Samen laten vliegen,of niet ?

Gestart door Trippy, maart 14, 2007, 17:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo,

Ik heb Trippy nou ongeveer een maand en hij is héél erg tam.
Ik heb Wizzy en Woppy nu 7 maanden en die zijn totaal niet tam.

Ik wil erg graag er ook een vriendje voor Trippy bij,maar voor ik er een vriendje voor Trippy bij kan nemen moet ik eerst even nadenken of het allemaal kan en moet ik een grotere kooi aanschaven. De reden dat Trippy niet bij Wizzy en Woppy staat is dat Wizzy en Woppy totaal niet tam zijn.

Nou zit ik al een poosje te denken of ik Trippy nou samen met Wizzy en Woppy moet laten vliegen of niet ?

Ik ben bang dat Trippy niet meer tam zal zijn,en of dat hij wordt ''genegeerd''.
Wizzy en Woppy zijn nog al kloos met elkaar vandaar. Ze tjilpen al erg vaak ''met elkaar''.

Is het wel verstandig om ze samen los te laten vliegen en maak ik Trippy hier niet ongelukkig mee ?

Het duurt nog ongeveer een half jaar voordat ik de mogelijk heb om Trippy een maatje te geven.

Groetjes,Ursula

karin v h

Hallo Ursula,
Heb je al eens geprobeerd om de 3 parkietjes bij elkaar te zetten om 1 kooi.
Het wil niet zeggen dat als er 2 niet tam zijn dat de tamme parkiet daar niet bij kan.
Ik zou eerst eens proberen de parkietjes in 1 kooi te zetten en er wel bij blijven. Gewoon is kijken of dat gaat.

Heeft Trippy al eens los gevlogen?
Als Trippy nog nooit heeft los gevlogen kun je dat altijd eerst proberen voordat je ze alle drie los laat. Kijk maar eens wat ze gaat doen. Misschien gaat ze ook wel bij de andere op de kooi zitten en gaan ze elkaar zo betasten of toespreken.

Dit zijn de eerste stappen die ik eerst een zou uitproberen voordat ik ze alle drie zou loslaten.
groetjes karin

Josephine

Als ik jou was zou ik eerst Trippy een keer alleen laten vliegen in de kamer waar de andere 2 ook staan. Je kan dan even kijken wat ze doet. Gaat ze bijvoorbeeld meteen naar die andere 2 of kan het haar helemaal niks schelen? En dan kan je ook even kijken hoe het klikt...

En als je ze samen wilt laten vliegen zou ik ook zoals Karin al zei, ze eerst in de kooi aan elkaar laten wennen. Dan kan je zelf als het niet goed gaat Trippy eruit halen. Als ze door de kamer vliegen is het misschien lastig om ze uit elkaar te halen.

Groetjes Josephine

Mars

Graag sluit ik me aan bij bovenstaande reacties: je hoeft niet bang te zijn dat een tam vogeltje in eens niet meer tam is. Wel kan ze even haar aandacht voor jou kwijt zijn. Maar kijk eerst maar eens of ze de andere twee op gaat zoeken en zet dan na een tijdje ook hun deurtje maar open. ik weet niet of Wizzy en Woppy dan meteen de kooi verlaten of een beetje rond de kooi blijven?

Daarnaast wil ik je graag meegeven dat je het komende half jaar (voor de komst van het andere parkietje) eigenlijk zou moeten besteden aan het tam maken van Wizzy en Woppy. Blijkbaar is het voor jou erg belangrijk dat ze tam zijn, want anders had je Trippy niet gekocht en was je daar nu niet zo blij mee. Ook je andere twee parkietjes verdienen je liefde en aandacht. En ze verdienen het om de aandacht te krijgen die ze nodig hebben om tam te worden, want dat kan echt. Misschien nooit zo tam als Trippy, maar wel tam genoeg om netjes op je hand te gaan zitten als jij ze wat lekkers aanbiedt.

Eventueel kun je Trippy een paar dagen naast Wizzy en Woppy laten wennen in een andere kooi en dan af en toe een uurtje de rollen omwisselen: even Wizzy of Woppy apart nemen (in de kooi van Trippy) en daarmee gaan oefenen. probeer het maar uit, het kan lastig zijn twee parkietjes samen tam te krijgen, maar ze even regelmatig apart nemen (in een andere ruimte) doet wonderen.

Want wat nu als Trippy's vriendinnetje straks ook niet tam blijkt te zijn, na twee dagen? Neem je dan ook weer een nieuwe? Sorry, dat klinkt wat streng en zo is het niet bedoeld, maar je begrijpt vast wel wat ik je duidelijk probeer te maken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

hoi,

Trippy mag altijd als ik thuis ben los !

Ik geniet echt met volle teugen van alle 3 mijn parkietjes en ben nogsteeds bezig met het tam maken van Wizzy en Woppy.
Ik vindt het inderdaad fijn dat Trippy zo tam is,ik vindt het namenlijk heerlijk om met dieren te spelen en naar ze te kijken.

Ik weet niet wat ik fout doe met Wizzy en Woppy maar het tam maken wil maar niet lukken.
Als Wizzy en Woppy niet meer steeds wegvliegen als ik bij ze in de buurt kom wil ik zeker weten Trippy met ze loslaten, maar ik ben zo bang dat als Trippy ziet dat Wizzy en Woppy voor mij wegvliegen dat hij dat ook zal blijven doen....

Groetjes,Ursula

karin v h

Hallo Ursula,
Waarom zet je zoals ik al eerder heb gezegd Trippy niet is in de kooi bij de andere 2 om te kijken hoe dat gaat.
Je moet er wel bij blijven. Laat ze elkaar maar eens aftasten.
Groetjes karin

Trippy

Ik kan het toch niet laten en heb zojuist Trippy bij Wizzy en Woppy gezet.

Dit gaat tot nu toe erg goed.
Ik wil het iedere dag even herhalen en dan steeds langer.
Blijft het goed gaan dan komt er zo snel mogelijk een vierde bij.
Aangezien in niet een nieuwe kooi hoef te kopen hoef ik niet echt te sparen.

Woppy loopt Trippy kusjes te geven maar Wizzy kijkt met een zielige blik in haar ogen toe.
Moet ik het even zo laten of kan ik Trippy het beste even weg halen.

O Yes ! Trippy en Wizzy snavelen ook !  :-*

Groetjes,Ursula

P.S. is het niet erg snel,dat snavelen  ???

karin v h

Hallo Ursula,
Heb je als je ze in de kooi zitten de kooien ook tegen elkaar aan staan. Zo niet, dan zou ik dat zeker doen, dan kunen ze elkaar door de tralies ook knuffelen.
Leuk dat het goed gaat. ;)
Groetjes karin

Trippy

Hoi,

Ik laat Trippy er tot het eten bij zitten.
Ze zitten gezellig met z'n drieen te kwebbelen.
Ik kan rond begin april al de 4e halen dus dat is prettig.
Ik ben toch vanplan als het goed blijf gaan de 3 beneden bij elkaar te houden (niet direct ! )
Zodra ik de 4e heb kan die in het kooitje van Trippy tam gemaakt worden en dan kan die ook gezellig naar de andere 3 .

Maar loop ik niet wat te hard van stapel ?

Trippy stapt tot nu toe nogsteeds goed op.

Groetjes,Ursula

Mars

Wauw... wat gaat dit goed... die drie van mij ruzien alleen maar! En knuffelen doen ze al helemaal niet... alleen met mij  :D
Goed he! Je hebt vredelievende parkietjes  :-*

Ik zou het zelf als volgt doen (ben ik ook mee bezig). Probeer eerst Trippy en het nieuwe parkietje aan elkaar te laten wennen en dan die twee weer met de andere twee, bijvoorbeeld, zoals je nu doet steeds een uurtje langer. Je kunt natuurlijk Trippy wel nu al kennis laten maken met Wizzy en Woppy. Maar het kan voor 1 parkietje best moeilijk zijn om in een 'clan' van drie anderen binnen te komen. Houd er rekening mee dat ze niet allemaal meteen zo geaccepteerd worden als Trippy. Dus ik zou niet W/W en T al bij elkaar zetten als nr 4 er is... Ik ben bang dat je het dan voor de vierde alleen maar moelilijker maakt. Maar dat is dan weer mij ingewikkelde beredenering  ;)

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..