Goed in de gaten houden zei hij en als het erger wordt, gaan we morgen naar de dierenarts. Maar... het gaat gelukkig alleen maar beter! Hij springt in zijn kooi van stok naar stok en is er vandaag zelfs al uit geweest!!! Hij zat op onze vinger en heeft een paar rondjes gevlogen. Hij begint al lekker te wennen en... te kletsen!  ;)

Het contact verliep erg goed tussen Chico en Dinky. Omdat ze beiden tam zijn, hebben we ze voorzichtig samen uit de kooi gehaald. Ze zaten vlak bij elkaar en Chico wilde Dinky elke keer voorzichtig aanraken, maar hij durfde het niet hihi! De eerste stap is dus gezet  ;D

Ik zal even een paar foto's laten zien van Chico en Dinky.

@ Anneke (judoka), bedankt voor je vertrouwen, het komt helemaal goed met Dinky  ;D

Liefs, Anita

[verwijderd door de beheerder]

Trippy

Wat fijn dat het zo goed gaat !

En dat Dinky en Chico al vrij goed met elkaar kunnen opschieten.

Succes verder,

Groetjes,Ursula

Scotty - Keecko

Hoi Anita,

Wat fijn dat het zo goed klikt tussen Dinky en Chico :)
En wat een lieve vriendjes zo bij elkaar :-*

Echt heel goed dat je Dinky hebt opgevangen ;D
En het teentje komt vast wel goed.

Veel plezier met de vriendjes!

Groetjes, Ilse

Sonja

Hoi Anita,

Super dat het meteen al zo goed klikt tussen Chico en Dinky! ;D
Maar wat wil je ook, als je zo lief begroet wordt, door je kersverse parkietenvriendje.... ;) ;D

Het worden vast hele dikke maatjes!

Heel veel plezier met je 2 lieverdjes! :-*

Groetjes, Sonja.

Anita1983

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!  ;)
De twee vriendjes hebben net elkaars kooien verkend. Eerst Dinky die van Chico en dit vond Chico goed. Hij ging er bij in zitten hihi! Later zat Dinky in zijn eigen kooi en toen kwam Chico bij hem op visite. Ze zijn nog steeds erg nieuwsgierig naar elkaar. Chico probeert Dinky telkens voorzichtig aan te raken, maar durft het nog niet helemaal. Wel schattig hoor als je die twee zo naar elkaar ziet staren hihi en heeeeel voorzichtig steeds weer een stapje dichterbij komen  :-*
Dinky zit nu lekker in zijn kooitje, we zorgen er goed voor dat hij regelmatig rust krijgt. Hij is nog erg jong en Chico heeft een overdosis aan energie! Maar Dinky kan dit zelf ook goed aangeven, als hij er genoeg van heeft gaat hij zelf in zijn kooitje. En dan komt Chico ons gewoon weer lekker knuffelen!
We zijn echt super blij met Dinky! En hopen dat ze straks dikke maatjes worden!  ;)

Liefs, Anita

ps. Ik heb het teentje van Dinky eens goed bekeken en volgens mij is zijn nagel gebroken  :(, hierdoor heeft het waarschijnlijk ook erg gebloed, doordat het adertje in zijn nagel beschadigd is. Als hij te druk is geweest, trekt hij weer even met zijn pootje. Maar gelukkig gaat het al steeds beter. Hij is nu lekker aan het smikkelen  ;)

Safrena

Hey Anita

Gewoon super dat je Dinky een liefdevolle thuis hebt gegeven
Super dat het tussen de twee ventjes zo goed klikt

Binnenkort zullen ze de beste vriendjes zijn ;D

Veel plezier met je twee lieverdjes

Vele groetjes

Chicowen

Hej Anita,

Ik vind het echt super dat je Dinky zo'n leuk thuis hebt gegeven!
Zo te horen gaat het super goed!!

Veel plezier met je lieverdjes!

Liefs Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

judoka890

oeee vreselijk met het pootje van dinky:(
maar wij wilde de hond afscheid laten nemen van de hond snuffel ze waren dikke maatjes van elkaar
en toen dinky wegvloog sprong de hond overeind en daar schrok dinky van en vloog tegen de koelkast
dus vandaar ik wil namelijk niet dat jullie het idee hebben dat ik dinky slecht verzorgd hebben
@ anita ik ben jou zo dankbaar dat je voor dinky gaat zorgen ennuh hij zit graag op de grond dus niet schrikken als hij ineens op de grond blijft zitten :P

Anita1983

#14
Met het teentje van Dinky gaat het beter  ;D! Hij is niet meer dik! Zijn voetje is nog wel wat warmer dan de andere, maar het ziet er goed uit! Zijn teentje is niet meer rood (alleen nog iets bij het uiteinde). Het nageltje is kapot, dus ik denk dat deze eraf gaat vallen binnenkort. Ben blij dat er verbetering in zit!  :D

@ Anneke (judoka): Ik heb zeker niet het idee dat je Dinky slecht verzorgd hebt! Dinky ziet er goed uit en heeft een mooie kooi met speeltjes!  ;)
Op de grond zitten heeft hij hier nog maar één keer gedaan (heel kort), maar voor de rest vindt hij het heerlijk om op zijn kooi te zitten of op die van Chico  :P. Verder heeft hij al veel verkend; de kast, de deur, de lamp... alleen de parkietenboom nog niet! Maar dit zal binnenkort ook wel komen!
Hij heeft het in ieder geval naar zijn zin, want vanaf de eerste avond was hij al druk aan het knarsen met zijn snaveltje! En dit is een teken dat hij zich ontspannen en prettig voelt  :)

We zijn erg blij met Dinky! Hij is echt een schatje  :-*

Liefs, Anita




[verwijderd door de beheerder]

judoka890

hoi hoi
hier nog een paar fotos van mij en dinky samen die het beste gelukt zijn:P
nu zien jullie ook eens hoe tam hij is :D

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Geweldig dat er zo veel adoptie 'ouders' zijn voor de parkietjes  ;D

En natuurlijk ook geweldig dat Dinky 'n mooi nieuw thuis heeft gevonden. Fantastisch!!

Groetjes, veel plezier en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

judoka890

we zijn nu weer een aantal dagen verder en ik ben een beetje aan het idee gewend dat dinky niet meer op mijn kamer is
maar toch blijft het erg stil :(

Josephine

Ik zie dit topic nu pas :-[
@Anita,, goed dat je Dinky hebt opgevangen!!!
@Judoka,, Het is altijd wennen als je altijd een parkietje gewent ben en nu is hij er ineens niet meer!!!

Veel succes!

Anita1983

Hoi hoi,

Chico en Dinky maken het uitstekend!  :D
Volgend weekend gaan ze mee verhuizen  ;D
Met het teentje van Dinky is het ook weer helemaal goed!
En die arme Chico ziet er niet uit  :P, hij is enorm in de rui, dat arme diertje.

@Judoka (Anneke), als je wilt weten hoe het met Dinky gaat, mag je me altijd mailen!  ;)

Dan zet ik nu een slotje op dit topic *klik*

Liefs, Anita
En dikke parkietenknuffels van Chico en Dinky  :-*