Parkietje met ernstige schurftmijt

Gestart door Olga, maart 12, 2007, 13:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Ik erger mij al een aantal dagen aan de inhoud van dit topic.

Aangezien het niet gewenst is mensen hier persoonlijk aan te vallen zal ik het bij mijn mening en bij mijn gevoel over de inhoud van dit topic houden.

•   Ik vind het niet getuigen van gezond verstand dat er niet eerder een belletje is gaan rinkelen toen de neusdop en snavel helemaal verminkt raakten.

•   Ik vind dat elk parkietje (dus ook jouw parkietjes) een verzorg(st)er verdient die er alles aan doet om zijn/haar parkietjes gezond te maken en te houden.

•   Ik heb het gevoel dat jij de aandoening van jouw parkietjes geheel niet serieus neemt.

•   Ik vind het zeer onverwantwoord om parkietjes met dusdanig ernstige schurftmijt alleen te behandelen met vaseline.

•   Ik heb het gevoel dat jouw parkietjes het niet waard zijn om mee naar de dierenarts te gaan.

•   Ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt wat zeer ervaren forumleden jou hier adviseren.

•   Ik vind het vreemd dat mensen in dit topic erg netjes en aardig blijven tegen iemand die zo met zijn/haar vogels omgaat.

Even voor de moderators: het is mijn MENING. Dus niet verwijderen a.u.b.

Mars

Ik ben het helemaal met Sjuh eens!

Ga alsjeblieft naar de dierenarts, dat verdienen je parkietjes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenfan

Ja ik ben ook degene die in een ander topic heb gezegd dat we aardig tegen mensen moeten blijven en vooral niet bot. Maar helaas kan ook ik nu niet begrijpen dat er geen belletjes gaan rinkelen als je vogel er zo uit ziet! En ja dat is dan achteraf maar dan kan je dan nu goed maken door naar een dierenarts, het liefst een vogelarts te gaan. Met zulke verminkingen kunnen ze straks niet eens meer goed hun voedsel opnemen.


ashley

hallo,

ik wilde ook nog even zeggen dat het best bellangrijk is om naar de dierenarts te gaan
mijn vorige parkietje (zit nu bij iemand in een hele grote voilere, wat heb nu een koppeltje) had ook schurftmijt ik heb dat inderdaad behandeld met vaseline en die is dr ook weer helemaal boven op gekomen.
maar ik ken iemand en die wou ook niet naar de dierenarts terwijl het veel erger was, en die vroeg dus aan mij wil je mijn vogeltje niet even mee nemen en dat ook proberen met vaseline bij mijn vogeltje ik zei ja want anders stak hij ook de andere aan en vond het zo zielig.
maar hij had het dus zo erg dat ze poten ook onder de schurft kwamen en ja hij had een ringetje dus zijn pootje ging knellen dus ik vroeg aan de eigennaar mag hij nou nog niet naar de dierenarts nou en toen was het al te laat :( het ringetje werd er afgeknipt en toen ging het bloede echt heel erg, toen zei de dierenarts dit word niks meer dus we laten hem maar inslapen

dus ga alsjeblieft naar de dierenarts!!

groetjes ashley