speeltjes?

Gestart door Callisto, maart 16, 2007, 00:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Callisto

hoi,

Sinds een week is kleine Frits nu bij mij, alleen hoorde ik in de dierenwinkel waar ik spulletjes ging halen voor ik hem had dat ik beter nog geen speeltjes kon kopen omdat dit niet bevorderlijk is voor het tam zijn. Zeker geen glimmende dingen zoals spiegeltjes en een belletje waar hij zichzelf in zou zien omdat hij dan naar z'n spiegelbeeld zou trekken. Nu was hij al grotendeels tam toen ik hem kreeg, de kweker was er namelijk veel mee aan de slag gegaan. Nu is hij een week bij mij, het tam zijn is goed alleen laat hij wel het wel merken als hij geen zin heeft in aaien, dan vliegt hij gewoon weg :). Mijn vraag is dus ook of ik nu al wel speeltjes in zijn kooi kan gaan hangen, ik vind het zo zielig als hij niets te doen heeft in zijn kooi, hij laat 't ook merken dat hij wil spelen, door met z'n trapje te gaan rommelen of z'n etensbakje z'n snavel te laten voelen ;). En zo ja, wat voor speeltjes, ik bedoel, natuurlijk de parkietenspeeltjes maar bijv een belletje of spiegeltje kan dat ook al?
Bedankt alvast!

Liefs, Calli

Mars

Gewoon lekker ophangen. En als hij nou niet bij zijn spiegeltje weg is te slaan (niet uitproberen  ;) ) dan kun je het spiegeltje eventueel uit de kooi halen. Maar belletjes leveren geen problemen op.

probeer bij het kopen variatie in speeltjes te nemen: iets met geluid (belletje), een trappetje om te klimmen en klauteren, iets van hout om te knagen, ringen om mee te slingeren enz.

Geen speelgoed geven vind ik een erg slecht advies...

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Callisto

welkom op het fourm

Ik sluit me aan bij de woorden van Mars
Een parkietje heeft echt wel speelgoed nodig, anders gaat hij zich behoorlijk gaan vervelen met alle gevolgen vandien (tot verenplukken)

Speeltje houden het tam maken helemaal niet tegen hoor, integendeel soms kan een speeltje goed helpen bij het tam maken

Ook ik vind het helemaal geen goed advies om je parkietje geen speeltjes te geven.

vele groetjes

Marieke-Tommy

Hoi Calli,
Je MOET speeltjes in de kooi hangen! :o Zonder speeltjes verveeld een parkietje zich en dan kan hij zich bijv. kaal gaan plukken. >:( (ik ben niet boos op jou maar op de winkelier ;)).

Of je een spiegeltje in de kooi hangt is je eigen keus. Iemand had mij verteld dat ik eerst beter niet kon doen in het begin maar wel als hij tam is. Maar Tommy heeft nu ook een spiegeltje en hij wordt er echt niet minder op mij gericht van. Ik zou bij een spiegeltje even kijken hoe jouw parkietje daarop reageerd. ;)

Heel veel liefs Marieke

Callisto

Hoi allemaal,

ik ga vandaag nog naar de winkel om speeltjes voor de ukkepuk te halen! Ik merk inderdaad dat hij zich weleens verveelt als hij in zijn kooi zit,  door met z'n trapje te gaan rommelen en z'n etensbakje "aan te vallen". Een trapje heeft hij dus al en hier maakt hij ook gebruik van, slaapt er zelfs weleens op :).

Bedankt voor 't advies!

en qua tamheid : het is een echte schat  :-*, de kweker had 'm al tam gemaakt, knuffelen wil hij niet altijd maar ja dat wil ik zelf ook niet altijd  :P

Liefs, Calli :)

Sam

succes met het uitzoeken van de speeltjes....
Vind het ook een beetje een raar advies van de dierenwinkel, juist omdat parkietjes nu eenmaal nieuwsgierige en beweeglijke beestjes zijn ;)

Sonline

Ik heb juist dmv een speeltje Mickey zover gekregen om op mijn hand te komen. Iets wat zonder zijn favoriete speeltje niet was gelukt. Sinds vandaag heeft Mickey ook een heuze speelplaats. Hij moet er nog wel een beetje aan wennen, maar ook daar kan ik hem heen lokken dmv zijn favoriete speeltje.  :-X

kekavo

Goed dat je toch speeltjes gekocht hebt!
Een parkiet zonder speeltjes verveelt zich heel erg.
Ook als hij nog niet tam zou zijn, krijg je hem met speeltjes ook gewon tam, hoor. Soms is het zelfs een hulpmiddel zoals Sonline al schreef.

Peter62

Ik heb een trappetje gekocht voor mijn parkietje. Als ik hiermee de kooi in ga dan springt ie vrijwel direct op het trappetje. Hij vindt nl. de schroefjes heel interessant.  :)

Het is wel handig want als ik Joepie in de kamer laat vliegen dan kan ik met behulp van het trappetje hem weer in de kooi terugzetten.  ;)

   

Callisto

bedankt voor alle antwoorden! Ik heb deze speeltjes gekocht :



de tweede hangt nog niet in zijn kooi omdat deze dan wel erg vol gaat worden ben ik bang, maar ik ga deze gebruiken voor een speelplaats voor hem (parkietenboom). Ook heeft hij een belletje en een schommeltje in z'n kooi nu, en de schat heeft de "klosjes" al aardig zitten bewerken  :-X!

P.S. dit topic mag op slot  ;)

Sonja

Hoi Callisto,

Leuke speeltjes voor je parkietje! :)
Een parkietenboom zal ook zeker in de smaak vallen! ;D

Je kunt de verschillende speeltjes ook af en toe eens afwisselen, dan zijn ze voor je parkietje weer "nieuw".  ;)

Veel plezier bij het maken van de parkietenboom!

Groetjes, Sonja.

En op verzoek een slotje. ;)