Mannetje of Popje

Gestart door Martijns, maart 15, 2007, 18:02:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijns

Hallo allemaal,

Wij weten niet of ons parkietje Snoopy een mannetje of een popje is. Zou iemand ons hiermee kunnen helpen aan de hand van de foto's. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.
Ook is op 1 foto te zien hoe ze met zijn/haar kopje door de tralies komt. Ze is nog niet uit de kooi geweest omdat ze nog niet hand tam is. Is dit gedrag normaal? Zou hij/zij zo uit de kooi kunnen komen en doet ze zichzelf zo geen pijn?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.

Groetjes, Martijn

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Hoi Martijn,

Snoopy is waarschijnlijk een mannetje, zo aan de roze neusdop te zien ;)

Over de kooi:
Wat voor kooi heb je precies? Het is in ieder geval wel duidelijk dat de kooi waarschijnlijk niet voor grasparkieten bedoeld is. Misschien meer voor valkparkieten? Of voor knaagdieren? ???
Hoever staan de tralies bij elkaar vandaan?

Bij een goede grasparkietenkooi hoort een parkietje niet zijn hoofdje zo door de tralies te kunnen steken. Het lijkt me het beste dat je een andere kooi voor Snoopy gaat kopen. Stel je voor dat hij straks een keer met zijn kopje blijft haken, of dat hij ontsnapt, zonder dat er iemand thuis is...
Ik zou geen risico nemen...

Je hebt in ieder geval een prachtig parkietje :-*

Groetjes, Ilse

Caradow

Een mannetje, denk ik...

En ja, snoopy kan zichzelf op deze manier ernstig verwonden, of erger...

Marieke-Tommy

Hoi Martijns,
Volgens mij is Snoopy ook een mannetje. Dat zie je aan de roze neusdop.

Als ik jou was zou ik maar een andere kooi kopen want dat hij er zo ver doorheen kan met zijn koppie is echt niet goed.

Wel een schatje van een parkietje! :-*

Heel veel liefs Marieke

Martijns

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Snoopy is inderdaad een lekker ventje :-*
Fijn trouwens, een dierenwinkel om advies vragen voor een kooi ::)
We gaan maar meteen op zoek naar een andere.
Wat vinden jullie van deze, voor we weer een verkeerde aanschaffen? En zouden hier (later) ook twee parkietjes in kunnen?

http://www.papegaaienkooi.nl/images/Parkietenkooien/mandy/mandy.htm

Bedankt weer!

Sonja

Hoi Martijn

Voor 1 parkietje is de kooi wel goed, maar voor 2 vind ik hem persoonlijk echt te klein.
Je moet bedenken dat er ook nog ruimte over moet blijven voor nog een voer- en drinkbakje en speeltjes e.d.
Er moet dan nog voldoende bewegingsvrijheid overblijven.

De afstand tussen de spijlen mag voor grasparkieten niet meer dan 1 cm. bedragen.

Snoopy doet trouwens zijn naam eer aan! :-*

Groetjes, Sonja.

Mars

Zo, he! Levensgevaarlijk. Zo snel mogelijk een nieuwe kopen! Nog even een toevoeging: horizontale spijlen zijn het gemakkelijkste.
En met deze kooi terug naar de dierenwinkel en je geld terugeisen! Want dit ahdden ze je niet moegen verkopen, zeker niet als jij advies vraagt!

Maar ehm, het is een mooi mannetje hoor! Dus voor jou geen problemen met uitzoeken van een tweede: zowel mannetje als vrouwtje is prima!

groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Martijns

Zijn we weer even. Omdat we op den duur toch een vriendje willen halen voor Snoopy willen we wel een kooi die geschikt is voor 2 parkieten.
Is deze wel groot genoeg? http://www.papegaaienkooi.nl/images/Parkietenkooien/maaike/maaike.htm

Sonja

Hoi Martijn,

Ja hoor, deze is prima. ;)

Als je nog eens twijfels hebt, bedenk dan dat een kooi wel te klein kan zijn, maar nooit te groot. :)

Als je straks 2 parkietjes hebt, zorg dan dat je alles dubbel hebt, voer en drinkbakjes etc.

Veel plezier met Snoopy! :-*

Groetjes, Sonja.

Gerrit

Ik heb de vraag ook een gesteld en het antwoord was dat Gerrit een popje zou zijn.
Nu weet je het natuurlijk nooit zeker en foto's kunnen erg vertekenen.

Misschien kunnen de deskundige nog een keer een oordeel geven.
Dit zijn 2 foto' op verschillende momenten genomen.
Zelf denk ik dat Gerrit toch een mannetje is.

Is er iemand die mij het verloop kan vertellen van de verkleuring?

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Hoi Gerrit,

Ja, Gerrit is inderdaad een mannetje :)
Een prachtig mannetjesparkietje!

Je ziet aan de neusdop al dat hij paars is (zelfs al een beetje blauw doorschijnend), nu zal hij eerst een tijdje zo blijven (of nog iets donkerder worden) en rond de 5 maanden zal de dop steeds meer donkerblauw gaan kleuren :)

Groetjes, Ilse

Mars

Lijkt mij ook een mooi ventje hoor!

Vaak wordt er gezegd dat parkietjes zo rond de 8/9 maanden wel een duidelijke definitieve neusdopkleur hebben. En bij Gerrit gaat het al de goede kant uit.

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Martijns

We willen even laten weten dat we vandaag een nieuwe kooi hebben gekocht. Een iets andere als op de foto, de afmetingen zijn 53x34x75 (lxbxh).
Horizontale tralies, behalve aan de zijkanten, en 1 cm breed  ;). Bedankt voor jullie tips! ;D
Groetjes Martijn en Marinka

Mars

Mooi zo! Daar zullen Snoopy en (toekomstig) vriendje enorm blij mee zijn!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..