Engelse of Amerikaanse grasparkiet?

Gestart door simpy, maart 14, 2007, 17:11:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simpy



het gaat hier om het donkerblauwe mannetje. hij is een stuk groter dan de rest!! (op de foto te zien in innige omhelzing met zijn vriendin  :-*) dit was wel de duidelijkst foto die k heb waar je kunt zien dat hij veel groter is.

maar kunnen engelse en amerikaanse parkieten gewoon broeden??? tot zover ik weer is de rest gewoon amerikaanse parkieten. (of ben ik nu in de war?)

Caradow

Ik heb zelf nog nooit van de amerikaanse variant gehoord ;)

Ik denk dat je de Australische bedoelt.

Australische en Engelse grasparkieten kunnen gewoon samen broeden.

simpy

sorry, dan zat ik er naast. ;)

bedankt voor je antwoord. ik vroeg het me alleen af. vooral omdat het mannetje stukken groter is dan het vrouwtje. ik zou het echt knap vinden als het vrouwtje het kan dragen onder het paren.  :P

Josephine

Ik weet niet goed aan wat voor kenmerken je kan zien dat een parkiet een engelse grasparkiet is... Want Rico is ook veel groter dan Rakker en ook een stuk zwaarder. Rakker is namelijk tussen de 36 en 40 gram(schommelt een beetje, ligt er denk ik aan of ze net gegeten heeft :-X)

En Rico is tussen de 45 en de 52 gram...

Maar het kan ook gewoon zijn dat een grasparkiet wat groffer gebouwd is en dat hij daardoor groter is. Weet iemand toevallig wat de kenmerken van een engelse parkiet is???

Sonja


simpy

#5
hallo

bedankt voor berichtje.  ;D ik weet genoeg! hier mag een slotje op!

groetjes simone

U vraagt, wij sluiten.
Gr. PF  :)