draadloze camera

Gestart door konin, maart 11, 2007, 18:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

konin

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik de broedkast voor mijn halsbandparkieten weer opgehangen, ik kon niet langer wachten. Nieuw is dat ik er dit jaar een draadloze infrarood camera boven heb gehangen. Via een ontvanger heb ik deze verbonden met mijn met computer, waardoor ik nu livebeelden het internet op kan sturen. Het is echt heel interessant om de vogels te bestuderen. Op zaterdag 10 maart heeft de pop het eerste ei gelegd.
Als je ook eens wilt kijken, surf dan naar mijn website: www.brilcom.nl

Cropje

Wauw! Wat leuk om eens live mee te kunnen kijken! Ik houd hem zeker in de gaten!

ibi

woow dat is bijzonder  :)

zag je vogel al niet in het blok maar ze kwam er net aan.
het eerste eitje is er al  ;)

Cropje

10 maart is het eerste ei gelegd, betekent dat dat vandaag het tweede ei wordt verwacht? Of gaat dat bij halsbandparkieten niet om de dag zoals bij grasparkieten?
Ik heb de camera aan staan hier hoor!

*Z*

super leuk,, ben nu ook aan het kijken  :)

*Z*

Ik zag net denk ik het mannetje de vrouwtje voeren wat moooooi,, in ieder geval ze zaten allebei in het blok ahhaa nu trouwens alweer

Scotty - Keecko

Citaat van: Josephine op maart 12, 2007, 18:14:18
klopt het dat ie het op dit momen niet doet???

Hoi Josephine,

Dat dacht ik eerst ook. Je moet hem even laten laden, na een tijdje (dat duurde bij mij tenminste) komt er beeld. Dit beeld blijft soms wel even vasthaken en dan veranderd het weer. Misschien ligt dit ook wel aan mijn computer.

Maar goed, heel leuk om dit zo live mee te maken :)

Groetjes, Ilse

Cropje

Nooit geweten dat ze af en toe ook het nestje verlaat, het popje!

Af en toe komt "meneer" binnen, voert haar wat en vervolgens klimt "mevrouw" het hok uit (alsof ze wil zeggen, bah, ik haal zelf wel even wat, vers, hihihi). Ik dacht ook dat "meneer" in die tijd even het broeden over zou nemen, maar nee, hij ging zo achter "mevrouw" aan het hok uit! Na ongeveer een minuutje kwam het popje terug. Dit gebeurt meerdere keren per dag.

Zo zie je maar, zo leer je nog eens wat zonder zelf te kweken!

Ik heb wel een paar vraagjes:

Het zou leuk zijn een foto te zien van wat er buiten het broedhok zit, waar gaan de parkietjes heen als ze het hok verlaten?
Wordt het tweede ei twee dagen na het eerste gelegd? En het derde twee dagen later? Ik zie nu nog steeds een eitje namelijk...

Josephine

Citaat van: Scotty&Keecko op maart 12, 2007, 18:56:22
Hoi Josephine,

Dat dacht ik eerst ook. Je moet hem even laten laden, na een tijdje (dat duurde bij mij tenminste) komt er beeld. Dit beeld blijft soms wel even vasthaken en dan veranderd het weer. Misschien ligt dit ook wel aan mijn computer.

Maar goed, heel leuk om dit zo live mee te maken :)

Groetjes, Ilse
nee, iik zie: deze pagina kan niet worden weergegeven....

Cropje

In plaats van http://www.brilcom.nl, typ eens in: mms://86.90.166.14:8080/

Als het goed is opent dan Windows Media Player, als je een paar minuutjes wacht, zie je de parkieten in beeld, ze zitten nu knus tegen elkaar aan te slapen...

ibi

ach wat lief  :-* zitten zo knus tegen elkaar en de ene slapt.
dit zijn zlke mooie momenten :-*

groetjes

Trippy

#11
Ibi je hebt gelijk !

Nou maar hopen dat we het eitje kunnen zien uitkomen !

Groetjes,Ursula  :-*

Dit gaat op chatten lijken, daarvoor hebben we de chatroom ;). Gr. Ingrid

Cropje

Ja hoor! Ei nummer 2 is gelegd!

Nooit geweten dat ze zo'n eind uit elkaar kunnen liggen en dat ze niet op allebei tegelijk hoeft te zitten!
Echt geweldig dit! Ik leer zoveel!

Annika

ook nu (donderdag 18.40u) zit het mannetje weer in het blok. De eitjes kan ik niet zien, maar het is super lief hoe ze elkaar kroelen  :-* dat zou ik ook wel willen wanneer mijn parkietjes weer een keer mogen  ;D

Annika

Citaat van: Cropje op maart 12, 2007, 19:04:21
Nooit geweten dat ze af en toe ook het nestje verlaat, het popje!

Ik heb wel een paar vraagjes:

Het zou leuk zijn een foto te zien van wat er buiten het broedhok zit, waar gaan de parkietjes heen als ze het hok verlaten?


als het popje het blok uit gaat is dat om te eten, te ontlasten, eventueel even poetsen en vleugels strekken en zoals bij mijn parkietjes om opnieuw te paren.

Marieke-Tommy

Hoi,
Wat leuk!!! :-* ;D
Ik zie het nu voor het eerst want eerst deed het het steeds niet. Ik vind het echt super om te zien!!!
Dit ga ik echt in de gaten houden!!! :-*

Heel veel liefs Marieke

Cropje

Citaat van: Annika op maart 15, 2007, 18:42:53

als het popje het blok uit gaat is dat om te eten, te ontlasten, eventueel even poetsen en vleugels strekken en zoals bij mijn parkietjes om opnieuw te paren.


Ohja! Ik vroeg me al af hoe ze dat deden met de poepjes! Maar hoe doen ze dat als ze slapen dan? Want ik zie ze soms een behoorlijke tijd achter elkaar lekker tukken, zo lang zou die van mij het niet volhouden zonder er eentje te laten vallen!

En dat paren, moet ze voor elk eitje opnieuw paren om het te bevruchten? Of is het een keer paren en de eitjes voor 1 nest zijn allemaal bevrucht?

Annika

naar het schijnt is een keer paren genoeg voor een heel nest eitjes te bevruchten (bij grasjes), maar dat wist ik ook niet hoor. Hier deden ze het nml meer keren per dag, dus vandaar dat ik dacht dat dat was om te bevruchten.

Cropje

#18
OOOPS! Ik ging net weer eens kijken en schrok onwijs! In plaats van het geluid van de webcam, staat het geluid van een spelletje aan! Een nogal gewelddadig spelletje. Ik hoop niet dat er nu kinderen zitten te kijken, want je hoort heel duidelijk wat er gebeurt en de taal van de characters in de game is ook niet bepaald geschikt voor kinderen!

Ik hoop dat de houder van de webcam dit leest en het geluid weer goed zet!

mensen
let op dat dit hier geen chatten word ;)

Cropje

Mensen! Morgen wordt het eerste kuiken verwacht!

Ik denk trouwens niet dat de 'cameraman' hier nog vaak komt, want ik heb regelmatig als ik kijk at ik die rare geluiden allemaal hoor! Dus mensen met kinderen: even in de gaten houden als ze de webcam bekijken.