Wanneer doe je een parkietje weg?

Gestart door Marieke-Tommy, maart 15, 2007, 20:33:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Judith

Natuurlijk moet je goed nadenken voordat je een parkietje in huis neemt.
Maar als je na enige tijd toch zeker bent dat hun leven beter is bij een ander baasje, waarom zou je hem dan niet weg doen? Als je weet dat hij/zij daar gelukkiger zal zijn.
Ik zeg niet dat je het maar eens moet uitproberen, en als het niet leuk is, hem terug weg kan doen, zeker niet. Maar als je er echt over na had gedacht en toch merk je dat het niet het ideale huisdier voor je is, vind ik dat je hem beter een nieuw huisje kan geven.

Judith

Ukki

De vorige eigenaar van mijn parkiet Ukki moest Ukki wegdoen omdat ze te weinig tijd voor haar had, en haar nieuwe vriend was bovendien allergisch voor haar.
Dat vind ik eigenlijk wel een goeie reden.  :)
Ik zou Ukki nóóit wegdoen, alleen maar omdat ze een keer vervelend is.. Vanmiddag bv. was ze nogal chaggie, ze pikte de hele tijd, toen heb ik haar maar even met rust gelaten. (ik heb haar ook pas sinds gisteren, allemaal nog even wennen)

marij

#122
Hallo, ik kan zo boos worden als mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen voor hun huisdier, wij hebben een hond via internet 41/2 maand was zij bleek mishandeld te zijn wij hebben zo'n 21/2 jaar nodig gehad om over haar angst voor mijn man af te komen. Vroeger eens een keer een kitten meegenomen die het slecht had en niet verzorgd werd hij was zo ziek zat wel een paar keer per week bij de dierenarts toen hij een half jaar oud was kreeg ik het advies om hem in te laten slapen dit heb ik niet gedaan hij is uiteindelijk 29 jaar geworden. nu hebben we de 6 grasjes uit de schuur zij gaan niet meer weg ze hebben het goed nu en ik en de rest van het gezin hebben de verantwoordelijk voor hun welzijn, verzorging en een goed leven op ons genomen, ook het parkietje Winky want hij kan niet goed vliegen omdat zijn ene vleugeltje niet helemaal goed is. Wat ik bedoel dus denk eerst goed na voor je een huisdier neemt want ze zijn van jou afhankelijk en kunnen soms heel oud worden en bedenk ook dat als ze ziek zijn hebben ze professionele hulp nodig ook dit moet je incalculeren.
Mijn jongste dochter is meervoudig complex gehandicapt is zij hierdoor minder als iemand anders ik vind van niet.
Sorrie een heel verhaal maar zo denk ik erover.
Gr. Marij

p.s. De eigenaar van de dierenwinkel zei tegen mij met betrekking op de grasjes die we hebben gevangen in de schuur "de ergste dieren zijn de mensen".

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja

Tijgertje1992

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je je vogeltje weg hebt gedaan!
Misschien is het even moeilijk en tam maken dat duurt ook wel een tijdje maar daar moet je geduldig voor zijn!
Ben je dat niet dan kun je beter geen parkietje aanschaffen wat je zelf nog tam moet maken!
Mijn parkietje is ook nog niet tam en dan moet je er gewoon wat tijd aan besteden.
Als iedereen zijn vogeltje gewoon weg deed omdat hij schreeuwde of niet tam was dan zouden er veel parkietjes zijn zonder baasje!
Je hebt gedaan wat je hebt gedaan maar ik zou zo niet hebben gehandeld ;)

Gr

Sara

Een klein halfjaar geleden heb ik, na een jaar heel erg veel last te hebben gehad van niezen, jeukende ogen, een neus die de hele tijd dichtzit en snotteren, laten testen of ik allergisch ben. De uitslag was wel helemaal tegen mijn verwachtingen in. Ik bleek allergisch te zijn voor twee soorten bomen, voor grassen, voor huisstofmijt én voor grasparkieten. Er werd ook ruis in m'n longen vastgesteld en de dokter raadde me dan ook echt aan om meteen alle knuffelbeesten en grasparkieten 'uit het huis te verwijderen'. Mama wou toen natuurlijk meteen dat ik mijn grasparkieten weg zou doen, maar ik heb het tot nu toe nog altijd kunnen uitstellen. Ik heb sinds een halfjaar wel niet meer zo erg last van jeukende ogen en niezen als daarvoor, dus als het zo blijft hoop ik dat ik gewoon mijn parkietjes kan houden.
Ik weet niet echt waar de grens licht, ik denk dat een allergie wel een reden is om je parkietjes weg te doen, maar ik kan het niet over m'n hart krijgen, vooral omdat de situatie nu nog redelijk stabiel is.
Moest ik weer terug zo erg last hebben, dan zou mama me vast verplichten om ze weg te doen, dus voorlopig blijf ik hopen dat m'n allergie niet weer verergert.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

piet en vriend

Als je een huisdier neemt zorg je ervoor. Deze breng je niet terug of dump je niet in de natuur. Naast onze aangevlogen parkieten (die het nooit overleefd hadden als we ze niet binnen genomen hadden). Zien we hier regelmatig ook tamme konijnen en verwilderde poezen rondlopen. De beestjes zelf overleven het amper.

De poezen wel, maar helaas eten die de beschermde jonge patrijsjes, eendjes en andere vogels op.

Als een dier te veel af ziet, of als een kip te oud wordt. Verlos je ze zelf uit hun lijden, of je laat ze inslapen door een arts.

Mocht je door je eigen gezondheid niet meer voor dieren kunnen zorgen. Bijvoorbeeld mijn oma kon niet meer naar de kip en de haan lopen omdat ze te slecht ter been werd. Dan doe je ze weg naar iemand waarbij ze de ruimte hebben. Je eigen gezondheid vind ik wel voor gaan op een dier.

nannyjeff

hay hay

ik vind eigenlijk ook niet dat je je diertjes weg moet doen, helaas ben ik er zelf ook schuldig aan, ik heb namelijk 2 grasjes gehad, hele lieve leuke diertjes, maar ik kreeg een vriend en helaas was hij echt heeeeel erg allergisch voor parkieten stof, we hebben het best een tijd aangekeken maar het was voor hem geen doen meer!
Toen kwam mijn oma met de oplossing, zij wou ze heel graag hebben, en ik moet jullie zeggen dat ze daar echt een geweldig plekje hebben gekregen, ze zijn echt mega tam, ze praten heeeeel erg veel, en super gezond.
Ik ben blij dat ik toen die keuze heb gemaakt, alleen nu ik dus weer alleen ben met mijn zoontje, hebben we toch besloten om weer voor 2 van die schatjes te gaan. En dus zijn nu Pipi en Pipo onze nieuwe huisgenootjes.
En nee ik doe ze echt niet weer weg, hahahah blijf gewoon vrijgezel, en anders vraag ik eerst of diegene ook allergisch is :-\ :P
Dit wou ik toch ook graag even kwijt :P

groetjesss