Tehuis gezocht voor Pipo

Gestart door starling, februari 27, 2007, 01:57:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

starling

Hallo beste mensen,

Het leek mij leuk om voor mijn parkietje Jacky een vriendje te zoeken omdat ik het idee had dat hij af en toe een beetje eenzaam is. Na marktplaats afgezocht te hebben heb ik Pipo gevonden, een mannetje van ongeveer een half jaar oud. Meteen heb ik gevraagd of het geen probleem was deze parkiet bij mijn andere parkiet te zetten, en er werd mij verzekerd dat dit geen probleem was (die mensen hadden zelf ook al een andere parkiet namelijk).

Echter, toen ik ze aan elkaar wilde laten wennen (ik zet dan beide kooien open zodat ze bij elkaar kunnen gaan kijken als ze daar behoefte aan hebben) ben ik er achter gekomen dat Pipo zeer agressief doet tegen mijn andere parkiet. En dan heb ik het over flink pikken en bijten, echt vechten zeg maar. En als ik er dan tussen kwam was hij ook nog eens erg kwaad op mij.

In ieder geval, het botert dus totaal niet tussen deze twee parkietjes en ben daarom tot het besluit gekomen Pipo weg te doen,..

Ik vertel jullie dus eerlijk dat je hem zekerweten NIET bij een andere parkiet moet neerzetten. Daarnaast is het al wel een tam en lief beest. Hij vliegt graag elke dag een rondje in de kamer, en gaat op je vinger en je hoofd zitten. Ideaal voor iemand die graag een enkel parkietje wil hebben als maatje dus.

Misschien is er ook wel de optie dat hij in een voliere kan? Misschien kunnen de echte parkietenkenners hier daar iets meer over vertellen. Ik weet niet hoe het met dominerende parkietjes zit die in een voilere terecht komen waarbij er meerdere parkietjes rondvliegen?

Ik woon trouwens in Rotterdam, ik hoop dat er een eventueel baasje hier in de buurt zit die hem op wilt komen halen. De kooi en toebehoren krijgt u er allemaal bij natuurlijk,...

Hier nog een foto van Pipo:

Mars

Eigenlijk mag je niet reageren op aangeboden topics, maar ik doe het toch even.
Het is niet zo dat als Pipo niet met Jacky om kan gaan dat hij dan met geen enkel parkietje om kan gaan. De klik is er gewoon niet tussen deze twee. En ja, Pipo kan in een voliere, maar nu nog niet, het is nu te koud buiten voor hem aangezien hij van binnen komt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

starling

ok dat is misschien ook wel zo. maar ik heb achteraf gezien een beetje een vermoeden dat degene op marktplaats misschien wel gelogen heeft ook over het gedrag van pipo, gezien diegene ook een ander parkietje had en deze toch maar weg deed. wat dat betreft bewijst zoiets maar weer dat je iemand nooit zomaar op zijn woord kan geloven.

maar goed, ik zeg dus gewoon eerlijk dat deze parkiet geen match was met mijn andere parkietje omdat hij zich nogal agressief gedroeg.. ik vind dat mensen dat gewoon eerlijk moeten weten..

ik hoop vooralsnog een nieuw baasje voor hem te vinden.  :(

lief-hebber

Beste eigenaaresse van Pipo.
Als je er niet al te veel moeite mee hebt om naar Anna Paulowna(dit ligt in de noordkop) te komen rijden,
dan kan je misschien een ander mannetje uit komen zoeken.
Ik heb namelijk een mooie grote voliere met 40 grasparkieten erin.
Laat het maar even horen.
            Groetjes lief-hebber.

starling

Ja ik las al in andere topics dat u een voliere heeft met heel veel andere grasparkieten er in. Ik wil er ook nog steeds wel een andere parkiet bij maar niet meteen.. Jacky is nogal geschrokken van die andere parkiet namelijk,.. ik weet niet of hij meteen zin heeft in een nieuwe..

lief-hebber

Hoi hier ben ik weer.
Mischien moet je anders toch maar een popje proberen.
Mag je eventueel ook komen halen, mischien heeft het iets met broedsheid(of hoe je het ook schrijft) te maken gehad.
Maar ik kan me het niet voorstellen dat Jackie het niet leuk zou vinden om een maatje te hebben.
            Groetjes lief-hebber. (en zeg de volgende keer a.u.b. geen U, dan voel ik me gelijk zo oud)

starling

Lief-hebber,

Vanmiddag is Pipo opgehaald door iemand die erg graag 1 parkietje wilde hebben, dus hij hoeft niet meer naar je voliere toe. In ieder geval bedankt voor de moeite en dat je interesse had!

Dit topic kan nu gesloten worden wat mij betreft. :)

lief-hebber

Nou succes met Jacky, en mocht je nog intresse hebben dan hoor ik het wel.  :-X
Groetjes lief-hebber.  :)

Ingrid

Fijn dat Pipo een nieuw huis heeft gevonden ;).
Bij deze *KLIK*.