Uit de kooi en buiten

Gestart door Piet-Parkiet, maart 10, 2007, 12:07:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet-Parkiet

Hallo,

dit word mijn eerste topic en tevens bericht enne ik heb zelf nog geen parkiet want ik wil zo goed mogelijk geinformeerd zijn voordat ik aan een hummeltje begin.  ;D

Nou mijn vragen wat ik dus zelf niet heb kunnen vinden:

Mijn parkietje zal een binnenshuis kooitje krijgen, hoelang per dag moet ik 'm minimaal en mag ik 'm maximaal in huis rond laten vliegen?

Mijn 2e vraag: Als ik mijn parkietje enorm tam heb gekregen, kom ik dan na een tijd op een punt dat ik 'm op mijn schouder mee naar buiten kan nemen, hij zou van mij gerust even mogen vliegen als ie maar weer terug komt. Dus hoe zou ik voor elkaar kunnen krijgen dat dit kan? (Het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat dit kan maar ik vroeg het me toch af.)

Dankje en groetjes Xander

Caradow

Je parkietje mag binnenshuis rondvliegen zoveel als JIJ wil... Zorg er wel voor dat er toezicht is en dat je dus niet boodschappen gaat doen en je parkietje los laat vliegen.

Je parkietje meenemen op je schouder naar buiten zou ik je niet willen aanraden. Ook al zou je parkietje nog zo tam zijn, hij hoeft maar ergens van te schrikken en hij is weg.

Marieke-Tommy

Hoi Xander,
ik zou je ook niet aanraden een parkietje mee naar buiten te nemen. Als hij wegvliegt krijg je hem waarschijnlijk niet meer terug...

Marieke

DarkWolf

Je parkiet laat je inderdaad zo lang rondvliegen als je zelf wilt, maar ik dacht ergens gelezen te hebben per dag zeker 20 tot 30 minuten.

Ik vertrouw het ook niet hoor, parkietjes op je schouder mee naar buiten te nemen..Op kapaza staat er geloof ik een advertentie van handtamme parkieten op wandeling. Maar zoals al gezegt, hoe tam een beestje ook is..Als het verschiet is het weg, en ik vrees ervoor dat het dan nog zal terug keren!

kekavo

Nee, je kan hgem inderdaad beter niet mee naar buiten nemen. Wel als je hem in de kooi laat zitten, dan kan hij van de zomer wel mee de tuin in, maar absoluut niet als hij niet in de kooi zit. Anders ben je hem echt kwijt.

Je kan je parkietje nooit te lang los laten vliegen door de kamer. Ik zou het minstens een half uur doen, maar liever een uur of langer. En inderdaad alleen onder toezicht.

Heel goed dat je eerst op zoek bent naar info voor je aan een huisdier begint ;D

Kleintjes

Hallo en welkom,

hoe lang en hoe vaak je parkietje los vliegt is afhankelijk van jou en zijn behoefte.
Mijn koppletje vliegt 2 a 3 keer per week 'n uurtje of langer rond (ze willen er niet vaker uit, deurtje open maar parkietjes blijven zitten hihi), de andere 2...tja..verhaal apart. Kruumel weet dat hij er uit kan en mag, maar dat doet hij gewoon niet, Mini halen we (indien mogelijk) elke dag 'n half uurtje tot 'n uur er uit en spelen en praten met hem. Onlangs heeft hij de envelop versnipperd die nog op de post moest, gelukkig was de brief nog heel  ::).

Mee naar buiten nemen is 'n slecht idee, zoals al eerder aangegeven hoeft ie maar te schrikken en weg issie. Mocht je vogeltje niet kunnen vliegen door ziekte of iets dergelijks (niet gewiekt dus!!) dan kun je hem mee nemen (deed ik tenminste met Pino, die kom door 'n aanval van de epilepsie niet meer vliegen) mits je hem goed in de gaten houdt en zorgt dat hij niet (hard) kan vallen. Je kan ze 't beste met kooi en al buiten zetten op 'n tafel, mits ze niet in de volle zon of wind staan. Ook hier geldt: Toezicht houden!!!! en zorgen dat de kooi niet kan omvallen.

Veel plezier alvast met 't lezen van dit forum, en  met je toekomstige plannen voor je vriendje(s)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

simpy

het hangt ook van de parkiet zelf af hoe lang ze er uit willen. sommige parkieten geven aan dat ze heel graag naar buiten willen, andere blijven liever de hele dag in de kooi. ook ligt het er aan of er buiten de kooi wel wat te 'beleven' valt. ;)

zo heb ik zelf 2 parkieten. eentje die slaat helemaal op tilt als ik er aan kom, want dan is de kans groot dat hij er uit mag.  :-* (meestal mag hij er ook uit hoor!! ;)) maar de ander blijft netjes op haar takje zitten, als ik dan naar haar toe ga, dan gaat ze me pikken! meestal komt ze na een kwartiertje toch eens een kijkje nemen buiten. ;)