Xtravital Voor Valkparkieten

Gestart door Ingrid, juli 09, 2005, 22:08:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Ik laat ook regelmatig zaadjes kiemen. Dit doe ik in een bakje van aardbeien met daarin een laagje keukenpapier of watten. Die maak je nat en daaroverheen leg je kiemzaad of cresson zaad en sla soorten. Je zorgt ervoor dat de onderlaag vochig blijft en na een paar dagen kan je parkiet lekker smullen. Voor je de kiemen geeft zorg je ervoor dat ze goed zijn afgespoelt . Ik doe het papier of watte ervan af. ;)

Parakiki

en die plantjes krijg je uit die zaadjes weer parkietenvoer?:|

Jorijn

Nee dat niet .. haha

Daar komen gewoon kleine plantjes uit die je parkiet kan eten ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Carla

Nee tuurlijk krijg je daaruit geen nieuw parkietenvoer. :P Maar je parkeiten hebben wel heel lekker groenvoer erbij.
Kwestie van afwisseling. ;)

Parakiki

#24
Hoeveel dagen duurt het voor dta die zijn uit gegroeit??

Dit verschilt per temperatuur en nog een hoop andere dingen.
Ook probeer je bericht wat meer inhoud te geven als alleen maar 1 regel ;)

Gr J

Parkieten-Freak

Ik zou denk ik hetzelfde doen als Marielle.
Een pak XtraVital is bij Ingrid waarschijnlijk wat sneller op, omdat ze 2 parkietjes heeft.
De grotere zaden zou ik eruit halen (eventueel met behulp van een grove zeef, een stukje fijn gaas of zoiets) en daarna mengen met een pak grasparkieten XtraVital.
Tuurlijk zit er verschil in de samenstelling van het voer, maar ik denk niet de de parkieten hier zo snel voedingstekorten door zullen krijgen. Daar wordt het wordt immers niet lang genoeg voor gegeven. ;)


jessay

Om even terug te komen op wat safrena zegt.
Ik denk dat je iets meer van de xtra vital moet voeren om te voorkomen dat ze te weinig krijgen omdat ze zaden laten liggen.
Maar mijn valk eet ook van het parkieten voer en mijn parkieten ook van het valken voer. En ze leven allemaal nog.

wel een beetje stom dat mensen in een dieren winkel het verkeerde mee geven en je het dan niet terug laten brengen.

gr jess